Bardzo ważne do ginekologów i psychologów !!!!!

21. Data: 2003-09-10 12:54:13

Temat: Re: Bardzo ważne do ginekologów i psychologów !!!!!
Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Nea napisala:

>siebie to moga stworzyc jednak rodzine. Fakt ze byloby im ciezko z powodu
>nietolerancji ale nie jest to niemozliwe.

Zawsze mozna sie wyniesc w inne miejsce i nikt o sprawie nie uslyszy. Sadze, ze
to i tak w tej sytuacji najmniejszy problem.
Ja znam malzenstwo kuzynow (zawarte nie ze wzgledu na ciaze, ale zakochali sie
po prostu) i wiem, ze dzieci mialy jakies problemy skorne, ale nawet lekarze
nie byli zgodni co do tego, czy to kwestia bliskiego pokrewienstwa czy nie.
Poza tym nie doswiadczyli jakiejkolwiek nietolerancji (poza zdziwieniem w
rodzinie, ale to w miare oczywiste).

IMHO - ja nawet nie bardzo wiem, w czym tu taki straszny problem.
Dziecko zrobili, trzeba sie dorosle zachowac i tyle.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

22. Data: 2003-09-10 12:58:14

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <p...@n...gg> napisał w wiadomości
> Jest!
> Ale to tak na marginesie :-) I nie jest to szklanka wody przed.
Jaka? - konkretnie!

> Norbert
Elizabeth

23. Data: 2003-09-10 13:04:54

Od: "Nea" <n...@w...pl.wstawkaantyspamowa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <p...@n...gg> napisał w wiadomości
> Jest!
> Ale to tak na marginesie :-) I nie jest to szklanka wody przed.

no chyba nie przed tylko zamiast :)

pozdrawiam
Nea
--
"Bo to co nas podnieca to sie nazywa kasa, a kiedy w kasie forsa to sukces
pierwsza klasa bo to co nas podnieca to czasem tez jest seks a seks + pełna

24. Data: 2003-09-10 13:12:41

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bjn6g1$nhl$...@n...atman.pl,
Nea <n...@w...pl.wstawkaantyspamowa>:
> Użytkownik "Nie wiedząca o co chodzi...." <k...@w...pl> napisał
> w wiadomości news:bjn4tr$n40$1@news.onet.pl...

> Wcale nie jest powiedziane ze dziecko na 100% bedzie chore (jest tylko
> wieksze ryzyko) wiec jesli dziecko bedzie zdrowe a jego rodzice czuja
> cos do siebie to moga stworzyc jednak rodzine.

O ile dobrze pamietam, to ryzyko jest calkiem male w takim przypadku. Ale
dokladnie liczb nie podam.

Jak najbardziej zgadzam sie z Nea.

--
Robert

25. Data: 2003-09-10 16:57:28

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba, że myślał o abstynencji...

...Nie...

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

26. Data: 2003-09-10 16:58:14

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka? - konkretnie!

Pomysl... ja w kazdym razie bym tego na sobie nie zastosowal, Ty tez nie.

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

27. Data: 2003-09-10 17:01:29

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Nie odpisuj im, olej ciepłym moczem po prostu. Grupę czyta kilka tysięcy

Heh, Ty tez nic ciekawego nie napisales :-)
Rada jest prosta. Niech kobieta uda sie do ginekologia, zrobi badania,
przedstawi mu cala sytuacje.
Jak chce miec dziecko, to niech sprawdzi czy jest zdrowe. A jak to dla niej
"wstyd" to niech idzie wyskrobac (to juz jej sumienie). Ja nie rozumiem co
ma jej grupa odpowiedziec?!

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

28. Data: 2003-09-10 17:41:46

Od: stemac <s...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Malzenstwa miedzy kuzynami pierwszego stopnia
byly dosc czesto spotykane w historii -
szacuje sie, ze stanowily okolo 80% wszystkich
zawartych malzenstw (!)
Obecnie jest to okolo 20%

Ryzyko urodzenia dziecka z wada genetyczna
wynosi okolo 4-6%
(U par niespokrewnionych 2-3%)
Szacunkowo jest to podobne ryzyko jak
u kobiety w wieku powyzej 40 lat

Wiecej ciekawych informacji na ten temat

http://www.cousincouples.com/info/facts.shtml

Ponadto w kwestii slubu koscielnego - istnieje
mozliwosc otrzymania dyspensy.
Dawniej istnial wymog wlasnie bycia w ciazy
jako warunek jej otrzymania.
Teraz zdaje sie, ze nawet tego nie trzeba...

Tak wiec nie ma co az tak bardzo zalamywac rak.
I zycze, zeby Twoj maluszek mial zdrowego kolege :)

Pozdrawiam
stemac

29. Data: 2003-09-10 19:34:58

Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Wed, 10 Sep 2003 12:55:56 +0200, "Nie wiedząca o co
chodzi...." <k...@w...pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>Jest w ciaży !! Niby nic ale...... dziecko nalezy do jej
>brata ciotecznego (syn siostry jej ojca)!!!

No i?
O ile sie nie myle to nawet prawo zezwala na malzenstwa przy takim
stopniu pokrewienstwa, wiec w czym taki wielki problem?

