Odciski u starszej osoby

1. Data: 2007-09-04 18:43:52

Temat: Odciski u starszej osoby
Od: "Nod" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

3 miesiące temu babcia miała operacje na biodro (lezała w szpitalu ok 3
tygodni). Zrobiły jej sie odleżyny na pośladkach które stosunkowo szybko
zeszły. Na pięcie (operowanej nogi) pojawiła się dośc nieciekawa odleżyna -
dziura z czarnym strupem - praktycznie na całą stopę. 3 miesiące leczy już
tą rane jednak bardzo powoli się goi - strup zszedł klika razy, ale za
kazdym razem pojawia się nowy, prawie takiej samej wielkości. Co polecacie
na zastosować?

Nod

2. Data: 2007-09-05 09:03:27

Temat: Re: Odciski u starszej osoby
Od: "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nod" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> tą rane jednak bardzo powoli się goi - strup zszedł klika razy, ale za
> kazdym razem pojawia się nowy, prawie takiej samej wielkości. Co polecacie
> na zastosować?

Czesc! Bardzo wazne w takich wypadkach jest odzywianie. Kiedys
uczestniczylam w leczeniu odlezyny i pan doktor stosowal w kolejnosci rozne
rodzaje lekarstw (najpierw na zlikwidowanie bakterii, potem na oddzielenie
sie tkanki martwiczej a pozniej na ziarninowanie - zeby juz czysta rana sie
zamknela). Trwalo to kilka miesiecy i bylo polaczone z odpowiednimi
zastrzykami (solkoseryl? - albo cos takiego, moge sprawdzic) i odpowiednia
wysokobialkowa dieta. Ta dieta byla kluczowa. Polegala na podawaniu chorej
duzej ilosci dobrego miesa (glownie cielecina) i duzej ilosci jajek, ale
takich od kurki domowej, nie fermowych. To byly odlezyny mokre, takie
plynace. Wiem ze jest jeszcze taki typ, ze skora jest twarda i nie ma
bakterii (rana nie smierdzi) i to bylo leczone balsamem peruwianskim.
Wszystkie rzeczy, o ktorych pisze sa na recepte i musza byc ordynowane przez
lekarza. Moze pomyslcie o konsultacji z chirurgiem, badz innym specjalista w
tej dziedzinie? Trudno sobie z tym poradzic domowymi sposobami.
Zycze powodzenia!
AsiaBe

test na alergi
Usuwanie niewyrośnietej 8-semki