Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!new
sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?
Date: Sat, 29 Nov 2003 09:47:33 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 49
Message-ID: <bq9mh3$5um$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <bq33kj$6af$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq34fa$a6k$1@nemesis.news.tpi.pl>
<bq3aph$bfv$1@atlantis.news.tpi.pl> <bq3cf2$hik$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bq3gem$frd$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq4ao1$nq8$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bq5k8b$rrs$1@absinth.dialog.net.pl> <bq5tfg$nmc$1@nemesis.news.tpi.pl>
<bq7mk3$361$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq8kr6$38m$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pa238.jeleniag.cvx.ppp.tpnet.pl
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1070095717 6102 213.76.84.238 (29 Nov 2003 08:48:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 29 Nov 2003 08:48:37 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:18630
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl> napisał w
wiadomości news:bq8kr6$38m$1@atlantis.news.tpi.pl...
> > > Ależ kochani. Kto powiedział, że temat przedstawiony uczniom MUSI być
> > > identyczny z tematem wpisanym do dziennika?
> >
> > Ja ;-)) A przede mną jeszcze pan Jarek ;-) A kto powiedział, że nie
>> musi?
>
> A musi?
Nie wiem :-) Przejrzałem wszystkie dostępne mi przepisy i nie znalazłem
niczego, co jednoznacznie wskazywałoby na którąkolwiek z opcji. Może więc
zwyczajnie możemy sami zdecydować jaki wariant nam pasuje? :-)
> Prosty przykład z mojego przedmiotu. [...]
> Dla uczniów w trakcie całego cyklu istnieje tylko ten jeden zapis tematu:
> "Domowa instalacja elektryczna".
> Ale dla mnie nie!!!
Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem jak jest przyczyna tegoż dualizmu.
Dlaczego uczniowie nie mieliby sobie zanotować poszczególnych 'podtematów'?
W takiej sytuacji zapis np.
> "Domowa instalacja elektryczna - projektowanie",
staje się 'pełnokrwistym' tematem lekcji, takim samym na tablicy, w
uczniowskich zeszytach i w dzienniku. Dlaczego chcesz wyłączać informację o
projektowaniu z tematu uczniowskiego?
> Właśnie próbuję cały czas tłumaczyć różnice między tematem 'uczniowskim' a
> wpisem w dzienniku, którego składnikiem zaledwie ów temat być powinien.
No tak, a ja ze swej strony próbuję dociec, dlaczego ciągle upierasz się
przy twierdzeniu, że jakiekolwiek różnice w ogóle powinny występować.
Przykład który przytoczyłeś - że podajesz uczniom jeden wspólny temat dla
dużego bloku materiału, a w dzienniku rozpisujesz go na poszczególne
składowe - jest moim skromnym zdaniem nie najlepszy. Wynika z niego bowiem,
że na poszczególnych lekcjach nie podajesz uczniom szczegółowego celu ich
pracy na danej godzinie. To znaczy, (ujmę to inaczej :-) wierzę, że
podajesz, ale z uczniowskich zeszytów może to wcale nie wynikać, skoro nie
zapisują tychże 'podtematów'...
--
Pozdrawiam,
Yorick
|