>Zawsze chciała mieć dziecko ale raczej nie w taki sposób.

Nie rozumiem - w jaki sposob?
Bo jak sie domyslam - dziecko zostalo poczete w sposob dosyc
naturalny?
Dziewczyna nie miala nic przeciwko zwiazkowi z tym czlowiekiem - ale
dziecko z nim to juz cos nie tak - mimo iz samo sie nie poczelo?

>Co zrobić rodzić czy usuwać?

Przepraszam Cie bardzo - ale jaki masz argument za usunieciem tego
dziecka? Bo jego rodzice sa w pewnym stopniu spokrewnieni?
Sorry...

>Jakie moga być (biologiczne) skutki takiego "związku"?

Takie same jak kazdego innego - tyle ze istnieje odrobine wieksza
szansa na jakas chorobe genetyczna.
Jesli Twoja kolezanka pali - istnieje wielokrotnie wieksza szansa na
urodzenie dziecka z jakas przypadloscia.

>Z jakimi chorobami powinna się liczyć jeśli zdecyduje się urodzić?

Niech sie rozejrzy, wypyta w rodzinie - czy wystepowaly w niej jakies
choroby dziedziczne. Jesli nie - to niech da sobie spokoj - a jesli
sie obawia - to zrobi badania prenatalne. Co zreszta dotyczy kazdej
kobiety.

>Czy takie dziecko mozna usunąc "legalnie" w szpitalu czy pozostaje tylko
>prywatny gabinet?

Jeszcze raz sie spytam - dlaczego dziewczyna ma usunac ta ciaze?? Nie
miala obiekcji idac do lozka z facetem - a teraz chce usunac ciaze
tylko dlatego ze sa jakos tam spokrewnieni?? Facet jej jako partner
seksualny nie odstreczal a dziecko tak?

>że aborcja bedzie dla niej strasznym ciosem ale co ze wstydem przed rodzina?

Przed rodzina?
Wybacz - ale Twoja kolezanka powinna zajac sie swoim zyciem a nie
pogladami rodziny. Jesli usunie dziecko i wpadnie z tego powodu w
depresje albo okaze sie ze w wyniku zle przeprowadzonego zabiegu juz
nigdy nie bedzie mogla miec dzieci - to rodzinka jej w tym nie
wesprze.

Jesli tak obawia sie reakcji rodziny - to niech bierze faceta pod
pache i gdzies wyjada, zaczna zyc na wlasny rachunek.

>Proszę nie krytykujcie jej, to chyba wystarczajaca dla niej kara.

Szkoda tylko ze podchodzicie do tego obie w ten sposob.
Kara?
Co jest kara?
Rozumiem ze problemem moze byc ciaza w sytuacji gdy kobieta nie chce
dziecka albo nagle zostaje sama czy nie ma warunkow na jego
utrzymanie.
Ale tutaj chyba nie mamy z tym do czynienia.
Ona, jak sama piszesz - zawsze chciala miec dziecko. Teraz jest w
ciazy. Z facetem z ktorym jakos nie miala oporow by zawrzec intymny
zwiazek. Pojawilo sie dziecko - coz, to jest czasem naturalny efekt
takich zwiazkow.
Naprawde - nie bardzo rozumiem o co chodzi....

I caly czas mam wrazenie ze na sile szukasz jakiegos powodu zeby
uzasadnic usuniecie ciazy - mimo iz dziecko najprawdopodobniej jest
zupelnie zdrowe. Bo na razie NIC nie wskazuje na to zeby mialo byc z
nim cos nie tak. A Ty sie juz wypytujesz czy mozna to zrobic w
szpitalu czy moze prywatnie.
To moze powiedzmy sobie szczerze - ze Twoja kolezanka po prostu nie
chce tego dziecka i tyle?
Bo chce sobie oszczedzic problemow z reakcja rodziny? Czy z
jakiegokolwiek innego powodu - ale nie majacego wiele wspolnego z
potencjalnym obciazeniem dziecka jakas przypadloscia dziedziczna?
Bo takie mysli mozna miec - ale dopiero po wykonaniu badan i gdy
wypadna one zle.

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

30. Data: 2003-09-10 19:48:59

Od: "wojtek" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do wad genetycznych jest świetny tzw. test potrójny. Krew sie pobiera od
matki, nie ma nakłucia pęcherza płodowego. Test jest dostępny u światłych
ginekologów. Niestety jest odpłatny, coś koło 300 zł.
A co do prawdopodobieństwa wad wrodzonych i chorób genetycznych to wylicza
się to ze specjalnego wzoru, w którym jednym z elementów jest wskaźnik
związku krewniaczego. Wzoru nie pamiętam, do liczenia jest tez potrzebna
częstość danej choroby w populacji. (to było na I roku studiów czyli całe
wieki temu )
Kuzynostwo nie jest związkiem w linii prostej. Linia prosta to twz. wstępni
i zstępni i rodzeństwo.
A dziewczynie poradź potuptanie do ginekologa, który pokieruje nią dalej.
pozdr
ela

Łuska Adama - Wrocław
szpital a klinika z punktu widzenia lekarza
polip w szyjce macicy
Kodeks Etyki Lekarskiej
MACA