| « poprzedni wątek | następny wątek » |
21. Data: 2003-11-28 22:05:46
Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?
Użytkownik "Jarek" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
news:bq82t9$inc$1@absinth.dialog.net.pl...
<...>
> > A nie jest w Radzie Ped, która to głosowała?
> A w jakiej to konkretnie szkole było? Bo cóś nie słyszałem. ;))
W wirtualnej, to przypuszczenie.
> > Oczywiscie dyro, i dany uczyciel personalnie/osobiście.
> A skąd, przecież statut głosuje się przez podniesienie kończyny, a nie
> imiennie.
<..>
Pisałem: Dyro i nauczyciel "poliglota".
> Zresztą to bez znaczenia - odbije się organowi zatwierdzającemu.
<..>
Jak będzie odwołanie dyra np z "piniędzy", to i całej RP się oberwie.
> > Że niby nie potrafi rozczytać, języka Starocerkiewnosłowiańskiego?
> Dokładnie. A także kiswahili, sanskrytu i kodu flagowego. Bezwzględnie. ;)
<..>
Bardzo śmieszne...:-\
> > Bedzie przynajmniej powód aby zabrać kasę.
> Jaką kasę???!!
<....>
No: "Każdemu po trochu i będzie kokochu"
Roman
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
22. Data: 2003-11-28 22:24:30
Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?> > A w jakiej to konkretnie szkole było? Bo cóś nie słyszałem. ;))
> W wirtualnej, to przypuszczenie.
Rozumiem. A ja żartowałem. Żartowałem. Żartowałem.
> > > Oczywiscie dyro, i dany uczyciel personalnie/osobiście.
> > A skąd, przecież statut głosuje się przez podniesienie kończyny, a nie
> > imiennie.
> Pisałem: Dyro i nauczyciel "poliglota".
IMO nie. Dyrektorzyna i nauczyciel są "kryci" przez fakt zatwierdzenia
statutu, którego zapisy realizują.
> > Zresztą to bez znaczenia - odbije się organowi zatwierdzającemu.
> Jak będzie odwołanie dyra np z "piniędzy", to i całej RP się oberwie.
Niby czemu i za co?
> > > Że niby nie potrafi rozczytać, języka Starocerkiewnosłowiańskiego?
> > Dokładnie. A także kiswahili, sanskrytu i kodu flagowego. Bezwzględnie.
;)
> Bardzo śmieszne...:-\
Starałem się... ;))
> > > Bedzie przynajmniej powód aby zabrać kasę.
> > Jaką kasę???!!
> No: "Każdemu po trochu i będzie kokochu"
No to trudno. Druga strona prawa rynku - jaka płaca taka praca.
Jarek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
23. Data: 2003-11-28 23:13:43
Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?> > Ależ kochani. Kto powiedział, że temat przedstawiony uczniom MUSI być
> > identyczny z tematem wpisanym do dziennika?
>
> Ja ;-)) A przede mną jeszcze pan Jarek ;-) A kto powiedział, że nie musi?
A musi?
> Hm... cele, metody, charakter zajęć... jakbym nie składał tego puzzla, znów
> wychodzi mi konspekt lekcji miast wpisu w dzienniku ;-)
Prosty przykład z mojego przedmiotu. Przez kilka kolejnych tygodni realizuję
temat-zagadnienie pt. "Domowa instalacja elektryczna". W ramach tego cyklu
najpierw poznajemy elementy tejże instalacji, zasady tworzenia, potem
projektujemy wybrane fragmenty takowej instalacji, montujemy je, wreszcie na
koniec dokonujemy pomiarów wielkości elektrycznych w różnych kombinacjach
elementów połączonych szeregowo i równolegle.
Dla uczniów w trakcie całego cyklu istnieje tylko ten jeden zapis tematu:
"Domowa instalacja elektryczna".
Ale dla mnie nie!!!
I wpisy w dzienniku też się bedą każdego tygodnia różnić. Raz będzie to "Domowa
instalacja elektryczna - poznajemy elementy", innym razem "Domowa instalacja
elektryczna - projektowanie", a jeszcze innego dnia "Domowa instalacja
elektryczna - montaż obwodów - zajęcia laboratoryjne".
Te zapisy to - jakby nie składać tego puzzla - jednak nie konspekt. Zresztą ja
już nie w tym wieku, coby konspekty układać ;)
Wybacz, że próbowałem to przedstawić na tak prostackim przykładzie, ale jako
nauczyciel techniki nie znam ani hebrajskiego, ani swahili, abym mógł podeprzeć
się bardziej światowym przykładem.
> > Takie wpisy - komentarze też chcecie wpisywac w języku obcym? Po co?
