Częste drapanie w gardle, jak się pozbyć?

1. Data: 2004-12-15 21:08:47

Temat: Częste drapanie w gardle, jak się pozbyć?
Od: "Leszek 'LECHU' Foss" <l...@c...chip.lp> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

(Z góry przepraszam za długość posta, ale jak opisywać to dokładnie :)

Na początek może opisze troche moją sytuacje zdrowotną:
1. Od dziecka problemy z zatokami i śluzówkami.
2. Na dzień dzisiejszy śluzówki wyleczone, zatoki powietrzne (zdjęcie
RTG), podobno koło zatok nosowych utworzyły mi się jakieś torbiele (czy
coś takiego?), ale według laryngologa nie jest to groźne i narazie moge
z tym żyć.
3. Nerwica (to może się przydać później :)

Od kilku miesięcy mam uczucie drapania w gardle. Nie jest to ciągłe.
Najgorsze jest to, że wygląda to mniej więcej tak:
Nie drapie mnie w gardle. Wystarczy, ze sobie coś o tym pomyśle, zaraz
zaczyna mnie drapać, w tym momencie zaczyna się odchrząkiwanie które
przechodzi w kaszel. No i już dzień z głowy. Robi się z tego błędne
koło, bo im cześciej kaszle, to tym bardziej podrażniam gardło i mnie
bardziej drapie. Miałem już coś takiego pare lat temu, przeszło po
jakimś czasie.

Byłem u dwóch laryngologów (przy okazji zatok, etc.). Zrobiony wymaz z
gardła nic nie wykazał. W gardle też nie widać niepokojących objawów.
Może to krtań? Ale licze, że jakby coś tam było to by zauważtyli. Chyba,
że to coś związane z alergią? Jak by nie było obdywoje laryngologów
stwierdziło, że to na tle nerwowym i na tym się skończyło ich leczenie.

Niestety u mnie to cały czas występuje, czasami nie mam cały dzień, a
czasami męczy mnie od rana. Jest jakiś prosty sposób na pozbycie się
czegoś takiego? Myślałem o jakiś środkach uspokajających, ale jako, że
całymi dniami za kierownicą troche boje się ich przyjmować. Czekam na
wasze sugestie :-)

--
[ Leszek 'LECHU' Foss ]
[---lechu[at]club.chip.pl---]

2. Data: 2004-12-16 06:01:55

Temat: Odp: Częste drapanie w gardle, jak się pozbyć?
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

3. Nerwica (to może się przydać później :)
Mysłe ze punkt 3 twojego posta to główna przyczyna takiego stanu tzn. sam
napisałes "jak tylko pomysle o tym ze mnie drapie"wiec faktycznie potrzebny
jest wytwór twojej wyobrazni zeby zaczeło drapac:), nie widze innego
rozwiazania.Może pomóc zgłoszenie sie do psychologa -->nie w zwiazku z
drapaniem a z nerwicą.

--
Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

3. Data: 2004-12-16 08:45:04

Temat: Re: Częste drapanie w gardle, jak się pozbyć?
Od: "Leszek 'LECHU' Foss" <l...@c...chip.lp> szukaj wiadomości tego autora

Looca <l...@p...fm> wystukał(a):

> [...]
> drapac:), nie widze innego rozwiazania.Może pomóc zgłoszenie sie do
> psychologa -->nie w zwiazku z drapaniem a z nerwicą.

Też mi się wydaje, że to główna przyczyna. Mówisz do psychologa? Tylko
gdzie???

--
[ Leszek 'LECHU' Foss ]
[---lechu[at]club.chip.pl---]

4. Data: 2004-12-16 10:28:21

Od: Konrad <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek 'LECHU' Foss napisał:

> Też mi się wydaje, że to główna przyczyna. Mówisz do psychologa? Tylko
> gdzie???

z tym cięzko bedzie... może powinieneś pomyśleć o poderwaniu jakiejś
pani psycholog ;)

5. Data: 2004-12-16 10:38:25

Od: "Leszek 'LECHU' Foss" <l...@c...chip.lp> szukaj wiadomości tego autora

Konrad <z...@i...pl> wystukał(a):

> z tym cięzko bedzie... może powinieneś pomyśleć o poderwaniu jakiejś
> pani psycholog ;)

Nie głupi pomysł :P A najelpiej to studentke psychologi, masz może
namiar? :PP

--
[ Leszek 'LECHU' Foss ]
[---lechu[at]club.chip.pl---]

6. Data: 2004-12-16 11:14:02

Od: Konrad <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek 'LECHU' Foss napisał:

> Konrad <z...@i...pl> wystukał(a):

> Nie głupi pomysł :P A najelpiej to studentke psychologi, masz może
> namiar? :PP

w moim mieście jest kilka uczelni... Obecnie poluję na studentkę
matematyki :)

7. Data: 2004-12-16 13:10:27

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Leszek 'LECHU' Foss <l...@c...chip.lp> zwrócił błąd:
> [...]
> koło, bo im cześciej kaszle, to tym bardziej podrażniam gardło i mnie
> bardziej drapie. Miałem już coś takiego pare lat temu, przeszło po

Miałem coś podobnego. Też było tło nerwowe, najprawdopodobniej. Pomogło
zwolnienie się z pracy, ale w Twoim przypadku to może być coś innego.
Tzn. coś innego może powodować problem. Też mam alergie i problemy z
zatokami, ale to drapanie ujawniało się zdecydowanie na tle nerwowym i
tylko w pewnym... środowisku.

BTW sprawdziłem urlopem wcześniej że to to, a dodatkowo latem nie
wystepowało, ale już nie chciałem się męczyć kolejną zimę.

Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

8. Data: 2004-12-16 14:59:53

Od: "Leszek 'LECHU' Foss" <l...@c...chip.lp> szukaj wiadomości tego autora

Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> wystukał(a):

> BTW sprawdziłem urlopem wcześniej że to to, a dodatkowo latem nie
> wystepowało, ale już nie chciałem się męczyć kolejną zimę.

Na urlopie też mnie nie drapało, tylko zastanawiam się czy to wpływ
morskiego powietrze i innego klimatu czy poprostu brak stresu :)

--
[ Leszek 'LECHU' Foss ]
[---lechu[at]club.chip.pl---]

9. Data: 2004-12-16 15:32:19

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Leszek 'LECHU' Foss <l...@c...chip.lp> zwrócił błąd:

> Na urlopie też mnie nie drapało, tylko zastanawiam się czy to wpływ
> morskiego powietrze i innego klimatu czy poprostu brak stresu :)

Wiesz, ja byłem u lekarza wcześniej... Jeszcze inne parę rzeczy mu
opowiedziałem i sam sugerował urlop. W końcu postanowiłem wziąć dłuższy
i bezpłatny, he he. :)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8