Bioxetin

1. Data: 2002-12-30 20:15:17

Temat: Bioxetin
Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktos wie, czy grozi (i ewentualnie czym) dlugie zazywanie Bioxetinu?
Dlugie - mam na mysli wiele lat.

2. Data: 2002-12-30 21:39:05

Temat: Re: Bioxetin
Od: Yellow Peril <xanda@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pozolklej kartce <3...@g...pl>, datowanej: Mon, 30
Dec 2002 21:15:17 +0100, k...@g...pl naskrobalo...
> Witam
> Czy ktos wie, czy grozi (i ewentualnie czym) dlugie zazywanie Bioxetinu?
> Dlugie - mam na mysli wiele lat.
> Pozdrawiam

Bioxetin - fluoksetyna ( najpopularniejszy preparat to Prozac ).
Kiedys Amerykanie zrobili badania nt. skutkow niepozadanych Prozacu i
otrzymali dosyc ciekawe wyniki - okolo 20-30 % kobiet i mezczyzn po
srednim okresie 3 lat zazywania Prozacu mialo orgazm w czasie ziewania.
Badania calkowicie autentyczne - niestety (lub moze na szczescie)
jeszcze nie potwierdzone.

A jesli chodzi o inne dzialania niepozadane ;-) to coz - jest ich
calkiem sporo wymienionych w roznych indexach lekow i ksiazkach
farmakologicznych - najlepiej zeby wypowiedzial sie jakis psychiatra
ktory potrafi z wlasnej praktyki wywnioskowac ktore sa najczestsze.

Nie chce mi sie przepisywac - wiec:
<paste>
Działanie niepożądane: Bóle i zawroty głowy, niepokój, sennoœć lub
bezsennoœć, uczucie osłabienia, drżenia mięœni, nudnoœci, wymioty,
zmniejszenie masy ciała, alergiczne zmiany skórne. Rzadziej: mania,
hipomania, halucynacje, niezbornoœć, astenia, nasilenie tendencji
samobójczych, tršdzik, osutka, zaburzenia funkcji sfery seksualnej
(opóŸniony wytrysk, anorgazmia u kobiet), zaburzenia miesišczkowania,
nietrzymanie moczu, objawy dysuryczne, zwiększona aktywnoœć
aminotransferaz, hipoglikemia, hiperurykemia, hipercholesterolemia,
hipokaliemia. Podajšc jednoczeœnie inne leki serotoninergiczne, sole
litu, L-tyroksynę, L-tryptofan, nieselektywne inhibitory MAO obserwowano
objawy tzw. zespołu serotoninowego. Objawia się m.in.: zaburzeniami
œwiadomoœci, niepokojem, dreszczami, goršczkš, drżeniami mięœni (także
mioklonie), biegunkš, wygórowaniem odruchów œcięgnistych, zaburzeniami
koordynacji motorycznej. W przypadku stwierdzenia powyższych objawów i
wykluczenia innego czynnika etiologicznego (infekcja, zaburzenia
metaboliczne), należy przerwać leczenie i zastosować leczenie objawowe.
Podczas stosowania może nasilać tendencje samobójcze.
(...)
Należy stosować ostrożnie u pacjentów z drgawkami w wywiadzie oraz w
chorobach układu kršżenia, cukrzycy (może powodować hipoglikemię, a po
odstawieniu hiperglikemię).
(...)
Podczas stosowania może upoœledzać zdolnoœć prowadzenia pojazdów i
obsługi urzšdzeń w ruchu.
</paste>

A tak w ogole takiego leku nie dostaniesz bez recepty, wiec najlepiej
zapytac lekarza ktory przepisuje takowy specyfik ( najlepiej zeby to byl
specjalista)

--
Yellow Peril
Nigdy zlej woli nie przypisuj tego, co znacznie latwiej wytlumaczyc

3. Data: 2002-12-30 22:36:03

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 30 Dec 2002 22:39:05 +0100,Yellow Peril <xanda@wytnij_to.wp.pl>,
napisał/a:

> Bioxetin - fluoksetyna ( najpopularniejszy preparat to Prozac ).
> Kiedys Amerykanie zrobili badania nt. skutkow niepozadanych Prozacu i
> otrzymali dosyc ciekawe wyniki -
[...]

To co to za lek,który szkodzi a nie leczy.
A kiedyś mówiło się,że po prozacu ludzie są weseli,łatwiej rozwiązują różne
problemy itd.Z tego co widzę,to ten otumaniający prozak powinni brać na sen
i jak chcą pogorszyć swój stan zdrowia.

