Bakteria wyhodowana z posiewu moczu

1. Data: 2008-11-27 18:46:23

Temat: Bakteria wyhodowana z posiewu moczu
Od: Maciej Lankowski <berberek@_NieDlaSpamu_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zwracam się do Was, bo mam małą panikę w domu. Przedstawię pokrótce
sytuację.

Ponad 2 tygodnie temu nagle i po raz pierwszy od 40 lat (czyli od
urodzenia) pojawiły się objawy:

- silny ból przy oddawaniu moczu, utrzymujący się też po jego oddaniu,
- stała potrzeba oddawania moczu

Lekarz stwierdził ostre zapalenie dróg moczowych i przepisała
antybiotyk o nazwie PROXACIN (ciprofloxacyna).

Pacjentka, po przeczytaniu ulotki i skutków ubocznych stosowania tego
antybiotyku odmówiła jego przyjęcia, bo musiała odbyć długą podróż
służbową samochodem, a na ulotce było napisane, że nie wolno prowadzić
pojazdów po przyjęciu leku. Zamiast tego brała Urosept i Vitabutin
(extrakt z żurawin).

Po powrocie, po trzech dniach, kiedy objawy częściowo ustąpiły, oddała
mocz na posiew do analizy, aby zobaczyć z jaką konkretnie przyczyną ma
do czynienia.

Wyniki, które pacjentka odebrała po tygodniu od ich przekazania,
przedstawiam poniżej:

http://xs.to/xs.php?h=xs433&d=08484&f=mocz1388.gif

http://xs.to/xs.php?h=xs433&d=08484&f=mocz2492.gif

Od momentu zaniku objawów, czyli od ok. 2 tygodni, żadne z objawów nie
pojawiły się ponownie.

Czy mogę prosić o jakieś słowa uspokajające moją spanikowaną
pacjentkę? Bo jak wyczytała, że ta bakteria powoduje sepsę, to - jak
wspomniałem na początku - zapanowała panika.

Chcemy jeszcze raz dokonać posiewowej analizy moczu za jakiś tydzień w
nadziei, że bakteria zniknęła samoistnie lub jej kolonia się znacznie
zmniejszyła.

Dziękuję za jakąkolwiek pomoc i sugestie jak z tym walczyć (jeżeli
można). Wujka google już przeszukałem:

http://www.sproutnet.com/Reports/klebsiella.htm
http://www.alergia.org.pl/pacjent/inne/klebsiella.ht
http://www.psseswidnica.pl/szczepienia/klebsiella.ph

ale nie ma tam nic dodającego otuchy ;)

--
Magnetic... Energetic... and... Beautiful!
berberek

2. Data: 2008-11-27 19:09:15

Temat: Re: Bakteria wyhodowana z posiewu moczu
Od: "retina" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję proste rozwiązanie: wziąć antybiotyk zapisany przez lekarza i nie
leczyć się samodzielnie. Bakteria jest wrażliwa prawie na wszystkie badane
antybiotyki w tym na norfloksacynę, więc ciprofloksacyna też zadziała.
Posiew i badanie ogólne powtórzyć dopiero po leczeniu.
G.

3. Data: 2008-11-27 19:47:41

Od: Maciej Lankowski <berberek@_NieDlaSpamu_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In pl.sci.medycyna retina wrote:

>Proponuję proste rozwiązanie: wziąć antybiotyk zapisany przez lekarza i nie
>leczyć się samodzielnie.

Dziękuję za odpowiedź. Czyli jednak wziąć ten antybiotyk, pomimo, że
od ostatnich objawów minęły już prawie 2 tygodnie?

A co można stwierdzić na podstawie tej analityki ogólnej? Wyniki
bardzo dobre, dobre, złe?

LEU i NIT świadczą o infekcji bakteryjnej, a pozostałe?

4. Data: 2008-11-27 20:17:02

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-11-27 19:46 Maciej Lankowski napisał/a:

> Czy mogę prosić o jakieś słowa uspokajające moją spanikowaną
> pacjentkę? Bo jak wyczytała, że ta bakteria powoduje sepsę, to - jak
> wspomniałem na początku - zapanowała panika.

To wstyd, żebyś pytał o to na grupie dyskusyjnej. Powinno Ci się zabrać
prawo do wykonywania zawodu.

--
animka

5. Data: 2008-11-27 20:39:41

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> pacjentkę? Bo jak wyczytała, że ta bakteria powoduje sepsę, to - jak
> wspomniałem na początku - zapanowała panika.

Polecam przeczytanie tego wątku, a szczególnie moją ostatnią wypowiedź

http://tiny.pl/6m55

"(...)Bardzo dziękuję za odpowiedź. Tak też włąśnie podejrzeaałem iż
znalezienie tego typu ustrojstwa te są to żadna
rewelacja ( ...) "

P.S. Siostrzyczka żyje i została całkowicie wyleczona, po kaszlu ani śladu
....:)

Dr.Endriu

6. Data: 2008-11-27 20:45:06

Od: Maciej Lankowski <berberek@_NieDlaSpamu_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In pl.sci.medycyna Animka wrote:

>To wstyd, żebyś pytał o to na grupie dyskusyjnej. Powinno Ci się zabrać
>prawo do wykonywania zawodu.

No tak, wstyd, że nie dałem słowa pacjentka w cudzysłowie. Nie jestem
lekarzem. Moja "pacjentka" to moja żona.

Gdybym był lekarzem, to rzeczywiście należałoby mi cofnąć licencję.
Ale dlaczego od razu tak ostro?

7. Data: 2008-11-27 21:57:06

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Nov 2008 21:45:06 +0100, Maciej Lankowski wrote:

> No tak, wstyd, że nie dałem słowa pacjentka w cudzysłowie. Nie jestem
> lekarzem. Moja "pacjentka" to moja żona.

Hmmm... W takim razie jeśli zamierzasz się jej pozbyć, to baw się dalej
w lekarza. Powodzenia życzę.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

cytomegalia
Badanie obecności przeciwciał
budowa, gwóźdź w stopie
niemowlaczek i żółtaczka