Bol to 8-my zmysl czlowieka ? Re: Co trzeba aby bol zaliczyc do zmyslow czlowieka ? Re: Popularyzacja

1. Data: 2001-10-17 11:25:23

Temat: Bol to 8-my zmysl czlowieka ? Re: Co trzeba aby bol zaliczyc do zmyslow czlowieka ? Re: Popularyzacja
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> mowimy o nieuleczlnie chorym na raka z przerzutami nie nadajacym
> sie do innego leczenia jak takiego, ktory ma za zadanie lagodzic
> bol i pomoc w godnej smierci.

Chyba sie nie rozumiemy.
Trend jest taki, ze wszelki bol jest choroba.
Niekoniecznie przewlekly, niekoniecznie u osob nieuleczalnie chorych na
raka.

Teza jest stawiana , ze bol to choroba.
Czyli kazdy bol ma zostac uznany za chorobe i uzyskac numer statystyczny
jako jednostka chorobowa.

> I prosze nie pytaj w nastepnym postingu, co to jest godna
> smierc - juz troche przejrzalem Twoj sposob rozwijania dyskusji
> do monstrualnych watkow.

Nie rob z siebie wywiadowcy.

Chcesz to odpowiadaj, nie chcesz to nie odpowiadaj.
Nie ma obowiazku dyskutowania , nie ma czytania, nie ma odpowiadania.
Mamy demokracje.

Zechciej zrozumiec, ze to inny temat.
Dla mnie bol to 8-my zmysl czlowieka.
Inni twierdza ze kazdy bol to choroba.

> Chodzi o popularyzacje morfiny w zwalczaniu bolu nowotworowego
> - zeby pacjenci z tego powodu nie cierpial bo sa juz tabletki
> z morfina i nie musi odchodzic z tego swiata w cierpieniach.
Ok.
Ale tego tematu wcale nie ruszam.
Nie uwazam ze istnieje etyczna smierc, albo etyczna jest etyczna smierc.
Jest jedynie wygodna smierc dla osob towarzyszacych, obslugujacych,
ze pacjent sie nie drze przed smiercia.
Ale czemu uwazasz, ze to jest bardziej etyczne jak umiera cicho.
A moze bol i krzyk to wlasnie forma przekazu, ktora wynika z istoty
czlowieka
i gdy cierpi to powinien sie drzec i krzyczec to w ten sposob mobilizuje
caly organizm to zwalczenia choroby.

To jest przeciez nawet dziwne u niektorych osob, ze gdy sie uderza, to
nie krzycza z bolu.

Ale te tematy powinienes przedyskutowac ze swoim proboszczem.

> Inne watki Twojej wypowiedzi nie dotycza juz bezposrednio
> tego tematu.
Przeciez to jest moj temat, to zrozumiale ze mnie interesuje i to co co
pytam
dotyczy tego tematu.

Nie kaz mi myslec o tym co wskazesz, ani cenzurowac usenetu.

Dla mnie bol to 8-my zmysl czlowieka.

Jezeli tak nie uwazasz, to zechciej jedynie napisac dlaczego nie.

Jacek

2. Data: 2001-10-17 11:46:27

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Oct 2001, Dariusz wrote:

> i gdy cierpi to powinien sie drzec i krzyczec to w ten sposob mobilizuje
> caly organizm to zwalczenia choroby.

zglos sie do hospicjum jako wolunatriusz, zobacz jak wygladaja
umierajacy, zobaczysz sam czego oczekuja i czego potrzebuja.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-10-17 11:47:46

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Oct 2001, Dariusz wrote:

> Trend jest taki, ze wszelki bol jest choroba.

nie ma takiego trendu

P.
----

4. Data: 2001-10-17 12:05:05

Od: Raf256 <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> wrote in
.am.torun.pl:

> zglos sie do hospicjum jako wolunatriusz, zobacz jak wygladaja
> umierajacy, zobaczysz sam czego oczekuja i czego potrzebuja.
no ale przecież pacjenci (szczególnie Ci trzymani w pokojach bez klamek)
nie może być lekarzami / wolentariuszami ? ;P

btw. ktoś kiedyś proponował żeby grupa była moderowana... dlaczego pomysł
upadł ? jestem pewien że większość grupowiczów jest za.

--
Raf256 : C C++ VC VB PHP TP Delphi JS Java PHP *UPT*
,--, _ ,- _ _ _ ,---------------------------------------------,

5. Data: 2001-10-17 12:27:13

Od: "Horche Ramirez" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dareczku nie zycze Ci tego - ale jesli kiedys zachorujesz na nieuleczalny
nowotwor - to chcialbym zobaczyc jak szybko Ci sie beda zmieniac te
poglady...

