Endoproteza - śląskie

1. Data: 2007-09-05 07:05:35

Temat: Endoproteza - śląskie
Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

lekarz ortopeda zalecił jak najszybszą operację kolan - endoprotezy.
Poradził, żeby poszukać szpitala i nie zwlekać, bo będą problemy.
Niestety w okolicznych szpitalach (wokół Gliwic) albo takich operacji
nie robią, albo mogą zapisać na koniec 4-letniej kolejki. Jest to
całkowicie abstrakcyjne ze względu na obecny stan kolan.

Czy ktoś mógłby polecić jakiś szpital w okolicach Gliwic, który
może wykonać taką operację - pewnie za częściową lub całkowitą
odpłatnością (bo jak sądzę, na NFZ nie ma co liczyć)?

Pozdrawiam
Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

2. Data: 2007-09-05 12:36:30

Temat: Re: Endoproteza - śląskie
Od: "Dariusz P." <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> może wykonać taką operację - pewnie za częściową lub całkowitą
> odpłatnością (bo jak sądzę, na NFZ nie ma co liczyć)?

Witam.
Tyle co się orientuje i słyszałem to podobno bardzo dobra klinika (szpital)
znajduje sie w Żorach. Kiedyś czytałem w jakiejś gazecie artykuł na temat
szpitali ortopedycznych w Polsce i on znajdował się w czołówce. Podobno jest
to klinika dla sportowców. Tyle moge pomóc. Życze zdrowia !

3. Data: 2007-09-06 20:33:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Sep 2007, Piotr wrote:

> Czy ktoś mógłby polecić jakiś szpital w okolicach Gliwic, który
> może wykonać taką operację - pewnie za częściową lub całkowitą
> odpłatnością (bo jak sądzę, na NFZ nie ma co liczyć)?

przypuszczam, że każdy, który robi tą operację "na NFZ".
Przecież jeśli kupisz endoprotezę to szpital za sam zabieg
i opiekę pooperacyjną Ci nie policzy tylko rozliczy tą hospitalizację
w ramach NFZ.

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2007-09-09 17:24:51

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> [...]
> Przecież jeśli kupisz endoprotezę to szpital za sam zabieg
> i opiekę pooperacyjną Ci nie policzy tylko rozliczy tą hospitalizację

Bardzo dziękuję za wszystkie (2) odpowiedzi. Żory sprawdzę.
Natomiast jeśli chodzi o "każdy szpital" - kolejki w szpitalach mają
długość od 3 do 5 lat. Tak to wygląda we wszystkich okolicznych
szpitalach - albo nie przyjmują wcale, albo zapisują do takiej
kolejki. Najpierw na konsultacje do przyszpitalnej przychodni
ortopedycznej - zapisy na listopad 2008 roku (tak, 2008).
Potem, w razie zakwalifikowania do operacji, zapisują na koniec
4-letniej kolejki. Czyli jest szansa na operację w roku 2012.

Jak napisałem, taki czas oczekiwania nie ma sensu, bo w razie
niewykonania operacji pacjent w ciągu roku trafi na wózek inwalidzki.

Niestety nie jest tak (przynajmniej oficjalnie), że przy zakupie protezy
ze środków pacjenta szpital wykona operację bez kolejki.
Znalazłem nawet dokument sprzed kilku lat dotyczący kontroli
szpitali, gdzie jasno napisano, że NFZ refunduje całość zabiegu
(razem z materiałami i protezą) i zmuszanie pacjentów do płacenia
za protezę jest niezgodne z prawem. Prawdopodobnie szpitale
o tym wiedziały i nazywały tę opłatę "darowizną na rzecz szpitala"
(wystawiając pewnie NFZ-owi rachunek na całą operację wraz
z protezą). Ale teraz pytałem o taki tryb dostania się na operację
w kilku miejscach i nigdzie nie chcieli o tym słyszeć.

Za operację (zależnie od szpitala) NFZ płacił około 8600 zł,
z czego ok. 2600 zł to koszt protezy. W szpitalach prywatnych
- koszt rzędu 10 tys. do 16,5 tysięcy złotych za jedno kolano.
Za obydwa kolana - ok. 20 - 33 tysiące zł (niestety, też
abstrakcyjna kwota).

Pozdrawiam
Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

5. Data: 2007-11-25 12:25:08

Od: "Jerzy Żelichowski" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Piotr
>
> --
> Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

Nie ma dobrych wiadomosci. Alloplastyka jest zabiegiem dość pilnym ale nie
bezwzglednie , pozwala zlikwidować bol i poprawić sprawnosc a więc jakosc
zycia.Wszedzie długie terminy choc incydentalnie roznice regionalne i w
obrebie poszczegolnych oddzialow rozne.Na ślasku jest bardzo duzo oddzialow
wyjatkowo duzo ( pozostalosci po inwestycjach gierkowych) wykonujacych te
zabiegi. Dlatego trzeba szukach indywidualnie.Jeśli chodzi i finansowanie to
oczywiscie terminy sa bezporoblemowe w placowkach oddzialach tzw.
niepublicznych. Rózny status i umowy z NFZ. Pozdrawiam.

--
drelich
www.ortopedia-kielce.pl

6. Data: 2007-11-25 12:43:11

Od: "Jerzy Żelichowski" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Piotr
>
> --
> Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

Potwierdzam ze tak jest w Polsce gdzie zaryzykuje juz opieka zdrowotna
instytucjonalna systemowa upadla.Tryb dokonany.Wszyscy miotaja sie i na cos
czekaja i niewielu lacznie ze mna nie wiedziec na co. Cena rynkowa jak
podales 2 x wyższa niz "na kase" oto przyczyna.Niektore swiadczenia
zaniżone sa przez NFZ patologicznie wielokrotnie moze nie tak jak za komuny
ale absurdalnie nierynkowo.Głownie chodzi o wycene "robocizny".
pozdrawiam.

--
drelich
www.ortopedia-kielce.pl