Lilium pumilum - poszukuj

1. Data: 2004-07-31 20:53:11

Temat: Lilium pumilum - poszukuj
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli ktoś ma i zechce się wymienić, czy odsprzedać, to bardzo proszę o
kontakt.
Wiem, że należy do krótkowiecznych.

Z pozdrowieniami, Maria

2. Data: 2004-08-01 04:52:57

Temat: Re: Lilium pumilum - poszukuj
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli ktoś ma i zechce się wymienić, czy odsprzedać, to bardzo proszę o
> kontakt.
> Wiem, że należy do krótkowiecznych.
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Ma i zechce.Gdybyś od razu napisała,miałabys już posianą.Mnoży się ją
z nasion,kwitnie nieraz w roku siania.Siane teraz,zakwitną na przyszły
rok.Jutro wyślę nasiona ubiegłoroczne,nowe dojrzewają.Mirek

3. Data: 2004-08-01 09:34:48

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma i zechce.Gdybyś od razu napisała,miałabys już posianą.Mnoży się ją
> z nasion,kwitnie nieraz w roku siania.Siane teraz,zakwitną na przyszły
> rok.Jutro wyślę nasiona ubiegłoroczne,nowe dojrzewają.

Bardzo dziękuję i mam nadzieję, że dasz mi okazję do rewanżu. Wiem, że mnoży
się z nasion.

A tak na marginesie to zakwitła mi właśnie lilia (mieszaniec orientalny bez
nazwy), o której wcześniej pisałam. Zdjęcie pokazywało fioletowoniebieską.
Wiedziałam, że to oszustwo i byłam bardzo jej ciekawa. Otóż kwiaty są różowe
w bordowe kropki. Płatki po brzegu karbowane. Interesujące jest to, że na
króciutkim, 25 cm pędzie jest po 3-4 kwiaty normalnych , czyli dużych
rozmiarów.
Zastanawiam się, czy pędy nie zdążyły się prawidłowo wykształcić (sadziłam
na wiosnę), czy też ona taka będzie.

Z pozdrowieniami, Maria

4. Data: 2004-08-01 19:16:51

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozmiarów.
> Zastanawiam się, czy pędy nie zdążyły się prawidłowo wykształcić (sadziłam

Jest już dużo odmian lilii orientalnych przeznaczonych do uprawy
doniczkowej.Być może ta jest właśnie taka.Odcień fioletu miała mieć
Aruba,zdechła zanim zakwitła ,była z Reala.
Mirzan

5. Data: 2004-08-01 21:09:15

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

fioletowoniebieską.

> Jest już dużo odmian lilii orientalnych przeznaczonych do uprawy
> doniczkowej.Być może ta jest właśnie taka.Odcień fioletu miała mieć
> Aruba,zdechła zanim zakwitła ,była z Reala.

To jest właśnie ta 'Aruba' - znalazłam opakowanie. Może ona zrobi się
fioletowa w fazie przekwitania :-). Właściwie, to mi się podoba, ale przy
tym wzroście na kwiat cięty raczej się nie nada. Zdjęcie zamieszczę na
stronie.

Z pozdrowieniami, Maria

Hosty
jukka ogrodowa