>
> Wcale ich nie chcę wpisywać. W żadnym języku. I w całości zgadzam się z
> pytaniem: po co? ;-)
A choćby po to, by mój dyrektor nie dziwił się, że przez cztery tygodnie wciąż
powtarzam ten sam temat.
> > Tłumaczenie opcji przeciwstawnej dopuszczalnością stosowania wyłącznie
> > języka obcego wynikającą z "przepisów szczególnych" jest nadużyciem.
>
> Hm... tak od razu: 'nadużycie' ;-) A co powiesz na określenie: 'odmienna
> interpretacja niejasnych przepisów?' ;-)
Niejasne to one się dopiero stają po tak pokretnym ich tłumaczeniu.
> > Czym innym jednak jest nauczanie języka obcego, a czym innym dokonywanie
> > wpisu w dokumencie potwierdzającym fakt, że takie nauczanie miało miejsce.
>
> Zgadzam się w zupełności. Cała sprawa rozbija się w sumie o określenie
> czym właściwie jest - lub miałby być - temat lekcji. I jak pokazuje nasza
> dyskusja nie jest to wcale banalne pytanie :-) Więc może powinniśmy nasze
> rozważania rozpocząć od sprecyzowania czym dokładnie jest temat lekcji i do
> czego tak naprawdę ma służyć?
Właśnie próbuję cały czas tłumaczyć różnice między tematem 'uczniowskim' a
wpisem w dzienniku, którego składnikiem zaledwie ów temat być powinien.
--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja
http://www.gimnazjum.pl/karta - karta rowerowa w szkole
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
24. Data: 2003-11-29 08:47:33
Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl> napisał w
wiadomości news:bq8kr6$38m$1@atlantis.news.tpi.pl...
> > > Ależ kochani. Kto powiedział, że temat przedstawiony uczniom MUSI być
> > > identyczny z tematem wpisanym do dziennika?
> >
> > Ja ;-)) A przede mną jeszcze pan Jarek ;-) A kto powiedział, że nie
>> musi?
>
> A musi?
Nie wiem :-) Przejrzałem wszystkie dostępne mi przepisy i nie znalazłem
niczego, co jednoznacznie wskazywałoby na którąkolwiek z opcji. Może więc
zwyczajnie możemy sami zdecydować jaki wariant nam pasuje? :-)
> Prosty przykład z mojego przedmiotu. [...]
> Dla uczniów w trakcie całego cyklu istnieje tylko ten jeden zapis tematu:
> "Domowa instalacja elektryczna".
> Ale dla mnie nie!!!
Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem jak jest przyczyna tegoż dualizmu.
Dlaczego uczniowie nie mieliby sobie zanotować poszczególnych 'podtematów'?
W takiej sytuacji zapis np.
> "Domowa instalacja elektryczna - projektowanie",
staje się 'pełnokrwistym' tematem lekcji, takim samym na tablicy, w
uczniowskich zeszytach i w dzienniku. Dlaczego chcesz wyłączać informację o
projektowaniu z tematu uczniowskiego?
> Właśnie próbuję cały czas tłumaczyć różnice między tematem 'uczniowskim' a
> wpisem w dzienniku, którego składnikiem zaledwie ów temat być powinien.
No tak, a ja ze swej strony próbuję dociec, dlaczego ciągle upierasz się
przy twierdzeniu, że jakiekolwiek różnice w ogóle powinny występować.
Przykład który przytoczyłeś - że podajesz uczniom jeden wspólny temat dla
dużego bloku materiału, a w dzienniku rozpisujesz go na poszczególne
składowe - jest moim skromnym zdaniem nie najlepszy. Wynika z niego bowiem,
że na poszczególnych lekcjach nie podajesz uczniom szczegółowego celu ich
pracy na danej godzinie. To znaczy, (ujmę to inaczej :-) wierzę, że
podajesz, ale z uczniowskich zeszytów może to wcale nie wynikać, skoro nie
zapisują tychże 'podtematów'...
--
Pozdrawiam,
Yorick
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
25. Data: 2003-11-29 09:16:46
Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?Użytkownik "Roman O." <r...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
news:bq8gpu$gkt$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Ale plama! Nie dają? To faktycznie...
> A, juz wiem! Dadzą i zabiorą!
> I będzie żal, a jakie wychowawcze!
Jak zwykle ;-) pozwolę sobie spojrzeć na to z innej strony:
- w chwili obecnej nie dostaję nic
- w zaproponowanej sytuacji dostałbym dodatek przynajmniej w jednym miesiącu
W związku z tym, miast pogrążać się w żalu, że więcej nie będzie, udałbym
się natychmiast na piwo celem przepuszczenia najłatwiej - bo dzięki 'karze'
;-) zarobionych pieniędzy... ;-)) I od razu poprosił o następną karę ;-))
--
Pozdrawiam,
Yorick
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
26. Data: 2003-11-29 11:32:40
Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?> > Prosty przykład z mojego przedmiotu. [...]
