imbir

1. Data: 2004-07-31 22:55:10

Temat: imbir
Od: Arturek <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was czy ktos wie jak uprawiec imbir ??

2. Data: 2004-08-01 19:03:55

Temat: Re: imbir
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Arturek" <a...@w...pl> wrote in message

> Witam Was czy ktos wie jak uprawiec imbir ??

Nie calkiem wiem ale jakos rosnie :)
Stanowisko cieniste do polcienistego, wysoka wilgotnosc powietrza i wysoka
temperatura (~25'C). W innych warunkach rosnie gorzej lub wrecz zle. Jest
wrazliwy na chlod - przy dziennych temperaturach ok. 15 stopni prawie
przestaje rosnac.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-08-01 19:32:26

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temperatura (~25'C). W innych warunkach rosnie gorzej lub wrecz zle. Jest
> wrazliwy na chlod - przy dziennych temperaturach ok. 15 stopni prawie

W doniczce rośnie źle,w namiocie też źle,czy gdziekolwiek poza
tropikiem rośnie dobrze?
Mam coś co podobno jest imbirem,doniczkowe,kłącza cienkie,
liście pachną cynamonem.Rośnie dobrze.
Mirzan

4. Data: 2004-08-01 20:36:31

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> W doniczce rośnie źle,w namiocie też źle,czy gdziekolwiek poza
> tropikiem rośnie dobrze?

Cos w tym jest ;)

> Mam coś co podobno jest imbirem,doniczkowe,kłącza cienkie,
> liście pachną cynamonem.Rośnie dobrze.

Uprawia sie rozne rosliny z rodziny imbirowatych. Swego czasu w
kwiaciarniach widzialem alpinie galgant.
Moze to ja wlasnie masz?? Nie pamietam, czy jej liscie sa wonne.
Stosunkowo odporne sa rosliny z rodzaju Hedychium (znosza nawet mroz).
Je moglbys sprobowac pouprawiac nawet w gruncie (u Ciebie klimat powinien
byc wystarczajaco lagodny) okrywajac porzadnie na zime.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-08-12 19:53:14

Od: "Ula" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Arturek" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
> Witam Was czy ktos wie jak uprawiec imbir ??

Kiedys przez pare lat uprawialam imbir na parapecie.
Wsadza sie do doniczki i od czasu do czasu podlewa. Zima przestaje sie
podlewac i najlepiej trzymac w chlodnym miejscu, ale uwazac, zeby nie
przesuszyc. To tak jak z niektórymi kwiatami, np. gladiolami. A wiosna
mozemy dac swieza ziemie.

ula

6. Data: 2004-08-12 20:08:02

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podlewac i najlepiej trzymac w chlodnym miejscu, ale uwazac, zeby nie
> przesuszyc. To tak jak z niektórymi kwiatami, np. gladiolami. A wiosna

A czy on jest w jakiś sposób atrakcyjny ??? Czy ma ładne kwiaty,
ulistnienie czy to raczej jako atrakcja, taki badylek o którym nie słyszała
nic a nic nielubiana sąsiadka ;-) ... ???

Serdecznie Miłka

7. Data: 2004-08-12 22:45:19

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał

> A czy on jest w jakiś sposób atrakcyjny ???

:-)Zinigiber (jego części podziemne) bywa wykorzystywany przeciw chorobie
lokomocyjnej:
zawroty głowy ----> wymioty:-)

Pozdrawiam
p...@r...pl

8. Data: 2004-08-13 10:11:37

Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ulistnienie czy to raczej jako atrakcja, taki badylek o którym nie
słyszała
> nic a nic nielubiana sąsiadka ;-) ... ???

Tak to wyglada po dwóch miesiącach od włożenia korzenia.

http://republika.pl/jan_jr/

Pozdrowienia, Jan_jr

9. Data: 2004-08-13 10:20:39

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cfi44g$jh7$1@news.onet.pl Jan_jr
<j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Tak to wyglada po dwóch miesiącach od włożenia korzenia.

Hejka. Czy ten kamień jest po to, żeby imbir nie poleciał do
ciepłych krajów? :-)
Pozdrawiam przeddeszczowo Ja...cki

10. Data: 2004-08-13 10:42:42

Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:cfi44g$jh7$1@news.onet.pl Jan_jr

> Hejka. Czy ten kamień jest po to, żeby imbir nie poleciał do
> ciepłych krajów? :-)

Ten kamień to górna część korzenia.

Pozdrawiam, Jan_jr

eKom