Bolesne miejsca w jamie ustnej

1. Data: 2007-03-01 20:48:36

Temat: Bolesne miejsca w jamie ustnej
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziecko (16l) przyznało się dziś, że od dwóch dni ma bolesne miejsca w jamie
ustnej :-(
Stara się nie krzyczeć podczas jedzenia... Dodatkowo ma nudności. Gorączki
brak, wysypek na innych częściach ciała (z wywiadu) brak ;-) , ospa była
dawno. Aftinem dziecko samo smaruje od pierwszego "poczucia" bólu.
Do lekarza możemy iść natychmiast - na pogotowie - albo dopiero w następny
piątek czyli po ośmiu dniach. Znaczy na pogotowie w każdym momencie przez te
8 dni.

Hasło "owrzodzenia jamy ustnej" w goglu wysypuje straszną ilość informacji o
możliwych przyczynach tego stanu i jak przedtem byłem głupi bo nic nie
wiedziałem tak teraz jestem głupi bo wiem za dużo...
Pomóżcie mi bez przyjmowania na siebie odpowiedzialności w tym losowaniu "co
zrobić?".
Proszę o jakieś słowa wynikające z doświadczenia.

--
Sławek SWP - Przy odpowiedzi na priv adres trzeba poprawić

2. Data: 2007-03-01 21:15:39

Temat: Re: Bolesne miejsca w jamie ustnej
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP napisał(a):
> [...]
> Do lekarza możemy iść natychmiast - na pogotowie - albo dopiero w
> następny piątek czyli po ośmiu dniach. Znaczy na pogotowie w każdym

Boli przy jedzeniu[1] czy cały czas[2]? Mocniej reaguje na pikantne
potrawy[3]? Jeżeli [1] i [3] prawie na pewno afta. Dentosept A,
parodium, tantum verde powinno pomóc objawowo (przyczyna nie jest pewna,
prawdopodobnie wirus).
Jak wygląda to bolące miejsce?

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2007-03-02 13:01:50

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: News:4...@l...pl,
Od: LM <p...@n...sig>
Było:

> [...]
> potrawy[3]? Jeżeli [1] i [3] prawie na pewno afta. Dentosept A,
> parodium, tantum verde powinno pomóc objawowo (przyczyna nie jest

<ROTFL> Dziecko ząbkuje, bedzie mądrzejsze <ROTFL>
Ale afty też ma. Czy leczenie objawowe aft - co pół roku, rok - to już są te
uporczywie nawracające, czy po prostu dopilnować żeby nie pił z kałuży na
ulicy...? Za każdym razem odpytuję o przyczyny aft, ale nic oprócz morowego
powietrza nie wchodzi w grę...

--
Sławek SWP - Przy odpowiedzi na priv adres trzeba poprawić

Odkształcone żebra u roczniaka?
Zakażenie sporyszem!!!
Controloc i alkohol
Str.viridans i antybiotyk?