Bambusy

1. Data: 2004-08-01 16:09:24

Temat: Bambusy
Od: "Agiler" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem sobie bambusy Fargesii nitidy
Fargesia murielae. Wsadziłem je i prawie nic.
U jednego zostały tylko zielonkawe łodygi, a drugi wupuścił kilka liści.
Nie wiem w jakiej glebie ich sadzić jak często podlewać.
POMOCY ZNAWCY TEMATU

2. Data: 2004-08-01 18:59:34

Temat: Re: Bambusy
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Agiler" <a...@o...pl> wrote in message

> Kupiłem sobie bambusy Fargesii nitidy
> Fargesia murielae. Wsadziłem je i prawie nic.

Nic czyli co?

> Nie wiem w jakiej glebie ich sadzić jak często podlewać.

Zwykla gleba ogrodowa. Polcien i cien. Fargesie nie lubia pelnego slonca.
Nie musisz podlewac, jesli padaja deszcze. W przypadku suszy oczywiscie
podlewaj.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-08-01 19:14:40

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2004-08-01 20:08:38

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
.

> nalezaloby to uzupelnic
> bambusy lubia duzo wody ale nie moga w niej stac

Dobrze, ze uzupelniasz. Fargesie nie sa zbyt wymagajace. Przyjmijmy, ze to
jablon. Czy posadzilbys ja
w miejscu gdzie stalaby w wodzie?

> nalezy tez wspomniec
> ze bambusy nalezy rowniez podlewac zima
> gdy zdarzy sie kilka cieplejszych dni i ziemia troche rozmarznie

Tak jak i inne zimozielone.
Jesli nie podlejesz jej zima, to i tak na wiosne znow ladnie ruszy :)
Jesli przyjdzie odpowiednio duzy mroz, to nawet podlewaniem i oslanianiem
lisci jej nie ocalisz. Rosliny jednak nie stracisz.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-08-01 20:27:16

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2004-08-01 20:46:06

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

.

> :)
> niewymagajace pod jakim wzgledem
> ?

Posadzisz w polcieniu, w zwyklej ziemi ogrodowej i bedzie rosla, nawet
jesli nie bedziesz jej nawozil i podlewal.
(przy zalozeniu, ze nie mieszka sie na wygwizdowie gdzies w
polnocnowschodniej czesci kraju)
O Phyllostachysy lepiej jest sie zatroszczyc ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2004-08-01 20:59:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Posadzisz w polcieniu, w zwyklej ziemi ogrodowej i bedzie rosla, nawet
> jesli nie bedziesz jej nawozil i podlewal.
> (przy zalozeniu, ze nie mieszka sie na wygwizdowie gdzies w
> polnocnowschodniej czesci kraju)
:))))
ale wtedy taka zabiedzony i zaglodzony nie osiagnie nawet polowy swojej
wysokosci
wygladajac przy tym fatalnie
i jestem przekonany
ze w koncu padnie
:(((((

> O Phyllostachysy lepiej jest sie zatroszczyc ;)
:)))))
a dlaczego o nie trzeba sie bardziej troszczyc
P.bissetii porownywalnie mrozoodporny jak wspomniane Fargesie
?
przez to
ze drozsza sadzonka i bambus wyzej rosnacy
:)))))))))
ja na rowni traktuje swoje Phyllostachysy jak i Pleioblastusy
"bo wszystkie dzieci nasze sa..."
:)))))))))))))

8. Data: 2004-08-01 21:10:40

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

.

> ale wtedy taka zabiedzony i zaglodzony nie osiagnie nawet polowy swojej
> wysokosci

Zalezy jak bardzo jalowa jest Twoja ziemia.

> [...] jestem przekonany
> ze w koncu padnie

Padnie dopiero jak przekwitnie ;) i nie wczesniej.

> [...]
> ?
> przez to
> ze drozsza sadzonka i bambus wyzej rosnacy

Sam sobie udzielilles prawidlowej odpowiedzi. Dodam tylko, ze po
Phyllostachysy jezdzi sie za granice a Fargesie przy odrobinie szczescia
mozna dosc latwo u nas kupic.

> ja na rowni traktuje swoje Phyllostachysy jak i Pleioblastusy
> "bo wszystkie dzieci nasze sa..."

Fargesii nie wymieniles, bo jak mniemam, nie traktujesz ich juz tak rowno?
;)

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2004-08-01 21:38:58

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Zalezy jak bardzo jalowa jest Twoja ziemia.
:)
na ponderozie mam przekroj
od piaskow VI klasy
do zyznych ilow klasy IIa
:)))))

> Padnie dopiero jak przekwitnie ;) i nie wczesniej.
:)))))))
chcesz sie zalozyc
??????

> Sam sobie udzielilles prawidlowej odpowiedzi.
:)))
to jest bardzo snobistyczne podejscie
:(((((
> [...]
> mozna dosc latwo u nas kupic.

> Fargesii nie wymieniles, bo jak mniemam, nie traktujesz ich juz tak rowno?
wymienilem te najwyzsze i najnizsze
a Fargesie pominalem tylko dlatego
ze one takie po srodku ze wzgledu na osiagane wysokosci
:)))))
ja swoim Fargesia nitida nigdy nie zapomne tego
ze to moj pierwszy gatunek bambusa
a ponadto mozna zaryzykowac stwierdzenie
ze byla/jest bardzo zasluzona w zdobyciu pozostalych 15 gatunkow
:)))))
z pozdrowieniami usmiechami
_hehehe

10. Data: 2004-08-02 07:56:42

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wracając do początku wątku,
Twoje Fargesie są bambusami rosnącymi stosunkowo wolno.
To, że liście jednemu z nich opadły, może świadczyć o tym,
że pochodzi z uprawy szklarniowej.
Często bambusy uprawiane pod dachem po przeniesieniu na zewnątrz
tracą liście, które nie są przystosowane do bezpośredniego światła
słonecznego oraz wiatrów. Obserwowałem to u swoich sadzonek, które
w zimie nieźle podrosły w domu, a na wiosnę w gruncie straciły
wszystkie te "pokojowe" liście.
Gdybym miał Ci radzić, jakiego podłoża użyć, to poleciłbym mieszankę
pół na pół "ostry" piasek (ten gruboziarnisty jak do betonu)
z dobrze przerobionym kompostem, ewentualnie pod spód domieszka
dobrze przerobionego obornika. Ja do takiej mieszanki dosypuję też
parę garści tzw. "krowiaka" czy "kurzaka" - sproszkowanego obornika
bydlęcego lub kurzego, czasem do kupienia w markecie. Oczywiście
to wydziwianie, ale dla mnie jest to bardzo wygodna metoda pozyskania
tego rodzaju nawozu, bardzo też wygodnie się go stosuje.

Pozdrawiam calvi

Wierzba -Hakuro
co posadzic z nasion...
Szkolka panstwa Grabowskich