Bez tajemnic - Andrzej-Weronika - co dalej ?

1. Data: 2011-10-31 17:08:34

Temat: Bez tajemnic - Andrzej-Weronika - co dalej ?
Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla tych, co oglądają ...

Mamy taką sytuację, w wielkim skrócie.

Weronika do Andrzeja: "nie boj się mnie. Nie jestem dla Ciebie groźna -
chociaż Cię kocham"
Andrzej do Weroniki: "są granice nieprzekraczalne, już mówiłem."
Ale czuje wyraźny afekt, ciągnie go niemożebnie, coraz bardziej.
Weronika to piękna kobieta.
Andrzej decyduje się, mniej lub bardziej świadomie - kontynuować
terapię, choć wie, że stąpa po śliskim lodzie. Pozwala zaistnieć i
rozwinąć się tzw. przeniesieniu erotycznemu. Pozwala, by pacjentka
uwolniła emocje, by je przeżyła. Ma to wartość terapeutyczną.

Od superwizorki-Barbary oczekuje, że mu pomoże.
Barbara widząc jego stan, odradza mu kontynuację. Sugeruje
przeniesienie Weroniki do innego terapeuty. Andrzej broni
jednak sytuacji obecnej. Zwraca uwagę na to, że sam
fakt zaistnienia przeniesienia o charakterze erotycznym
- oraz przeciwprzeniesienia (czyli uczuć ze strony terapeuty,
jego wchodzenia w rolę) - to za mało, żeby przerywać
terapię. On musi wejść w tę rolę, żeby terapia przeszła
w sposób optymalny.

Barbara zwraca więc uwagę na taki aspekt: terapeuta musi
mieć harmonijne życie seksualne w swoim związku.
Stanowi ono naturalną ochronę terapeuty.

I teraz zadanie dla chętnych: w jaki sposób różniłaby
się relacja Andrzej-Weronika, gdyby jego małżeństwo
się nie rozpadało ? W jaki sposób zafunkcjonowałby
mur obronny ?
Można spróbować konkretnie, dialogami:
w jaki sposób Andrzej powinien odpowiedzieć Weronice
na jej wyznania miłości - tylko brakuje mu obecnie
przestrzeni, dojrzałości ? W tej chwili sztywnieje,
okopuje się i traci rozum. Gdzie jest ta jakość,
którą powinien odnaleźć w swoim wnętrzu, która by
sytuację wyprowadziła na grunt, na którym ani on,
ani Weronika nie będą brnęli w chwytanie się
silnych afektów i ból ich niespełnienia ?

2. Data: 2011-10-31 18:20:29

Temat: Re: Bez tajemnic - Andrzej-Weronika - co dalej ?
Od: "kju...suzi kju" <u...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-31 18:08, zażółcony pisze:
> [...]
> sytuację wyprowadziła na grunt, na którym ani on,
> ani Weronika nie będą brnęli w chwytanie się
> silnych afektów i ból ich niespełnienia ?

Nie mogłeś podrzucić jakiegoś podobnego tematu, ale nie opartego na
jakimś łzawym serialu meksykańskim?O którym żeby porozmawiać to trzeba
znać kto z kim i dlaczego łącznię z datami imienin babki siostry stryja
dziadka ciotecznego brata syna. No i uściślić tez by wartało, ze
tak pojadę narzeczem wschodniej Polski.

--
http://pics.kuvaton.com/kuvei/tired2.jpg
Bo zawsze to lepiej; gorzej leżeć niż dobrze stać.

3. Data: 2011-11-01 05:30:37

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-31 19:20, kju...suzi kju pisze:

> [...]
> znać kto z kim i dlaczego łącznię z datami imienin babki siostry stryja
> dziadka ciotecznego brata syna. No i uściślić tez by wartało, ze

Następna, co nie widziała, a WIE.

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

4. Data: 2011-11-02 09:27:48

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości
> Dla tych, co oglądają ...

Wreszcie mogę po pooglądać,
puszczają bloki 2-3 w godzinach zdatnych dla mnie (tak koło 23),
i... im dalej w las, tym ciekawiej muszę przyznać,

MK

5. Data: 2011-11-22 09:32:17

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sytuację wyprowadziła na grunt, na którym ani on,
> ani Weronika nie będą brnęli w chwytanie się
> silnych afektów i ból ich niespełnienia ?

Pięknie się wątek (na psp) rozwija :)
Postanowiłem go nieco odgrzać.

Oto PADP (Pan Andrzej Dobry Psychoterapeuta)
zaczął wczoraj z grubsza realizować scenariusz,
o którym myślałem trzy tygodnie temu pisząc
poprzedniego posta. W skrócie:
założył obrączkę, kłującą w oczy blaskiem
i mówi szczerze o swoich uczuciach.

A tak w ogóle, nie wiem, jak Wy, ale ja
jestem tym serialem ... zdumiony.
Dialogi i gra aktorska imo są rewelacyjne.
Wejście w relacje między aktorami - żaden
ambitny teatr by się nie powstydził takiego
poziomu. Jednocześnie: poziom "związku
z szarą rzeczywistością" - niewiarygodnie
wysoki - a to przecież serial komercyjny
a nie zamknięty warsztat aktorski.

Ani telenowela, ani doktor House - a wciąga
jak jasna cholera. Denerwuje, męczy - ale
wciąga.

6. Data: 2011-11-22 12:22:25

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę zażółcony wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> a nie zamknięty warsztat aktorski.
>
> Ani telenowela, ani doktor House - a wciąga
> jak jasna cholera. Denerwuje, męczy - ale

Jak Cię tak męczy, to może już czas z kimś o tym porozmawiać, co?

Qra

7. Data: 2011-11-22 12:26:52

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

> Dnia dzisiejszego niebożę zażółcony wylazło do ludzi i marudzi:

> Jak Cię tak męczy, to może już czas z kimś o tym porozmawiać, co?
>
> Qra

;) nie podbechtuj nałogowca!

"Człowiek-Który-Zagadał-Się-Na-Śmierć"

sz.

8. Data: 2011-11-22 13:05:51

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Szaulo wylazło do ludzi i marudzi:

> ;) nie podbechtuj nałogowca!
>
> "Człowiek-Który-Zagadał-Się-Na-Śmierć"

Ale jakże wciągająca byłaby seria z takim bohaterem.

Qra

9. Data: 2011-11-22 13:13:57

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-22 13:22, Qrczak pisze:
> Dnia dzisiejszego niebożę zażółcony wylazło do ludzi i marudzi:

> Jak Cię tak męczy, to może już czas z kimś o tym porozmawiać, co?

Z nieba mi spadłaś. Bo ja się naprawdę pogubiłem ...

Piątki - moi rodzice ale w wersji łagodniejszej.
Czwartki - ja i moja żona, ale w wersji bardziej
niezrównoważonej, ew. jeden mój wujek i ciocia.
Środy - mieszanka dwóch jakoś tam bliskich mi dziewczyn
z czasów, jak byłem dwudziestolatkiem, obie wychowywane
bez ojca, za to ich matki ... - krótko mówiąc Basia
Werner nie ma najciężej.
Za to we wtorki to się za to chociaż nie męczę.
Bo poniedziałki - spuszczę zasłonę milczenia lepiej ...

10. Data: 2011-11-22 13:23:10

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

[...]

> Ale jakże wciągająca byłaby seria z takim bohaterem.
>
> Qra

A jeszcze bardziej rozmowa o tym.

Sz.

Pies na baby!