Bolaca kosc po wyrwaniu zeba

1. Data: 2007-09-05 11:35:47

Temat: Bolaca kosc po wyrwaniu zeba
Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz poltora miesiaca temu jak wyrwana zostala gorna trojka i caly czas kosc jest
obolala jak sie ja dotyka z boku (na dole dziasla). Jest nawet troche wysadzona.
Nie jest to bol samoistny, ale przy dotyku punktowo dosc ostro boli. Czy to
normalne? Tydzien temu dentysta powiedzial, ze tak moze byc, ale nigdy czegos
takiego nie mialem po wyrwaniu zeba. Na dodatek tydzien temu dentysta dosc mocno
ponaciskal mi te kosc dopasowujac proteze i od tego czasu bol jest wiekszy
(protezy nie nosze).
adam

2. Data: 2007-09-05 18:21:59

Temat: Re: Bolaca kosc po wyrwaniu zeba
Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wysadzona.
> Nie jest to bol samoistny, ale przy dotyku punktowo dosc ostro boli. Czy to

Być może ostry brzeg zębodołu uraża błonę śluzową. Wskazane byłoby
wyrównanie/wygładzenie kości i problem najprawdopodobniej zniknie.

> [...]
> mocno
> ponaciskal mi te kosc dopasowujac proteze i od tego czasu bol jest wiekszy

Jeżeli boli, to raczej nie może być...
Poza tym nie po to masz protezę, żeby jej nie nosić.

--
Pozdrawiam.
RR ;-)

p.r.m. EL 250 B (34KM/12500RPM)
p.s.m. AMiKM '05
s.m.d. DDS, Poland

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000773-0, 2007-09-05
Przetestowano na: 2007-09-05 20:22:23

3. Data: 2007-09-07 01:34:42

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Być może ostry brzeg zębodołu uraża błonę śluzową. Wskazane byłoby
> wyrównanie/wygładzenie kości i problem najprawdopodobniej zniknie.
Tzn., ze trzeba przeciac dziaslo i sciac troche kosci?!
Dentysta pwoeidzial, ze liczy na to, ze proteza ja "wcisnie" do srodka (te kosc)
adam

4. Data: 2007-09-07 02:23:27

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mocno
> ponaciskal mi te kosc dopasowujac proteze i od tego czasu bol jest wiekszy

to poczekaj jeszcze z miesiac, a nawet do pol roku, kosc sie powinna
wymodelowac do tego czasu (bo teraz to tylko naciac dzislo, spilowac ostry
brzeg, zaszyc). Proteze albo niech dentysta podpiluje tam gdzie boli, albo
podscieli miekkim materialem w tym miejscu, zeby bylo "miekko" i przestan tam
dotykac. powinno byc dobrze.

5. Data: 2007-09-07 08:55:10

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to poczekaj jeszcze z miesiac, a nawet do pol roku, kosc sie powinna
> wymodelowac do tego czasu (bo teraz to tylko naciac dzislo, spilowac ostry
> brzeg, zaszyc).
I to jest jakis powazny zabieg? Tzn. dlugi i czy potem jest bolesny?

>Proteze albo niech dentysta podpiluje tam gdzie boli, albo
> podscieli miekkim materialem w tym miejscu, zeby bylo "miekko" i przestan tam
> dotykac. powinno byc dobrze.
Nie dotykam, ale nie moge nosic protezy. W kazdym razie rozumiem, ze taka kosc
sie w koncu na pewno wymodeluje, to tylko kwestia czasu?
adam

6. Data: 2007-09-07 16:43:24

Od: " Jacek Tusuński" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> ponaciskal mi te kosc dopasowujac proteze i od tego czasu bol jest wiekszy

Proponuje zrobic zdjęcie zęba
a to ze kośc goi się do pół roku to jest prawda

7. Data: 2007-09-07 23:50:22

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proponuje zrobic zdjęcie zęba
> a to ze kośc goi się do pół roku to jest prawda
Dentysta obadal kosc palcem i powiedzial, ze nie widzi potrzeby rozbienia
zdjecia. Dodal, ze kosc sie rozpusci do pol roku (zalecil masowanie kosci
palcem), albo moze zrobic operacje, tzn. rozciac sluzowke, odslonic kosc,
oszlifowac ja i zaszyc sluzowke. Zaznaczyl, ze po takim zabiegu biedzie bolec. Z
tym, ze zaproponowal nie robic operacji, tylko czekac. Ale dzisiaj zaczelo mnie
tam bolec samoistnie (cmic), nie tylko przy dotyku. Moze czyms podraznilem, ale
pogoda ma na to wplyw.
adam

8. Data: 2007-09-08 17:15:29

Od: " Jacek Tusuński" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> tam bolec samoistnie (cmic), nie tylko przy dotyku. Moze czyms podraznilem, ale

Witam udaj się do innego dentysty
to może a nie musi byc pozostaloś po zębie

9. Data: 2007-09-09 13:06:50

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam udaj się do innego dentysty
> to może a nie musi byc pozostaloś po zębie

Masz na mysli, ze kawalek zeba nie zostal wyjety? Chyba nie. Tego zeba mam przy
sobie, jest caly, nigdzie nie ulamany, wiec wyglada, ze wyszedl w calosci.
Dentysta powiedzial, ze to wysatjaca czesc kosci drazni sluzowke.
Adam

10. Data: 2007-09-09 16:29:16

Od: " Jacek Tusuński" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> sobie, jest caly, nigdzie nie ulamany, wiec wyglada, ze wyszedl w calosci.
> Dentysta powiedzial, ze to wysatjaca czesc kosci drazni sluzowke.

To też może byc i może bolec
po operacji bolało by cię jeszcze dodatkowe 2 tygodnie
zapraszam na gadu gadu 3181428

pulsująca powieka- co to?
Endoproteza - śląskie
Gastrolog w Krakowie w ramach NFZ