> > Dla uczniów w trakcie całego cyklu istnieje tylko ten jeden zapis tematu:
> > "Domowa instalacja elektryczna".
> > Ale dla mnie nie!!!
>
> No tak, a ja ze swej strony próbuję dociec, dlaczego ciągle upierasz się
> przy twierdzeniu, że jakiekolwiek różnice w ogóle powinny występować.
> Przykład który przytoczyłeś - że podajesz uczniom jeden wspólny temat dla
> dużego bloku materiału, a w dzienniku rozpisujesz go na poszczególne
> składowe - jest moim skromnym zdaniem nie najlepszy. Wynika z niego bowiem,
> że na poszczególnych lekcjach nie podajesz uczniom szczegółowego celu ich
Zaraz, zaraz - sam pisałeś, że cele to w konspekcie, a nie w temacie lekcji!!!
> pracy na danej godzinie. To znaczy, (ujmę to inaczej :-) wierzę, że
> podajesz, ale z uczniowskich zeszytów może to wcale nie wynikać, skoro nie
> zapisują tychże 'podtematów'...
Ależ w zeszytach to widać - i to wcale nie z podtematów, lecz z zapisu przebiegu
lekcji, ewentualnych wniosków, projektów, wyników pomiarów itp. itd.
Na zajęciach z języków bywa, że uczeń wcale nie otwiera zeszytu i tematu nie
zapisuje - co najwyżej go usłyszy. Bywa też, że do _sformułowania_ tematu
dochodzi w wyniku jakiejś wstępnej rozmowy z uczniami (oczywiście nauczyciel ten
temat cały czas sugeruje, podpowiada...). Wtedy może się okazać, że w różnych
klasach brzmienie tego uczniowskiego tematu będzie inne. I wtedy też w różnych
dziennikach będziesz wpisywał różne tematy? A może wpisać "Nauka formułowania
tematów lekcyjnych"?
--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja
http://www.gimnazjum.pl/karta - karta rowerowa w szkole
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
27. Data: 2003-11-29 13:42:35
Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?
Użytkownik "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> napisał w wiadomości
news:bq9o5j$ggp$1@atlantis.news.tpi.pl...
<..>
>- bo dzięki 'karze'
> ;-) zarobionych pieniędzy... ;-)) I od razu poprosił o następną karę ;-))
<...>
E.... nie tak dobrze!
Dadzą i zabiorą na papierze, do kiesieni NIC!
No chyba, że jeden z radnych, to właściciel okolicznego
browaru albo sieci budek z piwem?
Roman
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
28. Data: 2003-11-30 20:21:42
Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?Użytkownik "Roman Stachowiak" <a...@n...org> napisał w
wiadomości news:bqa01e$qeh$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Zaraz, zaraz - sam pisałeś, że cele to w konspekcie, a nie w temacie
> lekcji!!!
Zgadza się. I nadal podtrzymuję to co napisałem. Zwróć tylko uwagę, że
kontekst obu postów był zupełnie różny: w pierwszym chodziło o 'cele' (w
domyśle - dydaktyczny, wychowawczy, etc... - i te powinny być w konspekcie),
w drugim poście chodziło mi o 'cel pracy' (czyli 'temat lekcji' - a ten
powinien być w dzienniku).
Wydawało mi się, że kontekst obu wypowiedzi był dość jednoznaczny, ale
jeżeli użyłem zbyt dużego skrótu myślowego, to przepraszam :-)
> Na zajęciach z języków bywa, że uczeń wcale nie otwiera zeszytu i tematu
> nie zapisuje - co najwyżej go usłyszy.
Powiem więcej - na takim np. WF-ie uczniowie często w ogóle nie mają
zeszytów... ;-) ale czy to coś zmienia?
> Wtedy może się okazać, że w różnych klasach brzmienie tego uczniowskiego
> tematu będzie inne. I wtedy też w różnych dziennikach będziesz wpisywał
> różne tematy?
Ależ oczywiście. Cały czas tak robię. Dlaczego miałbym w dokumencie
urzędowym, jakim jest dziennik lekcyjny, pisać nieprawdę? Co zrobiłem na
lekcji, to wpisuję do dziennika...
> A może wpisać "Nauka formułowania tematów lekcyjnych"?
Tego akurat zagadnienia chyba nie ma w żadnym ze znanych mi programów
nauczania ;-)
Ale obiecuję rzecz przemyśleć przy układaniu programu autorskiego ;-)
--
Pozdrawiam,
Yorick
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |