Borelioza a rumien wedrujacy

1. Data: 2007-08-18 13:53:58

Temat: Borelioza a rumien wedrujacy
Od: qwerty <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ze dwa lata temu pewien kleszcz sprezentowal mi rumien wedrujacy.
Pojawil sie dosc szybko, lekarz rodzinny przepisal antybiotyk i na tym
sprawa sie skonczyla. Niedawno bylem na wyprawie rowerowej glownie przez
tereny lesne. Po powrocie objerzalem sie w miare dokladnie, jednak nie
zauwazylem zadnego kleszcza. Po 5 dniach jednak poczulem w nogach cos
jak zakwasy, choc tak naprawde ie robilem niczego co mogloby je
spowodowac, pozniej takze w karku, mialem tez okresy kiedy w lecie w
domu nakladalem polarke bo bylo mi zimno, dodatkowo byl lekki bol
gardla. Nie mialem jednak typowych problemow z koncentracja jak to
zwykle bywa.
Z jednaj strony moze to byc zwykla grypa, ale z drugiej nie chcialbym
przegapic innych symptomow boreliozy a po latach zalowac...

Z tego co wyczytalem na temat wystepowania rumienia wedrujacego -
pojawia sie on u ok. polowy pacjentow. Czy jest to spowodowane
specyficznym typem kretkow czy tez cechami fizycznymi pacjenta?
Czy w przypadku kolejnego zarazenia borelioza na 100% bede mial rumien
skoro byl wczesniej czy tez niekoniecznie?

Wyczytalem tez, ze dosc miarodajne jest test PCR - czy ktos z Was
orientuje sie czy w Szczecinie ktos przeprowadza takie badanie?
Z gory dziekuje za odpowiedz.....Rafal

2. Data: 2007-08-18 18:06:07

Temat: Re: Borelioza a rumien wedrujacy
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

qwerty wrote:

> Z jednaj strony moze to byc zwykla grypa, ale z drugiej nie chcialbym
> przegapic innych symptomow boreliozy a po latach zalowac...

z samych symptomów nigdy nie wywnioskujesz czy to borelka, czy akurat coś
zbliżonego

> Z tego co wyczytalem na temat wystepowania rumienia wedrujacego -
> pojawia sie on u ok. polowy pacjentow.

coś poniżej 30%. Na dodatek rumień nie zawsze świadczy o boreliozie, może to
być zakażenie innymi świństwami.

> Czy jest to spowodowane
> specyficznym typem kretkow czy tez cechami fizycznymi pacjenta?
> Czy w przypadku kolejnego zarazenia borelioza na 100% bede mial rumien
> skoro byl wczesniej czy tez niekoniecznie?

pojęcia nie mam :D

> Wyczytalem tez, ze dosc miarodajne jest test PCR - czy ktos z Was
> orientuje sie czy w Szczecinie ktos przeprowadza takie badanie?
> Z gory dziekuje za odpowiedz.....Rafal

najlepiej wykonać zarówno PCR jak i WBR, w Szczecinie pewnie tego nikt nie
wykonuje, ale bez problemu pobiorą krew i wyślą do odpowiedniej kliniki -
tak jest z większością badań. Jeśli dalej będziesz miał wątpliwości,
badania możesz powtórzyć.

Dodam też, że kiedyś nie leczono borelki tak, jak powinno się leczyć (kilka
miesięcy mieszanych antybiotyków), dlatego też możesz mieć po prostu nawrót
tej starej.

--
www.vegie.pl

Czy dieta Kwaśniewskiego?