Czy powinnam sie martwic?

1. Data: 2001-10-17 15:03:47

Temat: Czy powinnam sie martwic?
Od: "Ania Rokicinska" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

wreszcie, po 9 miesiacach oczekiwania urodzila sie nasza coreczka. Malutka
jest sliczna, a swiat pierwszy raz zobaczyla 1 pazdziernika o 20.40. Wazyla
3400g i miala 56cm wzrostu. Lekarz ocenil ja na 10 pkt Apgar.
Mam jednak maly problem - Emilka od urodzenia przekrzywia glowke na jedna
strone (tzn. jesli sie ja polozy na brzuszku lub pleckach, albo trzyma 'pod
pleckami' w czasie kapieli, to ta nieszczesna glowka zawsze jest skrecona
tak, ze mala patrzy sie w prawo). Czy powinnam sie tym martwic, czy moze
inne dzieci tez tak mialy. Dodam, ze coreczka nie lubi w ogole lezec na
brzuszku (wytrzymuje jakies 4-5 minut i zaczyna plakac). Glowke prubije
podnosic, ale rzadko i tylko na chwilke, bo szybciutko jej opada.

Prosze, napiszcie jak to bylo u Waszych dzieci, bo jestem juz gotowa umawiac
sie z mala do neurologa - strasznie sie boje czy wszystko z nia z porzadku.

Pozdrawiam serdecznie,

Ania

2. Data: 2001-10-17 15:38:07

Temat: Re: Czy powinnam sie martwic?
Od: "Ania Rokicinska" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> napisał w wiadomości

> Dwutygodniowe dziecko miałoby utrzymywać główkę? Kup sobie dobrą książkę
> opisującą etapy rozwoju dziecka. To cię wyleczy z części wątpliwości, bo
coś mi
> się zdaje, że po prostu nie wiesz, co i kiedy dziecko powinno robić.
Pozwoli ci
> to też zauważyć, że nie robi czegoś, co robić powinno.
>
> Leszek

To o utrzymywaniu glowki to byl tylko dodatek. Chodzi mi o to, czy takie
jednostronne przekrzywienie nie jest nieprawidlowe.

Pozdrawiam,

Ania

3. Data: 2001-10-17 15:38:57

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2001-10-17 17:46:41

Od: "kowal" <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania

Możesz się skontaktować z ortopedą. Ja gdy się urodziłam miałam kręca szyii.
Nie jest to nic powaznego i można to wyleczyć masażami, ewentualnie
kołnierzem w pierwszych miesiacach życia. Mam teraz 26 lat i śladu u mnie
nie pozostało. zawsze lepiej dmuchac na zimne.

Pozdrawiam

Magda

5. Data: 2001-10-17 19:49:30

Od: "MałGosia" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
umawiac
> sie z mala do neurologa - strasznie sie boje czy wszystko z nia z

Ja tak mialam, gdy sie urodzilam :)) Mama mowi, ze mialam nawet
odparzona z tego powodu skore na szyi :) Ponoc podkladali mi
ksiazki.... i przeszlo. Mysle jednak ze skonsultowanie tego z lekarzem
nie zaszkodzi.

pozdrawiam
Gosia

6. Data: 2001-10-18 08:12:17

Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
umawiac
| sie z mala do neurologa - strasznie sie boje czy wszystko z nia z

Miałam podobny problem z córką, z tym że przekrzywiała z głową także trochę
tułowia, w szpitalu mówili mi, że to z powodu ułożenia w brzuchu tak jej
zostało. Wezwałam neurologa, stwierdził, że jest wszystko w porządku,
pediatra także. Coś złego zobaczył dopiero ortopeda. Skończyło się to roczną
rehabilitacją metodą Vojty. Ale zaczęłam ją od 3 miesiąca życia dziecka i
dlatego wygrałam. Moje dziecko nie jest kaleką.
Radzę na wszelki wypadek i jak najszybciej przebadać dziecko u lekarza
rehabilitanta metodą Vojty. Oni mają takie testy sprawdzające. Jeżeli taki
lekarz stwierdzi, że jest wszystko w porządku to jest to miarodajne. Bo
badanie neurologa nie zawsze.
Pozdrawiam Teresa

7. Data: 2001-10-22 18:47:26

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <3bcd9f05$1@news.home.net.pl>
tako rzecze Ania Rokicinska :

> [...]
> tak, ze mala patrzy sie w prawo). Czy powinnam sie tym martwic, czy moze

