Blog z bardzo cennymi informacjami. To nie żaden spam.

1. Data: 2011-03-06 19:34:00

Temat: Blog z bardzo cennymi informacjami. To nie żaden spam.
Od: Dawid M <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Praktycznie wszystkie informacje są przydatne i napisane w ciekawej
formie. Tylko konkrety, a nie nudne lanie wody.
zyjemzdrowo.blogspot.com

2. Data: 2011-03-16 21:28:07

Od: "Antek Emigrant" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Komuszki!

> Praktycznie wszystkie informacje są przydatne i napisane w ciekawej
> formie. Tylko konkrety, a nie nudne lanie wody.
> zyjemzdrowo.blogspot.com

Zerknąłem. Po dość pobierznej lekturze mam dwie uwagi. Nie tyle
sprostowania, co uzupełnienia.

1. http://zyjemzdrowo.blogspot.com/2011/02/dlaczego-umi
eramy-prawdziwa-
przyczyna.html
Dodałbym że stosunek wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 do
omega-6 według różnych źródeł powinien wynosić 1:2-4. Powinniśmy dodawać
do pożywienia (nie tylko sałatki) oleje o dużej zawartości kwasów
omega-3 (w stosunku do omega-6). W praktyce tylko dwa oleje mają
naprawdę korzystny stosunek tych kwasów. Olej rzepakowy ma 1:2
i olej lniany 4:1 !!! Warto pamiętać że kwasy omega-3 szybko się
utleniają (zwłaszcza w wyższej temperaturze) i dlatego powinny być
przechowywane w lodówce. Nie można ich używać do smażenia! Gdyż tracą
całą swoją cenną "moc". Dodajemy je do już gotowych potraw, przed
spożyciem. Olej lniany najłatwiej kupić w sklepach ze zdrową żywnością,
wybierajmy takie w których przechowywany jest on w lodówce!

2. http://zyjemzdrowo.blogspot.com/2011/03/chleb-razowy
-i-pene-ziarna-czego-
jest.html
Warto pamiętać że produkty pełnoziarniste zawierają rówież substancję
przeciwodżywcze! Np. kwas fitynowy który utrudnia przyswajanie żelaza,
cynku, magnezu i wapnia. Najzdrowszym źródłem węglowodanów chyba jednak
są warzywa, uzupełniane owocami.

--
Antek Emigrant
http://www.PaleoDieta.cba.pl/

Kaloryczność potrawy
jak schudnąć mimo wilczego apetytu i lenistwa ....
najzdrowsze jogurty i serki homogenizowane
Problem z odżywianiem
Tluszcze (przydlugie)