Bigosik :)

1. Data: 2004-02-29 11:32:07

Temat: Bigosik :)
Od: "Link@" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
od niedawna sama gotuję i nie mam kogo zapytać o coś tak prostego (chyba ;))
jak BIGOS...

Czy może mi ktoś powiedieć, jak zrobić nieskomplikowany bigosik??

Pozdrawiam,
Linka

1. Data: 2004-02-29 13:07:00

Temat: Re: Bigosik :)
Od: "jedrus" <j...@n...psst.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Link@" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czy może mi ktoś powiedieć, jak zrobić nieskomplikowany bigosik??

To sie robi samo podczas sprzatania, prania, czy czatowania..:-)))

Ja dokladnie plucze kapuche kwaszona, kroje (w razie koniecznosci
parze) i wkladam do gara w ktorym na dnie leza wedzone gnaty.
Na 2-3 kg kapuchy kupuje ze dwie wedzone kosci schabowe,
ok 60dkg wol-wieorzowych okrawkow i ok 60dkg kielbasy.
Do gara z kapucha wrzucam lisc laurowy, kilka ziaren pieprzu i ziela
angielskiego oraz kilka kawalkow odparzonych grzybkow.
Jak zaczyna sie gotowac zmniejszam ogien i zajmuje sie innymi
czynnosciami. Pokrywka musi byc lekko uchylona a ilosc
wody musi byc taka aby nie przykrywala kapuchy.

Miesko i kielbaske kroimy w kostke i podsmazamy dodajac
pod koniec cebule ( glowka/dwie ) tak coby sie lekko zeszklila.
Po ok 30 - 45min gotowania kapuchy wrzucam miesiwo do gara
dodaje ze 2-3 suszone sliwki i dusze pod kapucha ok 15 min.
Pod tzn ze miesiwo przykrywam kapusta.
Dodaje sol, pieprz mozna dodac jakies ziola, szczypte kminku i
majeranku, czerwona papryke albo koncentrat popmidorowy
slowem co kto lubi:-)))
Ja starm sie gotowac w minimalnej ilosci wody co oznacza ze
podczas doprawiania i ciaglego mieszania bigosik tak odparuje
ze nie ma potrzeba ga zapalac.
Czasami czas miedzy kolejnymi etapami wydluuuzam przez
co takie czeste podgerzewanie poprawia jego smak.

jedrus

1. Data: 2004-02-29 14:09:58

Od: "Link@" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To sie robi samo podczas sprzatania, prania, czy czatowania..:-)))
>
> jedrus

Dziękuję!! Jutro się za to wezmę :)

1. Data: 2004-02-29 14:15:31

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hej! Przepis podany przez przedmówcę jest dosyć oryginalny. Ja robię zupełnie
inaczej... ale o bigosie już było sporo wypowiedzi... poszukaj w poprzednich
hasłach... nawet w lutym była taka dyskusja, czym się różni bigos od kapusty
z mięsem... Smacznego! Pozdrawiam... Marianka

1. Data: 2004-02-29 14:29:41

Od: "jedrus" <j...@n...psst.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marianka" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
kapusty
> z mięsem... Smacznego! Pozdrawiam... Marianka

Dlatego moj bigosik znika piorunem ze stolu :-)))
Oryginalnosc jego polega na tym ze tak robila babcia,
matka a teraz ja i zawsze mam ten sam smak w gebie :-)))

jedrus

1. Data: 2004-02-29 15:07:25

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Hej!
Cieszę się, że Twój bigosik Ci smakuje. Najlepsze są te z "historią". Mój
pochodzi też z przepisów "rodowych"... U nas jednak nie płucze się kapusty, bo
wypłukuje się wtedy wszystkie jej wartości, gdy jest za kwaśna, to dodaje się
kapustę słodką. Nie daję cebuli, pewnie dlatego, że cebula szybko się psuje, a
u nas bigos gotuje się w dużych ilościach ... i najlepszy jest wtedy, gdy się
kończy... Podstawa, to zamrażanie... dlatego bigos robię wtedy, gdy jest mróz...
Do jedzenia nadaje się wtedy, gdy co najmniej 3 razy jest grzany i zamrażany...
na balkonie... Do bigosu nie daję też kiełbasy, tylko różne rodzaje mięs.
Jak widzisz, moja potrawa dużo różni się od Twojej, a też nazywana jest u nas
bigosem... Pozdrawiam! Marianka

1. Data: 2004-02-29 18:09:07

Od: "Link@" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale o bigosie już było sporo wypowiedzi... poszukaj w poprzednich
> hasłach... nawet w lutym była taka dyskusja, czym się różni bigos od
kapusty

A czy można gdzieś znaleźć archiwum grupy? Dopiero dzisiaj dołączyłam i
ściągnęło mi posty tylko od 26 lutego...

Chętnie poczytam wcześniejsze ;)
Pozdrawiam,
Link@

1. Data: 2004-02-29 23:24:19

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Link@ <a...@g...pl> napisał(a):

> ale o bigosie już było sporo wypowiedzi... poszukaj w poprzednich
> kapusty
>
> A czy można gdzieś znaleźć archiwum grupy?

Witaj na grupie

Oto skarbnica postow z tej grupy

http://www.google.pl/advanced_group_search?hl=pl

Iza

shake waniliowy
rolada-rady
Zabie udka
martineau brandy - 19 letnie minimum, ile moze byc warte?
gołabki i....