żyrandol elektryczny z opcją świec

1. Data: 2008-11-03 20:47:48

Temat: żyrandol elektryczny z opcją świec
Od: "magda" <n...@m...xx> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ponieważ nie udało nam się znaleźć nikogo kto w rozsądnej cenie wykona
żyrandole z korzeni zmieniliśmy koncepcję i szukamy teraz żyrandola z opcją
zastosowania świec. IKEA ma coś takiego w swojej ofercie
(http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40089444
), ale niestety na
żarówki halogenowe a to chyba odpada, gdyż jest do oświetlenia dość duża
powierzchnia a halogeny się podobno do tego nie nadają. Może ktoś gdzieś
widział takie żyrandole?
Pzdr
Magda

2. Data: 2008-11-05 11:45:50

Temat: Re: żyrandol elektryczny z opcją świec
Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Nov 2008 21:47:48 +0100, magda napisał(a):

> (...) na
> żarówki halogenowe a to chyba odpada, gdyż jest do oświetlenia dość duża
> powierzchnia a halogeny się podobno do tego nie nadają.

Bzdura. LED-y się może nie nadają, ale halogeny to przecież zwykłe żarówki
(różnią się gazem w środku). Dlaczego więc miałyby się nie nadawać?

3. Data: 2008-11-05 12:57:12

Od: "magda" <n...@m...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Kulawik" napisał w wiadomości

> Bzdura. LED-y się może nie nadają, ale halogeny to przecież zwykłe żarówki
> (różnią się gazem w środku). Dlaczego więc miałyby się nie nadawać?

Czytałam (tu i na budowaniu w archiwum) że halogeny nadają się raczej do
oświetlenia punktowego a nie jako głowne źródło światła. Podobno ich światło
się nie rozprasza i trzeba by ich było zamontować bardzo dużo by były
skuteczne.
Czy to taka sama bzdura jak szkodliwość (dobrze wykonanej) podłogówki?
Pytam, bo z halogenami nie mam doświadczenia (a z podłogówką owszem).
Pzdr
Magda

4. Data: 2008-11-05 13:40:23

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <n...@m...xx> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy to taka sama bzdura jak szkodliwość (dobrze wykonanej) podłogówki?
> Pytam, bo z halogenami nie mam doświadczenia (a z podłogówką owszem).

Halogenki jako takie jak najbardziej się nadają, ale ten żyrandol, to jest
5 żaróweczek po 25W, czyli w sumie 125W. To mało, jak na duży pokój.

Ja mam w pokoju 20m2 8 halogenków po 40W, czyli w sumie 320W i jest ok.

Generalnie żarówka halogenowa ma trochę lepszą sprawność, niż zwykła
żarówka,
więc zbadaj jaka moc zwykłych żarówek jest potrzebna do oświetlenia tego
pomieszczenia i jeśli dasz tyle samo mocy w halogenkach, to będzie jasno.

Witek

5. Data: 2008-11-05 15:21:29

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "witek" <w...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> żarówka,
> więc zbadaj jaka moc zwykłych żarówek jest potrzebna do oświetlenia tego

A ja w pokoju 24m2 cztery świetlówki dające ciepłe światło i pobierające
160W. Jest bardzo, bardzo jasno.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

6. Data: 2008-11-06 11:43:09

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Bo różnią się jeszcze znacznie (!!) mniejszym żarnikiem i dają wąski strumień
światła?
JaC

-----

7. Data: 2008-11-27 16:15:28

Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 6 Nov 2008 12:43:09 +0100, 666 napisał(a):

> Bo różnią się jeszcze znacznie (!!) mniejszym żarnikiem i dają wąski strumień
światła?

Jaki znowu wąski strumień światła? Co ty gadasz?
Pewnie masz na myśli halogenki w obudowie 'reflektorowej'. Ale to tylko
jeden z rodzajów oprawek...

Baterie termostatyczne przy zasobniku i cyrkulacji
WYKSZTALCIUCHY - CHUNIJNE ZBUKI
pralka czy pralko-suszarka?
Czas trwania prania
wyciszenie drzwi korkiem