A tak swoja droga - to jestem jak najbardziej za moderowaniem tej grupy -
niektorzy ludzie zadaja tu pytania i chcieliby uslyszec fachowa odpowiedz.
Ci ktorzy nie znaja Jacusia vel Dareczka moga zostac mocno wprowadzeni w
blad przez opinie wyglaszane przez tego myslacego inaczej, cierpiacego na
roznego rodzaju manie przesladowcze osobnika, ktoremu sie wydaje, ze ma
jakiekolwiek pojecie o medycynie i ze moze komukolwiek cos zaoferowac w tej
kwestii. Tak wiec ta grupa powinna byc moderowana ze wzgledu na swoj temat i
to, ze pewne osoby moga chcac niechcac wyrzadzic krzywde wykorzystujac
wolnosc wypowiedzi na tak powazne tematy.

Pozdrawiam prawie wszystkich

Horche

6. Data: 2001-10-17 12:36:25

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Horche Ramirez napisał:

> Dareczku nie zycze Ci tego - ale jesli kiedys zachorujesz na nieuleczalny
> nowotwor - to chcialbym zobaczyc jak szybko Ci sie beda zmieniac te
> poglady...

Ale czemu kojarzysz bol jedynie z nowotworami ?
Znalem kilka osob ktore zmarly na raka pluc i zadnych boli nie
odczuwaly.

> A tak swoja droga - to jestem jak najbardziej za moderowaniem tej grupy -
> niektorzy ludzie zadaja tu pytania i chcieliby uslyszec fachowa odpowiedz.

Zadalem pytanie czy mozna bol uznac za 8-my zmysl czlowieka.
Czy twoja odpowiedz byla fachowa ?

Ci ktorzy nie znaja Horche Ramireza moga zostac mocno wprowadzeni w

Pozdrawiam wszystkich

J.

7. Data: 2001-10-17 12:49:45

Od: "poranna mgła" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz"

> Trend jest taki, ze wszelki bol jest choroba.

Nawet wtedy, gdy stukniesz sie mlotkiem w palec?

> Dla mnie bol to 8-my zmysl czlowieka.

Bol to informacja.

--
pozdrawiam cieplo
poranna mgla

8. Data: 2001-10-17 13:03:44

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poranna mgła napisał:

> Użytkownik "Dariusz"

> Nawet wtedy, gdy stukniesz sie mlotkiem w palec?
Nie wiem.
Ogladalem program telewizyjny w ktorym zdefiniowano bol jako chorobe.
Nie wskazywano czy przewlekly, czy w chorobach nowotworowych, czy od
uderzenia mlotkiem
dlatego uznalem ze trend jest taki, ze kazdy bol zostanie uznany za
chorobe.

> Bol to informacja.
Dokladnie.
Ale wlasnie zmysly to przekazniki informacji.
Dlatego bol to 8-my zmysl czlowieka.

Sama sprawdz, ze bol jako zmysl nie rozni sie od innych zmyslow a nawet
dokladnie
wypelnia definicje zmyslu czlowieka.
Przekazuje informacje ze srodowiska, bodzce zewnetrzne.
Zatem bol jest 8-mym zmyslem czlowieka.

Jacek

9. Data: 2001-10-17 13:11:35

Od: "GS" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

panowie, dlaczego crosspostujecie (w dodatku w środku może nawet interesującej
dyskusji) ?
w jakimś celu ?

Grzegorz S.

10. Data: 2001-10-17 13:19:04

Od: Raf256 <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"GS" <s...@p...onet.pl> wrote in news:9qk02a$j8s$1@news.tpi.pl:

> panowie, dlaczego crosspostujecie (w dodatku w środku może nawet
> interesującej dyskusji) ?
> w jakimś celu ?
jeżeli mówisz o FUT do pl.test - to jest to objaw choroby Dariusza vel
Ekxperta który z niewiadomych powodów (złośliwość ?) odsyła odpowiedzi na
swoje głupie pytania na pl.test - w wyniku czego dyskutanci otrzymują
"Autoodpowiedź z Trzebnicy"

--
Raf256 : C C++ VC VB PHP TP Delphi JS Java PHP *UPT*
| `\(_) | |_,,_||_| | KILL /bin/laden/*

UNIJNE PRAWO FARMACEUTYCZNE
usg u ciezarnych - podstawa?
zaniedbanie lekarskie czy wszystko OK?
Plukanie zewnetrznego przewodu sluchowego
DNA