Beaujolais nouveau

1. Data: 2002-11-21 16:12:24

Temat: Beaujolais nouveau
Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

D zisiaj trzeci czwartek listopada- probowal juz ktos moze? :)))

1. Data: 2002-11-22 12:17:23

Temat: Re: Beaujolais nouveau
Od: "MW" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja probowalam wczoraj i dzis mam straszny bol glowy
W tym roku moim zdaniem jest w nutka " cassis"

Megi

1. Data: 2002-11-22 12:43:54

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MW" <a...@a...com> napisał w wiadomości
> Ja probowalam wczoraj i dzis mam straszny bol glowy
> W tym roku moim zdaniem jest w nutka " cassis"

Mialam napisac, ze Ci wspolczuje ale to nie prawda- ja Ci zazdroszcze:))
U nas tez moze juz bedzie.
Pozdrawiam-
Kasia L.

1. Data: 2002-11-22 20:51:33

Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> D zisiaj trzeci czwartek listopada- probowal juz ktos moze? :)))

Probowalem, chyba najgorszy rocznik z tych, ktore do tej pory pilem. Mam
wrazenie, ze zimny wrzesien sprawil, ze musieli przyspieszyc sztucznie
fermentacje by zdazyc na termin. Wino za przeproszeniem, wali apteka, choc
ta apteka jest wyczuwalna tylko nozdrzami nie zas jezykiem. Stanowczo
odradzam
Czarek

1. Data: 2002-11-23 03:51:16

Od: kamila slawinska <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Nov 2002 21:51:33 +0100, "Czarek Gmyz"
<g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>fermentacje by zdazyc na termin. Wino za przeproszeniem, wali apteka, choc
>ta apteka jest wyczuwalna tylko nozdrzami nie zas jezykiem.

tez sprobowalam,bez rewelacji, ale moze nie az tak zle jak piszesz.
jak je potrzymac otwarte z godzine daje sie nawet pic z neijaka
przyjemnoscia.

przy okazji: co sie podaje na kolacje pod takie nowe beaujolais - sa
jakies tradycyjne przepisy na te okazje?

pozdrowienia,
kamila
--
It isn't pollution that's harming the environment.
It's the impurities in our air and water that are doing it.

1. Data: 2002-11-23 10:16:35

Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "kamila slawinska" <k...@a...com> napisal w wiadomosci

> [...]
> przyjemnoscia.
>
> przy okazji: co sie podaje na kolacje pod takie nowe beaujolais - sa
> jakies tradycyjne przepisy na te okazje?

Sery, sery i jeszcze raz sery

1. Data: 2002-11-29 00:11:25

Od: d...@a...com (DonJose) szukaj wiadomości tego autora

>przy okazji: co sie podaje na kolacje pod takie nowe beaujolais - sa
>jakies tradycyjne przepisy na te okazje?

Co do tradycji, nie wiem. Ale dzisiaj jest amerykanskie Swieto Dziekczynienia,
czyli, jak to mowia tubylcy, Thanksgiving Z tej okazji upieklem indyka po
normandzku. Do tego doszla butelka Baujolais Nouveau. W sumie czysta poezja. A
teraz ad rem:

5, 6 kilogramowy(a) indyk(czk)
1/4 szklaneczki Calvadosu
12-14 jablek
cytryna
maslo
cienkie plasterki sloniny
24 kawalki malych kilelbasek wieprzowych - najlepiej normandzkie boudins blancs
sol i pieprz.

Indyczke natrzec na zewnatrz i wewnatrz sokiem cytrynowym i spora iloscia
masla. Popieprzyc i posolic. 4 jablka obrac, okorowac, zanurzyc w Calvadosie i
wlozyc do indyczki. Wlac Calvados razem z nimi.
Wlozyc do brytwanny.
Rozgrzac piekarnik do...robilem to w Ameryce, wiec musialem myslce w.g. skali
Fahrenheita: 425 stopni. Po naszemu to bedzie chyba 200 stopni Celsjusza.
Indyczke oblozyc slonina i wlozyc do piekarnika. Po pol godzinie obnizyc
temperature do 375 stopni F (chyba 150 C) i pie prze 2 do dwoch i pol godzin.
Czesto podlewac sokami z brytwanny. Jesli to jest konieczne.dodac troche masla.
Pozostale jablka obrac, okorowac, spryskac druga polowka cytryny i polozyc na
nie plasterki masla.
Na godzine przed upieczeniem sie indyczki wrzucic pozostale jablka do
brytwanny. Na pol godziny przed koncem, nakluc kielbaski i wrzucic do
brytwanny.
Kiedy indyczka jest gotowa, wyjac z pieca i postawic ja w cieplym miejscu na 15
minut. W miedzyczasie odciagnac mozliwie jak najwiecej tluszczu z sosu w
brytwannie. Podac z z sosem na talerzu w otoczeniu jablek i kielbasek.

zrobilam ciasto:-(
Jaki dodatek?
Kawa mrozona dla babci :)
Przepisy po angielsku