Bol 8-mym zmyslem ?

1. Data: 2001-10-17 15:20:14

Temat: Bol 8-mym zmyslem ?
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak napisał:

> No właœnie. Tylko proœciej jest założyć okulary, a po chwili je zdjšć, niż podawać
> jakiekolwiek leki. I podobnie w pozostałych przypadkach. Gdybyœmy umieli zastosować
> taki prosty œrodek dla ochrony przed bólem, to na pewno byłby stosowany.
>
> Podobnie jak dla innych bodŸców o nieprzyjemnym natężeniu, również w przypadku bólu
> dšżymy do jego ograniczenia wszelkimi dostępnymi œrodkami, poczynajšc od usunięcia
> przyczyny bólu.

No i sam widzisz.
Ale z definicji bolu jako choroby wynika koniecznosc oddzielenia
bolu od przyczyny bolu i leczenia go osobno jako jednostke chorobowa
zwana bol.
Niezaleznie czy przyczyny ustana czy nie.

A jeżeli to jest niemożliwe, wybieramy kolejne rozwišzania:
> ograniczenie wydzielania mediatorów bólu (leki przeciwzapalne), tymczasowe
> zmniejszenie progu wrażliwoœci przez leki narkotyczne, tymczasowe zniesienie
> przewodnictwa nerwowego (znieczulenie miejscowe), tymczasowe wyłšczenie œwiadomoœci
> (znieczulenie ogólne), zniszczenie dróg przewodnictwa (jeœli pomoże, a innej rady
> nie ma).

> To znaczy dlaczego?

Aby traktowac bol jako zjawisko fizjologiczne, a nie jednostke
chorobowa,
leczona niezaleznie od przyczyn.
Aby etyka nie umozliwila farmakologicznego zlikwidowania zjawiska bolu,
niezaleznie
od stanu zdrowia i aby bol glowy, gardla, serca, miesni, kregoslupa, nog
po roznych wysilkach, treningach, zdarzeniach, przy przeziebieniach, u
dentysty
nie zostal calkowicie wyeliminowany.

Aby traktowac bol jako jeden ze zmyslow, ktory polega ochronie
a jego uposledzenie , czyli uposledzone odczuwanie bolu w stanach
chorobowych,
traktowac jako forme inwalidztwa, niesprawnosci i uposledzenia.

J.

2. Data: 2001-10-17 15:52:34

Temat: Re: Bol 8-mym zmyslem ?
Od: "Horche Ramirez" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czlowieku - po co piszesz ciagle te bzdury - chyba widzisz, ze na tej liscie
nikt Cie powaznie nie traktuje. Proponuje abys poswiecal swoja energie i
czas na cos bardziej konstruktywnego niz wypisywanie swoich kiepskich
wypocin, ktore jak zapewne zdazyles zauwazyc nie wzbudzaja na tej grupie
niczego poza poirytowaniem ludzi, ktorzy szukaja tu interesujacych tematow.

3. Data: 2001-10-17 16:59:55

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Horche Ramirez napisał:

(nie warto czytac)

[...]

dozywotni plonk

Trollu Ramirez.
Zakazuje ci na zawsze odpowiadania na moje posty.

Mnie interesuje dyskusja merytoryczna nt.

Bol to jednak nie jest choroba

J.

Czy powinnam sie martwic?
Bol to 8-my zmysl czlowieka ? Re: Co trzeba aby bol zaliczyc do zmyslow czlowieka ? Re: Popularyzacja
UNIJNE PRAWO FARMACEUTYCZNE
usg u ciezarnych - podstawa?
zaniedbanie lekarskie czy wszystko OK?