Hosty

1. Data: 2004-07-31 20:05:23

Temat: Hosty
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostawiłam sobie trzy UFO-hosty w doniczkach dziewiątkach. Dwie zakwitły.
Czy uprawnione jest domniemanie, że skoro kwitną, to są dojrzałe i wobec
tego mogę przyjąć, że to miniaturki? Niezwykle by mnie to ucieszyło!
Identyfikacja niestety niemożliwa - to takie rośliny, które się dostaje od
kogoś bez nazwy:-( Ładne są na razie przynajmniej (kształt liści ciekawy).

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2004-07-31 20:13:44

Temat: Re: Hosty
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości news:cegu5n$htc$2@atlantis.news.tpi.pl...

> Czy uprawnione jest domniemanie, że skoro kwitną, to są dojrzałe i wobec
> tego mogę przyjąć, że to miniaturki?
>
> Pozdrawiam, Basia.

No na zdrowy babski rozsądek nie może być inaczej ... ;-)
Serdecznie Miłka

3. Data: 2004-07-31 20:19:24

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> [...]
> Identyfikacja niestety niemożliwa - to takie rośliny,
które się dostaje od
> kogoś bez nazwy:-( Ładne są na razie przynajmniej

Myślę, ze domniemanie jest słuszne...
Bo analogicznie, skoro hosty o dużych liściorach mają tych
wielgachnych lisći tylko po kilka i kwitną...
To chyba nie skarleją;-)

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2004-07-31 20:34:36

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> No na zdrowy babski rozsądek nie może być inaczej ... ;-)
hehe
nikt rozsadny na szczescie nie wymaga rozsadku od kobiet
:PPP
rosliny w doniczkach zawsze sie mecza
i sa mniejsze od tych samych wysadzonych do gruntu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2004-07-31 20:53:57

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała w wiadomości: ...
>Zostawiłam sobie trzy UFO-hosty w doniczkach dziewi?tkach. Dwie zakwitły.
>Czy uprawnione jest domniemanie, że skoro kwitn?, to s? dojrzałe i wobec
>tego mogę przyj?ć, że to miniaturki? Niezwykle by mnie to ucieszyło!

Jezeli jeszcze sa w doniczkach to moze za wczesnie na radosc :-)
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

6. Data: 2004-07-31 21:32:04

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> napisał w wiadomości

> Jezeli jeszcze sa w doniczkach to moze za wczesnie na radosc :-)
> Pozdrawiam serdecznie Wiesia

Też tak uważam, moja jedna funkia posadzona na słońcu w nienajlepszych dla
host warunkach ma listki wielkości 1/3 tej która rosnie w cieniu i
wilgotniejszym miejscu (pochodzą z podziału jednej roślinki) wygląda jak
taka wyrośnięta miniaturka, kwitnie. Z tym, że jednak te liście są w
stosunku do minaturek duże. Ciekawa jestem jakiej wielkości są listki tych
Twoich rosnących w doniczkach.

Pozdrawiam
Kaśka

7. Data: 2004-08-01 05:44:16

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy uprawnione jest domniemanie, że skoro kwitną, to są dojrzałe i wobec
> tego mogę przyjąć, że to miniaturki? Niezwykle by mnie to ucieszyło!

Wystraszylas mnie. Ja tez mam takie maluchy, posadzone w gruncie i kwitna.
Myslalam, ze za rok urosna w koncu.
Magda

8. Data: 2004-08-01 06:52:14

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości news:cegu5n$htc$2@atlantis.news.tpi.pl...
> Czy uprawnione jest domniemanie, że skoro kwitną, to są dojrzałe i wobec
> tego mogę przyjąć, że to miniaturki?

Z moich wieloletnich doświadczeń w uprawie host wynika, że posadzone do
gruntu na drugi rok powiększają swoją objętość i masę zwłaszcza, jeżeli dasz
im ziemie typową dla iglaków i posadzisz w PÓŁCIENIU. W ogrodzie mam ok.
7-mio letnią hostę o metrowej średnicy i wys. ok. 40 cm. Razem z
kwiatostanem liczy ok.140 cm. Dwie takie miałam, ale korzenie jednej coś
podżarło i obecnie jest o polowę mniejsza.
Anka

9. Data: 2004-08-01 08:04:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| taka wyrośnięta miniaturka, kwitnie. Z tym, że jednak te liście są w
| stosunku do minaturek duże. Ciekawa jestem jakiej wielkości są listki tych

Jakieś 4-5 cm długości. Może przeflancuję je do większych doniczek. Nie
chciałabym po prostu sadzić do gruntu odmian, które już mam, a młode i stare
funkie tej samej odmiany wyglądają inaczej.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-08-01 08:05:59

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

| W ogrodzie mam ok.
| 7-mio letnią hostę o metrowej średnicy i wys. ok. 40 cm. Razem z
| kwiatostanem liczy ok.140 cm. Dwie takie miałam, ale korzenie jednej coś
| podżarło i obecnie jest o polowę mniejsza.

Może to 'Sum and Substance' ? :-))))) U mnie za takiego giganta robi
sieboldiana;-)

Pozdrawiam, Basia.

jukka ogrodowa
Floksy