Biala/zielona herbata dla dziecka?

1. Data: 2009-10-28 08:44:08

Temat: Biala/zielona herbata dla dziecka?
Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy te herbaty - biała, zielona zawierają jakieś substancję, które nie są
wskazane dla 4-latka? Chciałbym, żeby wypijał choć dwie filiżanki takiej
herbaty dziennie. Czy to może mu zaszkodzić?

jh

2. Data: 2009-10-28 23:27:39

Temat: Re: Biala/zielona herbata dla dziecka?
Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jh" <n...@s...com> wrote in message
> [...]
> wskazane dla 4-latka? Chciałbym, żeby wypijał choć dwie filiżanki takiej
> herbaty dziennie. Czy to może mu zaszkodzić?

Zawiera kofeinę i może troszkę wypłukiwać wapń. Jednakże każdy z nas
dorastał w czasach gdzie głównie piło się herbatę za młodu (czasem soki
etc.) i myślę, że nie wpłynęło to znacząco na zdrowie.

PS. Dlaczego Pani chciałaby, żeby wpijał akurat dwie filiżanki?

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

3. Data: 2009-10-29 07:58:11

Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Kazimierz Grzyb" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> Zawiera kofeinę i może troszkę wypłukiwać wapń. Jednakże każdy z nas
> dorastał w czasach gdzie głównie piło się herbatę za młodu (czasem soki
> etc.) i myślę, że nie wpłynęło to znacząco na zdrowie.

Jasne. Nie byłem tylko pewien, czy te herbaty - biała i zielona - nie
zawierają czegoś szczególnego w odróżnieniu od "przerobionej", zwykłej,
czarnej herbaty.

> PS. Dlaczego Pani chciałaby, żeby wpijał akurat dwie filiżanki?

Nie "akurat" i nie pani ;) _Chociaż_ dwie ze względu na dobroczynność takiej
herbaty dla organizmu. No chyba, że to przesadzone, a ja ślepo poddałem się
reklamowaniu ich zalet. A tyle - dwie - najłatwiej synkowi "zaaplikować", bo
jedną do śniadania, drugą po obiadokolacji, czyli ze dwie godziny przed
snem. W ciągu dnia jest w przedszkolu, więc na posiłki o tej porze wpływu
nie mam.

Jacek

4. Data: 2009-10-30 18:17:29

Od: " " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze posmakuje roiboos? ja uwielbiam, moga ja nawet pic niemowleta.

http://herbatka.bloog.pl/id,706408,title,Wlasciwosci
-zdrowotne-herbaty-Rooibos,index.html

5. Data: 2009-11-01 21:37:01

Od: tomekr <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

jh wrote:
> Czy te herbaty - biała, zielona zawierają jakieś substancję, które nie
> są wskazane dla 4-latka?

Kofeina

http://www.relfe.com/caffeine.html

Fluor - niestety wiele herbat jest nim zanieczyszczonych

http://www.westonaprice.org/envtoxins/fluoride.html

Podwyzszone GGTP
obowiązkowe szczepienia
Czy mogę zrobić badania nie u mojego lekarza rodzinnego
krew w oku
czy antyperspiranty są bezpieczne?