Prawdopodobnie masz nieduży (spokojnie) powód do zmartwień. Biegaj po
lekarzach :dobry pediatra, ortopeda niech sprawdzą czy mała nie ma
kręczu szyji. To nic poważnego jeśli jest w porę wykryte i
rehabilitowane. Prawdopodobnie córę czeka seria masaży (takie
"rozcieranie" mięsni i naciąganie głowki, może podczerwień przed masażem
dla rozluźnienia mięśni. Być może zlecą Ci rehabilitację metodą Vojty,
będziesz ją wtedy robić sama (nauczą Cię).
Im wcześniej zaczniesz tym lepiej i bądź uparta (nierehabilitowany kręcz
może wymagać leczenia operacyjnego), męcz lekarzy i nie popuszczaj.

Mam dwóch chłopaków (bliźniaki jednojajowe :-), obecnie 2l i 7m). Tadzik
urodził się z kręczem szyji. NIKT z lekarzy w Instytucie Matki i Dziecka
(Warszawa) nie rozpoznał kręczu. Neurolog nawet ich nie obejrzał, choć z
ciąży bliźniaczej jednoowodniowej, z gestozą i przyśpieszonym
rożwiązaniem przez cesarskie cięcie w 38 tyg. Ale placówka ma lepszą
statystykę :-/ zero powikłań, no nie.

Pediatra podczas wizyty domowej od razu zdiagnozował kręcz, dał
skierowanie na konsultację (Niekłańska), potem na rehabilitacja, parę
miesięcy codziennych wypraw do przychodni. Udało się :-)
Wytrwałości życzę (i dobrego lekarza)

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

8. Data: 2001-10-22 20:49:31

Temat: Re: Czy powinnam sie martwic? - Dziekuje
Od: "Ania Rokicinska" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciąży bliźniaczej jednoowodniowej, z gestozą i przyśpieszonym
> rożwiązaniem przez cesarskie cięcie w 38 tyg. Ale placówka ma lepszą

Ja rodzilam core na Inflanckiej (tez Warszawa) i chociaz pediatra obejrzal
ta glowke z zainteresowaniem (wtedy jeszcze przeze mnie niezrozumialym) nie
powiedzial nic poza tym, ze miedzy 4 a 6 tygodniem trzba isc z mala do
ortopedy (to zreszta i tak norma)

> [...]
> skierowanie na konsultację (Niekłańska), potem na rehabilitacja, parę
> miesięcy codziennych wypraw do przychodni. Udało się :-)

Juz sie poumawialam do lekarzy. Troszke to trwalo, ale musialam poszukac
wsrod znajomych kogos godnego polecenia, zebym mogla z czystym sumieniem
zaufac jego decyzji.

Serdecznie dziekuje wszystkim za rady i pozdrawiam,
Trzymajcie za mnie kciuki :-)

Ania z Emilka

9. Data: 2001-10-23 10:18:15

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <3...@n...home.net.pl>
Ania Rokicinska napisal(a):

> Serdecznie dziekuje wszystkim za rady i pozdrawiam,
Żona mi jeszcze przypomniała parę :-)
-bierz małą do karmienia, tak żeby musiała odkręcać główkę w drugą
stronę
-tak samo układajcie ją w łóżeczko, że chcąc was zobaczyć musi skręcać
główkę
> Trzymajcie za mnie kciuki :-)
Powodzenia

10. Data: 2001-10-26 23:50:32

Od: Konrad 'kaspy' Palczynski <k...@s...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Rokicinska wrote:

> [...]
> brzuszku (wytrzymuje jakies 4-5 minut i zaczyna plakac). Glowke prubije
> podnosic, ale rzadko i tylko na chwilke, bo szybciutko jej opada.

Ja tez tak mialem. Mama mi podkladala worek z kasza pod jedna strone
glowy (lekaz kazal). I teraz mam czaszke niesymetryczna. Nie moge sie
ogolic na lysa pale bo bym dziwnie wygladal. :)

--
-- Konrad "Kaspy" Palczynski --
-- http://www.kaspy.z.pl ------

Bol to 8-my zmysl czlowieka ? Re: Co trzeba aby bol zaliczyc do zmyslow czlowieka ? Re: Popularyzacja
UNIJNE PRAWO FARMACEUTYCZNE
usg u ciezarnych - podstawa?
zaniedbanie lekarskie czy wszystko OK?
Plukanie zewnetrznego przewodu sluchowego