róże pienne

1. Data: 2004-07-31 12:01:20

Temat: róże pienne
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałam ścinać różom przekwitłe kwiatostany. Dodatkowo dopadła ich
czarna plamistość liści i krzewy prawie się ogołociły. Z kwiatów powstają
już owocki, które myślę zatrzymać na gałązkach. Ciekawa jestem efektu
zdobniczego takich czerwonych owocków, po zimie owoce usunę.
I tu pytanie, czy w takim razie w przyszłym roku te róże zakwitną
ponownie ?
Nie wiem co to za odmiana, kwiaty są średnio/mniejszej wielkości, półpełne i
zdecydowanie różowe. Kwitną w gronach.

Serdecznie Miłka

2. Data: 2004-07-31 19:19:34

Temat: Re: róże pienne
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miłka napisał:

> [...]
> zdobniczego takich czerwonych owocków, po zimie owoce usunę.
> I tu pytanie, czy w takim razie w przyszłym roku te róże zakwitną

Jak nie padną to zakwitną:-)

> Nie wiem co to za odmiana, kwiaty są średnio/mniejszej wielkości, półpełne i
> zdecydowanie różowe. Kwitną w gronach.

To mniej wiecej tak jakbyś chciała zidentyfikować hostę wg
opisu ; fioletowe kwaity, duze liscie z białym obrzeżem;-)

Pozdrawiam
serdecznie
Marta

3. Data: 2004-07-31 20:18:49

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak nie padną to zakwitną :-)

Myslę że nie padną, bo jedna z nich ma widoczne zdrowe oczka, które
raczej się "otworzą", natomiast u drugiej oczka zaschły tak że mam trudności
z podcinaniem gdyż nie wiem z której strony odbije ...

> To mniej wiecej tak jakbyś chciała zidentyfikować hostę wg
> opisu ; fioletowe kwaity, duze liscie z białym obrzeżem;-)

Oj wiem Marto że strzeliłam teraz gafę ...

4. Data: 2004-08-01 07:02:16

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> z podcinaniem gdyż nie wiem z której strony odbije ...
>

> Musisz dobrze zabezpieczyć na zimę. Moje dwie padły i dałam sobie spokój z
piennymi. W centrach ogrodniczych są wkładane do zimnych szklarni, gdzie
temperatura nie spada poniżej 0 :(. Włókniną korone owinąć ale nie wiem czy
to wystarczy.
Anka

5. Data: 2004-08-01 11:12:11

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> piennymi. W centrach ogrodniczych są wkładane do zimnych szklarni, gdzie
> temperatura nie spada poniżej 0 :(. Włókniną korone owinąć ale nie wiem

Doświadczenie mnie już nauczyło że aby mieć pienne róże w Świętokrzyskim
najlepiej sadzić je w donicach i na zimę wstawiać do nie ogrzewanego garażu
;-)

Ale jeszcze jedna myśl nasunęła mi się do głowy. Wczoraj sprzątałam w
rozarium opadające liście z czarną plamistością. Staram się jak mogę usuwać
wszystkie a nawet brzydko wyglądające płatki leżące na glebie, jednak nie
uchronię moich róż przed chorobami grzybowymi w przyszłym roku. Więc po co
zbierać je wogule i ranić sobie łydki i palce ??? Pienne róże przenoszone na
zimę w inne miejsce niż stały przez lato też mają tę chorobę a w ich
przypadku w 100% oczyszczam glebę i otoczenie z porażonych liści.

Jaki sens ma moja praca w takim razie skoro i tak pyłki chorobotwórcze
pozostają w powietrzu ???

Serdecznie Miłka

6. Data: 2004-08-01 11:47:11

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miłka napisał:

> [...]
> wszystkie a nawet brzydko wyglądające płatki leżące na glebie, jednak nie
> uchronię moich róż przed chorobami grzybowymi w przyszłym roku.

A kto powiedział, ze nie?
Miałam plamistość w zeszłym roku na jednej odmianie, w tym
roku jej tam nie ma.

> [...]
> przypadku w 100% oczyszczam glebę i otoczenie z porażonych liści.
>
> Jaki sens ma moja praca w takim razie skoro i tak pyłki chorobotwórcze

Poczytaj wiecej o czarnej plamistości i o cyklu rozwojowym
tej choroby.
Walka z nia jest trudna, ale moze być skuteczna.

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2004-08-01 13:03:32

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poczytaj wiecej o czarnej plamistości i o cyklu rozwojowym
> tej choroby.
> Walka z nia jest trudna, ale moze być skuteczna.
>
> Pozdrawiam
> Marta

Oczywiście że poczytam, ale sądzę że więcej ma tu do powiedzenia pogoda,
deszcze i słońce, niż to czy powybieram chore liście czy też nie. No i
oczywiście odmiana róży. Na jednym krzaczku co roku jest czarna plamistość
pomimo starań o czystość a na innych mniej lub nawet wcale jej nie ma.

Serdecznie Miłka

8. Data: 2004-08-01 13:06:59

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak wracając do tematu, zostawić na jednej szlachetnej róży owoce do
zimy czy też poobcinać jak najszybciej aby była piękna i wogule istniała w
przyszłym roku ???

Serdecznie Miłka

9. Data: 2004-08-01 16:31:19

Temat: Woguł?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ceiput$oln$1@atlantis.news.tpi.pl Miłka
<m...@t...pl> napisał(a):

> ... aby była piękna i
> wogule istniała w przyszłym roku

Hejka. Co, czy kto to jest ten Woguł? Jest w słowniku
ortograficznym a nie ma w słowniku języka polskiego i encyklopedii też.
:-(
Pozdrawiam kiszkowo Ja...cki

10. Data: 2004-08-01 18:41:24

Temat: Re: Woguł?
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Hejka. Co, czy kto to jest ten Woguł? Jest w słowniku
> ortograficznym a nie ma w słowniku języka polskiego i encyklopedii też.

Skoro masz mnie tak kiszkowato pozdrawiać to może sobie całkiem podaruj.
Zresztą o ile pamiętam kiedyś sam padłeś ofiarą czyjegoś poprawiania ...

Nieserdecznie Miłka

Czy można pryskać pomodory
Hedera na płocie
mahonia