Strona główna Grupy pl.soc.edukacja Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ? Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?

« poprzedni post następny post »
Data: 2003-11-28 23:13:43
Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?
Od: "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

> > Ależ kochani. Kto powiedział, że temat przedstawiony uczniom MUSI być
> > identyczny z tematem wpisanym do dziennika?
>
> Ja ;-)) A przede mną jeszcze pan Jarek ;-) A kto powiedział, że nie musi?

A musi?

> Hm... cele, metody, charakter zajęć... jakbym nie składał tego puzzla, znów
> wychodzi mi konspekt lekcji miast wpisu w dzienniku ;-)

Prosty przykład z mojego przedmiotu. Przez kilka kolejnych tygodni realizuję
temat-zagadnienie pt. "Domowa instalacja elektryczna". W ramach tego cyklu
najpierw poznajemy elementy tejże instalacji, zasady tworzenia, potem
projektujemy wybrane fragmenty takowej instalacji, montujemy je, wreszcie na
koniec dokonujemy pomiarów wielkości elektrycznych w różnych kombinacjach
elementów połączonych szeregowo i równolegle.
Dla uczniów w trakcie całego cyklu istnieje tylko ten jeden zapis tematu:
"Domowa instalacja elektryczna".
Ale dla mnie nie!!!
I wpisy w dzienniku też się bedą każdego tygodnia różnić. Raz będzie to "Domowa
instalacja elektryczna - poznajemy elementy", innym razem "Domowa instalacja
elektryczna - projektowanie", a jeszcze innego dnia "Domowa instalacja
elektryczna - montaż obwodów - zajęcia laboratoryjne".
Te zapisy to - jakby nie składać tego puzzla - jednak nie konspekt. Zresztą ja
już nie w tym wieku, coby konspekty układać ;)
Wybacz, że próbowałem to przedstawić na tak prostackim przykładzie, ale jako
nauczyciel techniki nie znam ani hebrajskiego, ani swahili, abym mógł podeprzeć
się bardziej światowym przykładem.

> > Takie wpisy - komentarze też chcecie wpisywac w języku obcym? Po co?
>
> Wcale ich nie chcę wpisywać. W żadnym języku. I w całości zgadzam się z
> pytaniem: po co? ;-)

A choćby po to, by mój dyrektor nie dziwił się, że przez cztery tygodnie wciąż
powtarzam ten sam temat.

> > Tłumaczenie opcji przeciwstawnej dopuszczalnością stosowania wyłącznie
> > języka obcego wynikającą z "przepisów szczególnych" jest nadużyciem.
>
> Hm... tak od razu: 'nadużycie' ;-) A co powiesz na określenie: 'odmienna
> interpretacja niejasnych przepisów?' ;-)

Niejasne to one się dopiero stają po tak pokretnym ich tłumaczeniu.

> > Czym innym jednak jest nauczanie języka obcego, a czym innym dokonywanie
> > wpisu w dokumencie potwierdzającym fakt, że takie nauczanie miało miejsce.
>
> Zgadzam się w zupełności. Cała sprawa rozbija się w sumie o określenie
> czym właściwie jest - lub miałby być - temat lekcji. I jak pokazuje nasza
> dyskusja nie jest to wcale banalne pytanie :-) Więc może powinniśmy nasze
> rozważania rozpocząć od sprecyzowania czym dokładnie jest temat lekcji i do
> czego tak naprawdę ma służyć?

Właśnie próbuję cały czas tłumaczyć różnice między tematem 'uczniowskim' a
wpisem w dzienniku, którego składnikiem zaledwie ów temat być powinien.

--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja
http://www.gimnazjum.pl/karta - karta rowerowa w szkole


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
29.11 Yorick
29.11 Yorick
29.11 Roman Stachowiak
29.11 Roman O.
30.11 Yorick
Ideologia Geniuszy-Mocarzy wer. 9420
Sztuka Edukacji wer. 6462
September the 10-th. International Silver Cleaning Day
Blog edukacyjny
Nowa przeredagowana i uzupełniona wersja monografii "Sztuka Edukacji"
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Sztuka Edukacji - wersja ostateczna!!!
Uploads - What is wrong with Easynews
Nowa wersja "Sztuki Edukacji" z inżynierskimi programami nauczania.
Nowa wersja Sztuki Edukacji - z przykładowymi programami nauczania
Nowa wersja Sztuki Edukacji
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Nowa erea w dziejach ludzkości: "Umysł w centrum zainteresowania"
Propozycja reformy edukacji
Religia i etyka w szkole.
Krzew-drzewo
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Naprawa klimy przenośnej - czy to opłacalne?
Maseczki za 9 miliardów zlotych ida na przemial
Ideologia Geniuszy-Mocarzy wer. 9420
Sztuka Edukacji wer. 6462
Próbna wiadomość
Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3