Ból łechtaczki

1. Data: 2003-02-10 10:01:16

Temat: Re: Ból łechtaczki
Od: "Magister" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

RETY STARY :p AZ STRACH TU COS NAPISAC Z MOIM NICKIEM. BTW PRYWATNIE TO
MOJA KSYWA U KOLEGOW. Pozdrowionka :)

2. Data: 2003-02-10 17:08:43

Temat: Ból łechtaczki
Od: Doktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Na wstępie zaznaczę, że "Doktor" jest wyłącznie moim nickiem, którym się
posługuję w usenecie od dłuższego czasu a tak prawdę mówiąc o medycynie
mam blade pojęcie. :)

A teraz do rzeczy.

Matka znajomej poprosiła mnie abym zadał to pytanie na grupach ponieważ
jak dotychczas zaden z lekarzy nie był w stanie jej pomóc i szuka już
informacji wszędzie gdzie się tylko da.

Chodzi mianowicie o to, że ta kobieta odczuwa bóle w łechtaczce. Bóle są
z reguły bardzo silne. Szukała juz pomocy u kilku lekarzy ginekologów
lecz żaden nie potrafił jej pomóc. Robiono jej badania, które w sumie
nic nie wykazały. Ta sama sytuacja miała miejsce po zbadaniu jej przez
urologów.

Z tego co wiem, jeden z lekarzy dokonał jej zabiegu polegającego na (nie
jestem pewny czy dobrze to nazwę) podcięciu czy też znieczuleniu nerwów
łechtaczki. Niewiele to pomogło.

Kilkoro z lekarzy sugerowało jej, że bóle mogą mieć podłoże psychiczne
(kobieta między innymi dosyc ciężko przeżyła śmierć męża).

I teraz moje pytanie. Czy ktokolwiek z Was spotkał się z takim
schorzeniem? Jeżeli tak, to jak to leczyć? Czy tez może faktycznie bóle
te mają podłoże psychiczne? Szukałem odpowiedzi na moje pytania w
archiwum grupy, lecz niestety nic nie znalazłem.

Za wszelkie sugestie i odpowiedzi z góry dziękuję.

--
Doktor | d...@p...onet.pl | Zapraszam na: www.twa.storm.pl
Konfiguracja Outlook Express, opis OE-QuoteFix, linki do 40tude Dialog,

3. Data: 2003-02-10 17:57:55

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Feb 2003, Doktor wrote:

> [...]

to poco bierzesz sobie taki nick. Az korci aby odpisac Ci, jesli
tak to radz sobie z tym problemem medycznym sam.

To tak samo jak ja na liscie dyskusyjnej zajmujacej sie problematyka
tradycyjnego budownictwa ludowego wystepowal pod nick'iem "ciesla"
i zadawal pytanie jak przygotowac bale swierkowe do obrobki tlumaczac
sie gesto, ze mam nick "ciesla" ale z zawodu nie jestem ciesla itp.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-02-10 17:59:46

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał

> [...]
> i zadawal pytanie jak przygotowac bale swierkowe do obrobki tlumaczac
> sie gesto, ze mam nick "ciesla" ale z zawodu nie jestem ciesla itp.

Rany, cos ty taki czepialski? To czlowiek juz nie moze sobie nicka miec
jakiego chce? Moze sie o zdanie trzeba na kazdej grupie spytac? :P

5. Data: 2003-02-10 18:03:17

Od: Doktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Był(a) poniedziałek, 10 luty 2003 godz. 18:57:55, gdy Piotr Kasztelowicz
napisał(a):

> [...]
> i zadawal pytanie jak przygotowac bale swierkowe do obrobki tlumaczac
> sie gesto, ze mam nick "ciesla" ale z zawodu nie jestem ciesla itp.

