Biała zupa pomidorowa

1. Data: 2007-05-21 14:43:23

Temat: Biała zupa pomidorowa
Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Szukam dość oryginalnego przepisu, próbowałem różnych haseł, ale
google wypluwa same śmieci. Otóż chodzi mi o zupę pomidorową robioną z
samego wyciskanego soku z pomidorów. Sok ten wbrew powszechnej opinii
wcale nie jest czerwony. Wiem, że te pomidory wkłada się do worka i
pod ciężarem wycieka z nich ileś tam soku, zupa zrobiona w ten sposób
ma biały kolor. Zdaje się, że ma ona rodowód hiszpański, ale za to
głowy nie dam.
Jeśli komuś obiło się coś takiego o uszy, wie gdzie znaleźć, albo ma
chociaż jakieś sugestie gdzie szukać, będę wdzięczny za info.

Pozdrawiam,

Michał K.

2. Data: 2007-05-21 20:31:39

Temat: Re: Biała zupa pomidorowa
Od: kaskA <k...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

jesli urzadza Cie po niemiecku to wklejam:

http://www.vox.de/39225_41438.php?rez_id=2250&sendun
g=
http://www.vox.de/39225_41438.php?rez_id=1725&sendun
g=

jak cos to moge pomoc w tlumaczeniu
ale to troche potrwa...
kaska

3. Data: 2007-05-21 20:33:06

Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Komorowski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
s.com...
Witam.

samego wyciskanego soku z pomidorów. Sok ten wbrew powszechnej opinii
wcale nie jest czerwony.

nie obiło się :-( ale bardzo lubie zupę pomidorowa gotowana "bez wody" :-)
pomidory kroje, wrzucam do garnka i podgrzewam, do czasu az pomidory
nadają się do przecieraka (plastykowego). Po przetarciu jak to-to postoi
to rzeczywiście "czerwone" osiadzie i na wierzchu zbiera się prawie
przeźroczysty płyn (biały to on nie jest). Musze kiedyś spróbowac na tym
płynie zupe ugotować. Jadłes tę zupę? Jakie składniki w niej były?

--
serdeczności! zbisa (Wierny Czytacz Grupy)

4. Data: 2007-05-21 21:25:30

Od: "Romer" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hey,
podobny efekt uzyskasz gotując bardzo powoli bulion z całymi, obranymi pomidorami, a
następnie je wyciągniesz
a zupę przecedzisz
--
pozdrawiam,
Romer

5. Data: 2007-05-21 21:34:57

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 21 mai 2007 ŕ 23:25:30, dans <f2t2ob$m5s$1@opal.icpnet.pl> vous écriviez :

> hey,
> podobny efekt uzyskasz gotując bardzo powoli bulion z całymi,
> obranymi pomidorami, a następnie je wyciągniesz
> a zupę przecedzisz

A dlaczego obrane ?
Zeby sie latwiej rozpadly ?

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

6. Data: 2007-05-21 21:40:40

Od: "Romer" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| A dlaczego obrane ?
| Zeby sie latwiej rozpadly ?
| |
| Ewcia

zeby składniki samkowe przechodziły do bulionu szybciej i wydajniej.
Nie mają się rozpaść bo w tedy zupa się "zabrudzi" a ma być prawie biała.
Dlatego też należy gotowac powoli.

7. Data: 2007-05-22 11:19:37

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Maj, 22:31, kaskA <k...@g...net> wrote:
> jesli urzadza Cie po niemiecku to wklejam:
>
> http://www.vox.de/39225_41438.php?rez_id=2250&sendun
g=

Ten link wyglada na cos czego szukam, ale oceniam po obrazku, bo
niemieckiego ni w zab :)
Wielkie dzieki! Zaraz podesle kumplowi do tlumaczenia ;)

--
Pozdr,

Michal K.

8. Data: 2007-05-22 11:27:24

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeźroczysty płyn (biały to on nie jest). Musze kiedyś spróbowac na tym
> płynie zupe ugotować. Jadłes tę zupę? Jakie składniki w niej były?

Ktoś kiedyś opowiadał mi o czymś takim. Zresztą w telewizji zdarzyło
mi
się zobaczyć sam proces wyciskania tego soku, który został potem użyty
do jakiegoś musu pomidorowego (białego!), ale nie pamiętam ani kto to
robił, ani jak się program nazywał, widziałem tylko fragment.
Naprawdę rozmaite rodzaje pomidorowej już jadłem (a najlepszą w Łodzi,
w Anatewce), natomiast ktoś mi mówił, że ta wersja przebija wszystkie.
I mówił też, że próbował jej właśnie w Hiszpanii.

--
Pozdr,

Michał K.

9. Data: 2007-05-22 11:40:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Komorowski" <k...@w...pl> wrote in message
ps.com...

Biała - gdy dodać śmietanę, gdyż sam sok z pomidorów bez zawiesiny
miąższu jest przeźroczysty i lekko różowawy. Ja taki sok daję do butelek po
Kubusiu (tych wysokich) córka bierze ze sobą na zajęcia na uczelni - lubi
popijać.
A zupę pomidorową lubię bardzo czerwoną, do tego stopnia, że robię
wyciąg z czerwonej papryki mielonej na smalcu (nie wolno skarmelizować -
będzie gorzki) i dodaję przecier lub koncentrat pomidorowy i zasmażam - aby
uzyskać piękną czerwień. Najlepsza jest na rosole z kaczki mus-kus czyli
piżmowej - to te czarno białe nie kwaczące kaczki (kaczory z czerwoną
naroślą na dziobie). wyciąg miesza się z tłuszcem dając piękną barwę i
aromat (dochodzi piżmo).

10. Data: 2007-05-22 11:41:26

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ng=

> Ten link wyglada na cos czego szukam, ale oceniam po obrazku, bo
> niemieckiego ni w zab :)
> Wielkie dzieki! Zaraz podesle kumplowi do tlumaczenia ;)

Najnowsze info z placu boju - to prawdopodobnie jest ten przepis :)
Dam znać, jak tylko uda mi się zrobić i spróbować.
Wielkie dzięki!

Michał K.

w jakiej cenie ?
czy oplaca sie doplacic do tandemboxa?