Białka ubijane na parze

1. Data: 2001-11-14 16:47:06

Temat: Białka ubijane na parze
Od: "KX" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jak to technicznie powinno się przeprowadzić (próbowałem ale mi się ścięły).

pozdrawiam
Krzysiek
--
KX
k...@p...fm

1. Data: 2001-11-14 22:52:26

Temat: Re: Białka ubijane na parze
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to technicznie powinno się przeprowadzić (próbowałem ale mi się ścięły).

Za długo trzymałeś na parze - lepiej rozłóż to na dwie, trzy tury i kontroluj
temperaturę - wtedy Ci nie wyjdzie "słodka jajecznica" (zakładam, że robisz to
z cukrem).

Pzdr

Kundzia

1. Data: 2001-11-15 14:09:46

Od: Justyna Trzcinska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl wrote:

> Za długo trzymałeś na parze - lepiej rozłóż to na dwie, trzy tury i kontroluj
> temperaturę - wtedy Ci nie wyjdzie "słodka jajecznica" (zakładam, że robisz to
> z cukrem).

a...

tu niby jest slow kilka na ten temat, ale... ja nadal nie kumam :-(

kum, kum, prosze o dokladne instrukcje

J.

1. Data: 2001-11-15 22:20:10

Od: "KX" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kontroluj
> temperaturę - wtedy Ci nie wyjdzie "słodka jajecznica" (zakładam, że

No dobra - ale jak to właściwie powinno się robić - ja zanurzyłem naczynie
z białkami do garnka z gotującą się wodą - ale może powinienem był go
jakoś trzymać nad tą wodą?

pozdrawiam
Krzysiek

1. Data: 2001-11-16 01:26:47

Od: "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KX" <k...@p...fm> napisał(a):

/.../
> No dobra - ale jak to właściwie powinno się robić - ja zanurzyłem
naczynie
> z białkami do garnka z gotującą się wodą - ale może powinienem był go
> jakoś trzymać nad tą wodą?
---
o matko !
przecież szok termiczny !
trzeba naczynie do garnka z letnią wodą!, i ubijać tak z czuciem
żeby się biedactwa przyzwyczaiły ...
;-))

--
Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

1. Data: 2001-11-16 18:43:26

Od: "KX" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> o matko !
> przecież szok termiczny !
> trzeba naczynie do garnka z letnią wodą!, i ubijać tak z czuciem
> żeby się biedactwa przyzwyczaiły ...
Ale gdzie ta para - letnia woda nie wydziela jej zbyt dużo?
:-))
Krzysiek

1. Data: 2001-11-17 01:13:09

Od: "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KX" <k...@p...fm> napisał(a):
> Ale gdzie ta para - letnia woda nie wydziela jej zbyt dużo?
---
Trolujesz czy pytasz poważnie ???
Zakładam, że poważnie, jeśli nie biada ci (wylądujesz w archiwum KF
'X-files' !!!!)
- ale i tak chemia na poziomie LO się kłania.

Jeśli białka mają się nie ściąć od razu,
to nie wkładaj ich do wrzątku ani bardzo gorącej wody.
Włóż garnek z nimi do garnka z letnią wodą, ten na gaz
i niech się woda stopniowo podgrzewa, tymczasem
ubijasz i obserwujesz, co się dzieje.

W zasadzie białka powinno się wstępnie ubić na zimno
(bez kąpieli wodnej), dodać cukier, żeby się ustabilizowały
i uodporniły na wysoką temperaturę
i dopiero do tej bain-marie (tak się to fachowo nazywa).
Kuchnia wymaga intuicji i przewidywania,
pracuj nad tym !!!
:))

--
Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

1. Data: 2001-11-17 23:18:14

Od: "KX" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i uodporniły na wysoką temperaturę
> i dopiero do tej bain-marie (tak się to fachowo nazywa).
> Kuchnia wymaga intuicji i przewidywania,

Pytam poważnie - uśmiecham się bo jestem pogodny z natury.
Być może dałem za mało cukru - po prawdzie nie wsadziłem do wrzątku
ale po pewnym czasie woda się zagotowała i wtedy zrobiła się jajecznica.

Dzięki za rady spróbuję ostrożniej podejść do tematu.
Pozdrawiam,
Krzysiek

Nalesniki i kogel-mogel
Ser kozi