Człowieku. Tego nicka uzywam od ponad roku i przy jego pomocy napisałem
już ponad 10 000 postów na innych grupach. Na pl.sci.medycyna jest to
mój pierwszy w życiu post. Nie widzę powodu, żebym miał z tego tytułu
robić jakieś cuda. Gdybym miał zamiar tu być stałym bywalcem to pewnie
bym się zastanowił nad zmianą nicka. Mam jednak nadzieję, że zdrowie
mnie i moim najblizszym będzie dopisywało i nie będę tu stałym gościem.

Szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie i to wszystko. Jeżeli ktoś
będzie w stanie mi odpowiedzieć na zadane pytanie to bardzo się cieszę,
jeżeli nie, to trudno, będę szukał odpowiedzi gdzie indziej. Nie
zamierzam jednak udzielać się na pl.sci.medycyna stale.

Właśnie aby unknąć takich głupich komentarzy, specjalnie sprawę nicka na
wstępie wytłumaczyłem. Widzę jednak, że to też nie jest metoda.

Że umoralniać potrafisz i lubisz to już wiem. A czy mógłbyś mi dodatkowo
pomóc w przedstawionym przeze mnie problemie?

6. Data: 2003-02-10 21:39:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> będzie w stanie mi odpowiedzieć na zadane pytanie to bardzo się cieszę,
> jeżeli nie, to trudno, będę szukał odpowiedzi gdzie indziej.

Teoretycznie odpowiedz jest prosta ale w praktyce do konkretnego
przypadku odniesc sie trudno. I jesli mowimy o zespolach bolowych
wybiorczego nerwu obwodowego trzeba zawsze rozpatrzyc ewentualnosc
nastepujacych przyczyn: pierwotnie zwiazanych z nerwem - zespol
uciskowy (nerwiak), zapalenie (polpasiec, inny stan zapalny, neuropatia),
uszkodzenie mechaniczne??, przyczyny wtorne - jak zespoly bolowe
w przebiegu innych chorob - cukrzycy, awitaminoz, niedokrwienia itp. oraz
przyczyn
psychogennych. Pacjentka powinna wiec zostac dokladnie zbadana i
to nie tylko ginekologicznie ale internistycznie ew. neurologicznie.
Przyczyn psychogennych jw. nie da sie wykluczyc ale powinny wystepowac
wowczas inne objawy depresji lub nerwicy. Co do leczenia - przed
zdiagnozowaniem mozna probowac jedynie leczenia objawowego - miejscowego,
co juz bylo jak rozumiem probowane lub ogolnego - oprocz lekow
przeciwbolowych mozna probowac takze w odpowiednich, malych dawkach
niektore
leki przeciwpadaczkowe i psychotropowe.

P.

7. Data: 2003-02-10 21:48:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Feb 2003, Tusia wrote:

> Rany, cos ty taki czepialski? To czlowiek juz nie moze sobie nicka miec
> jakiego chce? Moze sie o zdanie trzeba na kazdej grupie spytac? :P

niby sie tylko czepiam ale z drugiej strony nick przewaznie ma cos
znaczy slowo doktor jesli nie ma miec nic wspolnego z medycyna
(tradycyjnie uzywanym tytulem dla lekarza) to wyglada na to,
ze chodzi o doctor, doctus - uczony. Stad rada aby poradzil sobie
z problemem sam moze nie byc taka glupia. Koncze ten temat, poniewaz
nie chce "flame war", niemniej uzywanie wlasnego prawdziwego nazwiska
przynajmniej chroni przed spekulacjami na temat nika. Nazwiska
przeciez przed wiekami tez "cos znaczyly" a dopiero po wielu wiekach
ich pierwotne znaczenie sie zatarlo i zwiazaly sie bardziej z dana
rodzina niz pierwotnym znaczeniem. Z nickiem tak nie jest poniewaz
wybieramy go sobie sami i wybierajac spektakularne nicki niejako
probujemy okreslac siebie czy raczej wskazywac innym jak chcielibysmy
byc postrzegani. Czyz nie tak?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl