Borelia

1. Data: 2004-12-15 20:41:23

Temat: Borelia
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie!!!!!
Czy borelioza i zakazenia bakteriami "borelia" moze spowodowac tylko i
wyłącznie kleszcz i jego działalność.Jesli nie to prosze o odpowiedz - co
może jeszcze spowodowac takie zakażenie.
Dzięki, pozdrawiam
Looca.

2. Data: 2004-12-16 14:01:07

Temat: Re: Borelia
Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

o ile wiem to tylko kleszcz, ale to nie znaczy że musiałaś go widzieć. Taki
kleszcz mógł człowieka połaskotać, człowiek siępodrapał, kleszcz spadł a
człowiek sobie boreliozę wdrapał.

pozdrawiam
Dorota

3. Data: 2004-12-16 14:46:57

Od: "ddr" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
98% pzypadkow to ukaszenie kleszcza, przyczym kleszcz czesto ugryzie, zakazi
ale pojdzie sobie bo jestes niesmaczny i sobie spadnie i najgorsze ze niema
sladu bo rumien wedrujacy wystepuje ale w ok 50% przypadkow gdy ma sie
przeciw ciala, i wlasciwie po kazdym ukaszeniu po ok 3 tyg nalezalo by
zrobic test z krwi na przeciwciala, ale rodzinny lekarz nie da skierowania
bo mu drogo i da skierowanie do poradni, a do poradni ch. pasozytniczych i
tropik czeka sie przynajmniej z 5 tyg i zakazenie rozwija sie w ukrytej
formie. test mozna zrobic samemu w lab a to kosztuje od 45 zl do nawet 90
wiec lepiej obejsc kilka labolatoriow. ale gdy borelia sie zakorzeni to
kanal, bo wlazi w opony muzg i wtedy jest neuroborelioza, albo w stawy i tez
ciezko ja wyplenic, tak zelepiej jest w przypadku podejzen nie czekac tylko
zrobic wszystko zeby zrobic ten test. a na dodatek liczba przypadkow stale
rosnie, nikt niechce tego leczyc, wszyscy to zbywaja, ze rumien to
antybiotyk a to niestety nieprawda. poguglajcie w temacie w teorii bo warto
a w praktyce nikomu nie zycze.
pzdr
ddr

4. Data: 2004-12-16 22:51:52

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyłącznie kleszcz i jego działalność.Jesli nie to prosze o odpowiedz - co
> może jeszcze spowodowac takie zakażenie.

Na upartego może to tez być podobno pająk albo i nawet komar. Ogólnie to jak
ktoś był w lesie i po tej wyprawie dostał utrzymującego się stanu
podgorączkowego lub innych dziwnych rzeczy w stylu bóle stawów, głowy albo
nie wiem jeszcze czego to lepiej sobie zrobić badanie w laboratorium z tym
że z tym badaniem to jest tak że dopiero po miesiącu od ukąszenia jest sens
je robić bo wcześniej nic się nie wykryje. A na wyniki też trzeba z tydzień
poczekać.

wystawienie ręki z barku
Coś na oku ?
pytanie o sól w szamponach do włosów