Białe (niebieskie) światło a oczy...

1. Data: 2003-04-06 12:16:38

Temat: Białe (niebieskie) światło a oczy...
Od: "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam problem i nie wiem, z czego to się bierze.
Otóż gdy przez jakiś czas siedzę w pomieszczeniu,
w którym jest włączone światlo świetlówkowe,
takie niebiesko-białe (białe naukowo :)), czuję jakieś
zawroty głowy, coś jakby częściową utratę świadomości...
Nie wiem, czy to od oczu, czy od czegoś innego :\
Mam wadę -3.25 na oboje oczu, noszę soczewki kontaktowe.
Z czego to się bierze i jak temu zapobiec - jest to
strasznie denerwujące, bo czasem takie światło musi być
włączone, a czasem po prostu inni nie rozumieją, że mi ono
przeszkadza (w sumie do tego, że to od tego światła,
doszedłem po jakimś czasie. Najpierw myślałem, że to
od ciśnienia, bo któregoś dnia z uczelni wyjechałem
karetką z wysokim ciśnieniem, ale potem skojarzyłem
kilka faktów i wyszło, że to chyba od światła)...

--
ŁK

2. Data: 2003-04-06 13:49:27

Temat: Re: Białe (niebieskie) światło a oczy...
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> karetką z wysokim ciśnieniem, ale potem skojarzyłem
> kilka faktów i wyszło, że to chyba od światła)...

nie wydaje mi sie, abys mial te dolegliwosci od swiatla. Sklaniam sie raczej
ku nadcisnieniu tetniczym ewent. nieregularnym skaczacym cisnieniu.

casus
spec. ch.oczu

3. Data: 2003-04-06 17:41:06

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz Kalbarczyk wrote:

> [...]
> takie niebiesko-białe (białe naukowo :)), czuję jakieś
> zawroty głowy, coś jakby częściową utratę świadomości...

Tak niefachowo - moze to jest od migania swiatla,
duzo tam jest tych swietlowek, czy zasilane z
jednej fazy. Czasami swietlowki potrafia szczegolnie
mocno migac, sam widzialem jak w swietlowce wystapil
efekt wirujacej spirali - dokkola swietlowki byl taki
jasniejszy pas , ktory wirowal dookola rury.

Krzysiek Rudnik

4. Data: 2003-04-06 21:30:15

Od: "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> napisał(a):
> [...]
> efekt wirujacej spirali - dokkola swietlowki byl taki
> jasniejszy pas , ktory wirowal dookola rury.

A da się coś z tym zrobić (tzn. nie ze świetlówkami,
tylko z reakcją organizmu na nie)? I skoro nie jest to
od oczu, to dlaczego się objawia w takim świetle :\
Wiem niby wszystko i nic nie wiem :(

--
ŁK

5. Data: 2003-04-07 07:13:41

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie będzie odpowiedź fachowca, ale czytałam, że u niektórych osób
migające światło może powodować napady padaczki. Być może migające
świetlówki powoduja u Ciebie jakiś rodzaj zaburzeń neurologicznych? Pogadaj
z neurologiem

6. Data: 2003-04-07 10:33:41

Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Świetlowki maja to do siebie, ze migoca (jest to niezauwazlne ale jak mozg
na to reaguje?- bole oczu glowy itp) sa oprawki, w ktorych montuje sie
zestawy dwu swietlowek, ktore migoca naprzemiennie co niweluje ten problem.
pzdr grzesiek

spam książki
marihuana
choroba wysokosciowa