niebieska hortensja

1. Data: 2004-07-31 12:07:09

Temat: niebieska hortensja
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa lata temu kupiłam i posadziłam niebieską hortensję do gruntu. W
zeszłym roku nie udało mi się ponownie uhodować na niej niebieskich
kwiatów, ponieważ podsypywałam ją zwykłym nawozem dla kwaśnolubnych (ponoć
miało to wystarczyć). W tym roku kupiłam nawóz "Niebieska hortensja" i znów
kwiaty są różowe :-(((
Co robić żeby kwiaty stały się błękitne, bo mi już pomysłów brakuje ...

Serdecznie Miłka

2. Data: 2004-07-31 16:56:55

Temat: Re: niebieska hortensja
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> [...] W tym roku kupiłam nawóz "Niebieska hortensja" i znów
> kwiaty są różowe :-(((
> Co robić żeby kwiaty stały się błękitne, bo mi już pomysłów brakuje

Sprawdz odczyn gleby i wszystko bedzie jasne :)
Jesli kwasna a kwiaty rozowe, to spraw, by byla lekko zasadowa.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-07-31 18:06:50

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cegj5s$s10$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]

> Sprawdz odczyn gleby i wszystko bedzie jasne :)
> Jesli kwasna a kwiaty rozowe, to spraw, by byla lekko zasadowa.

Trudno mi będzie sprawdzić odczyn gleby, ponieważ wokół rozrosła się
ułudka wiosenna. Ale stawiam na wapienną bo rośnie na tle betonowego muru.
Wiadomo że przęsła osadzone są w dołach zasypanych kamiennym żwirem i
brudami po budowie domu. Czytałam że jeśli ziemia jest wapienna to kwiaty
różowieją a gdy kwaśna błękitnieją, ale skoro podsypałam tą "Błękitną
hortensją" to wydaje mi się że powinno wystarczyć ...

Serdecznie zakłopotana Miłka

4. Data: 2004-07-31 18:41:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

| Trudno mi będzie sprawdzić odczyn gleby, ponieważ wokół rozrosła się
| ułudka wiosenna. Ale stawiam na wapienną bo rośnie na tle betonowego muru.

Ja też stawiam - skoro posadziłaś błękitną, a kwitnie różowo, to wszystko
jasne:-)

Właściwie ostatnio widziałam błękitno-różową hortensję, w donicy,
podsypywaną po ukazaniu się pierwszych (różowych) kwiatów nawozem Pokon do
rododendronów. Kolejne kwiaty zbłękitniały, efekt porażający. W gruncie
trochę bym się wahała tym podsypać - jest późno. W teorii należałoby
zakwasić ziemię, przy czym sam torf i sam siarczan
amonu nie wystarczą na 100% (kłania się doświadczenie:-( ). Przypuszczalnie
należałoby ziemię wymienić albo
też zastosować większą ilość siarki (jesienią). Dodatkowo ponoć stosować
siarczan glinu (ałun), ale to podziała tylko w środowisku kwaśnym. Cóż,
różowe też są ładne;-)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2004-07-31 19:00:40

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> też zastosować większą ilość siarki (jesienią). Dodatkowo ponoć stosować
> siarczan glinu (ałun), ale to podziała tylko w środowisku kwaśnym. Cóż,

Po takiej akcji (jeśli się coś pochrzani)
można odzyskać miejsce pod
"samodzielną" roślinę;-)

Pozdrawia boletus

6. Data: 2004-07-31 19:21:41

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miłka napisał:

> Co robić żeby kwiaty stały się błękitne, bo mi już pomysłów brakuje ...

Nie żałuj, dzisiaj widziałam wściekle niebieską hortensję,
na tle trawnika wyglądała jak plastikowa:-(
Pytałam właściciela, podlewa ałunem.

Dobrze ktoś okeślił ten kolor : proszek IXI:-)

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2004-07-31 19:50:24

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> na tle trawnika wyglądała jak plastikowa:-(
> Pytałam właściciela, podlewa ałunem.
> Dobrze ktoś okeślił ten kolor : proszek IXI:-)

Ja jednak chciałabym mieć pewien wybór czy posiadać niebieska czy różową
hortensję. Jak uzyskam niebieską to zastanowię się jaką zostawić. W mojej
sytuacji nie trudno będzie wrócić do różowej.

A propos, ałun to takie mydło do dezynfekcji ??? Ile tego zastosować i gdzie
zdobyć ???

Serdecznie Miłka

8. Data: 2004-07-31 20:04:49

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miłka napisał:

> A propos, ałun to takie mydło do dezynfekcji ??? Ile tego zastosować i gdzie
> zdobyć ???

Raczej mi się ałuny z solami kojarzą, ale chemik ze mnie
kiepski:-)
Uruchom google:-)

A kupić mozna chyba w aptece.

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2004-08-01 00:45:27

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> [...]
> na tle trawnika wyglądała jak plastikowa:-(
> Pytałam właściciela, podlewa ałunem.
>
> Dobrze ktoś okeślił ten kolor : proszek IXI:-)

Nic nie piszecie na temat fusow od kawy. Od dawna tak robie i hortensje mam
niebieskawe mimo, ze ziemia wokolo jest 6.5 - 7 Ph. Kazde fusy kawy ida pod
hortensje, pare razy je troche wgrabie/wskrobie w powierzchnie ziemi, i
hortensja to bardzo lubi. Nie jest tak wsciekle niebieska, jak te podlewane
chemicznie, ale raczej wiekszosc kwiatow jest bardziej niebieskawa niz rozowa.
Magdalena Bassett

10. Data: 2004-08-01 06:00:35

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Co robić żeby kwiaty stały się błękitne, bo mi już pomysłów brakuje

Ciesz sie, ze wogole masz kolorek. Moja kolejna hortensja zakwitla na bialo.
A jeszcze dwa dni temu wydawalo mi sie, zee bedzie jednak rozowa.
Wrrrr...
Magda

róże pienne
Czy można pryskać pomodory