--
Szczęśliwego Nowego, 2003 Roku!
Kaja

4. Data: 2002-12-30 23:48:51

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@B...poczta.onet.pl> napisała w wiadomości

> [...]
różne
> problemy itd.Z tego co widzę,to ten otumaniający prozak powinni brać na

Poczytaj ulotki dolaczone do lekow, ilez tam skutkow ubocznych jest
wymienionych.
Trzeba sie zastanowic, co jest wazniejsze zdrowie czy skutki uboczne?
Jesli sa one tak bardzo duze jak to opisal Yellow P. to po prostu zmienia
sie lek.
O tym decyduje lekarz.
Prozak to nie lek na wesolosc...i na rozwiazywanie problemow...
Pozdrawiam
Ula
www.ulast.prv.pl

5. Data: 2002-12-31 01:11:47

Od: "Ernest" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2002-12-31 08:58:19

Od: "sisi" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Prozak to nie lek na wesolosc...i na rozwiazywanie problemow...
> Pozdrawiam
> Ula
> www.ulast.prv.pl

W zupełności się z Tobą zgadzam, ale nadal nie mogę wyjść ze zdumienia,
z jaką łatwością i jak często jest on przepisywany ludziom w sytuacjach,
w którym z pewnością sprawdziłyby się inne metody. Kilku z moich
znajomych poprosiło o niego lekarza rodzinnego - dostali bez problemu,
a są to ludzie młodzi, przed 25 rokiem życia - i jak widać, nie do końca
jeszcze chyba świadomi działania specyfiku po który sięgają.
Ciekawa jestem, czy to powszechna praktyka czy tylko ja miałam szczęście
to zaobserwować.
pozdrawia
sisi

--
"Silence is often misinterpreted,
but never misquoted. "

7. Data: 2002-12-31 09:49:37

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sisi" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> a są to ludzie młodzi, przed 25 rokiem życia - i jak widać, nie do końca
> jeszcze chyba świadomi działania specyfiku po który sięgają.

Swiadomi, w pierwszej kolejnosci powini byc lekarze, ktory taki lek
przepisuja.
Pacjent zas, zanim wezmie lek powinien jednak do ulotki zajrzec.

Pozdr.
Ula
www.ulast.prv.pl

8. Data: 2002-12-31 19:56:32

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Yellow Peril wrote:

> [...]
>
> Nie chce mi sie przepisywac - wiec:
> <paste>
> Działanie niepożądane: Bóle i zawroty głowy, niepokój, senność lub
[ciach]

Witam
Chodzi mi o powazne, nieodwracalne skutki uboczne (np czy po 10 latach
np watroba czy cos innego nie bedzie "do wymiany"). Biore lek od 3 lat i
zadnych z wymienionych skutkow ubocznych nie zauwazylem.

9. Data: 2002-12-31 21:33:16

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> np watroba czy cos innego nie bedzie "do wymiany"). Biore lek od 3 lat i
> zadnych z wymienionych skutkow ubocznych nie zauwazylem.

Dlatego powinienes monitorowac stan waroby, lekarz powinien dac ci
skierowanie
na badania (np: alat, aspat, bilirubina, ggtp)

Pozdrawiam
Ula
www.ulast.prv.pl

10. Data: 2003-01-01 08:41:40

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
różne
> problemy itd.Z tego co widzę,to ten otumaniający prozak powinni brać na

KAZDY lek ma dzialania uboczne, niepozadane (z wyjatkiem wody w racjonalnych
ilosciach i "lekow" homeopatycznych). Od trucizny rozni sie tym, ze efekt
terapeutyczny jest wielokrotnie wikszy niz dzialania niepozadane i dzialania
niepozadane ujawniaja sie najczesciej przy nieprawidlowym dawkowaniu i
stosowaniu leku.

Prozac nie jest zadnym cudownym panaceum ale jednym z kilkudziesieciu lekow
stosowanych w leczeniu choroby - depresji. Nie w celu likwidacji problemow
dnia codziennego.
Umiejetne stosowanie tego leku u wybranej grupy chorych daje dobre efekty i
pozwala powrocic do zdrowia. Jednak wybor tych pacjentow oraz dobranie dawki
leku pozostawia sie lekarzom.

Chris

Znamiona - usowanie
Praca
Gdzie w Lublinie zabiegi swiecowania uszu !!!
Gdzie w Lublinie zabigi swiecowania uszu !!!!
Świerzbiączka