Baterie termostatyczne przy zasobniku i cyrkulacji

1. Data: 2008-11-03 20:29:45

Temat: Baterie termostatyczne przy zasobniku i cyrkulacji
Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

czy jest sens montować baterie termostatyczne w instalacji z zasobnikiem
i cyrkulacją CWU? Wydaje się, że temperatura ciepłej wody powinna być w
miarę stabilna i zwykłe baterie jednouchwytowe wystarczą do zapewnienia
niezmiennej temperatury na wylocie, ale jak jest w praktyce?

Dzięki za odpowiedź.

--
Jacek Midura

2. Data: 2008-11-03 22:04:06

Od: "buwi777" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> miarę stabilna i zwykłe baterie jednouchwytowe wystarczą do zapewnienia
> niezmiennej temperatury na wylocie, ale jak jest w praktyce?

mamy na automatyce na piecu ustawione 45 stopni na CWU i temp wody jest
pomiędzy 40 a 45 stopni. Żadne baterie termostatyczne nie są potrzebne -
temperatura wody pod prysznicem jest w miarę stabilna - no ew po kilku
dobrych minutach lekko temp w górę jak się skóra do temp przyzwyczai i
temperatura wody lekko spadnie.

buwi

3. Data: 2008-11-04 06:46:29

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Histereze na kotle mozna ustawic nawet +-1*C, nie wiem czy jakaś bateria
termostatyczna ma taką dokładność stabilizacji temperatury. :-)
W sumie to nie wiem po co taki wynalazek, przy kotle dwufunkcyjnym bez
zbiornika cwu też podobno się nie sprawdza. :-)
Kup porządną baterię mieszalnikową z uchwytem.

4. Data: 2008-11-04 12:20:19

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

nom pisze:

> W sumie to nie wiem po co taki wynalazek, przy kotle dwufunkcyjnym bez

Choćby po to, żeby mieć wajchę obracaną tylko w jednej osi - mniej
ciepłej wody/więcej ciepłej wody. To niesamowita wygoda w porównaniu
ze zwykłą baterią jednouchwytową.

T.

5. Data: 2008-11-05 07:46:31

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Nov 3, 9:29 pm, Jacek Midura <j...@...krakow.pl> wrote:
> [...]
> miarę stabilna i zwykłe baterie jednouchwytowe wystarczą do zapewnienia
> niezmiennej temperatury na wylocie, ale jak jest w praktyce?

Zależy jak duży masz zasobnik. Jeśli dla ostatniej osobie wystarczy
wody przy dogodnej temperaturze to termostat nie potrzebny, jak za
mało (a 170L dla 4 osób w domu to mało) to ostatni (dlaczego zawsze
ja ;-) może mieć problem, termostat u mnie wystarcza. Rozwiązaniem
jest podniesienie temperatury w zasobniku do 50-55 a wtedy bateria z
termostatem nie pozwoli się "poparzyć".

--
ZZ@private

6. Data: 2008-11-05 09:51:53

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to ja obracam wajchą w jedną stronę (góra-dół), a jak chcę zimną - gorącą
to na boki.
Mam w zbiorniku 45*C i akurat na środku mam najlepszą temperaturkę.

7. Data: 2008-11-09 11:18:27

Od: "aliali " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Midura <j...@...krakow.pl> napisał(a):

> [...]
> miarę stabilna i zwykłe baterie jednouchwytowe wystarczą do zapewnienia
> niezmiennej temperatury na wylocie, ale jak jest w praktyce?

Sens jak najbardziej jest. Jednak temperatura nie jest tak stabilna jak się
wydaje. Tak na oko oceniam że w moim zasobniku temperatura zmienia się o
jakieś 5 st.C. Zawężenie tego jeżeli będzie możliwe spowoduje częste rozruchy
kotła. Do tego jak dojdzie dezynfekcja zasobnika to wahania będą znacznie
większe. W moim przypadku bateria termostatyczna sprawdza się znakomicie
właśnie przy takim rozwiązaniu.

WYKSZTALCIUCHY - CHUNIJNE ZBUKI
pralka czy pralko-suszarka?
Czas trwania prania
wyciszenie drzwi korkiem
Garnki stalowe (0.5-1.0 litra) - jeszcze istnieją ?