Serce czy co?

1. Data: 2007-08-17 21:03:02

Temat: Serce czy co?
Od: "GTW" <g...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę po 18 roku życia zacząłem oddawać krew co dwa miesiące. Obecnie mam
już srebrną odznakę tak więc oddałem 12 tysięcy mililitrów. Miałem tylko raz
przerwę roczną bo wycięto mi wyrostek oraz dwie półroczne.
Moje problemy z sercem wyglądają następująco?
- uderza normalnie po czym przestaje, mijają może z dwie sekundy i znowu
uderza ale w ten sposób, że niekiedy "odkaszlnę" czy coś w tym stylu tak
więc jest to bardzo silne i przede wszystkim dzieje się tak niekiedy
seryjnie przed dłuższy czas i to prawie zawsze kiedy np. leżę w łóżku albo
siedzę zwykle jednak dzieje się to raz ale w różnych odstępach
- ten stan ma miejsce m.in. kiedy się zmęczę, jest gorąco albo kiedy się
czymś wcześniej zdenerwuję czy też w trakcie owego stresu

Kiedy się zaczęło?
- pracowałem wtedy w serwisie m.in. telewizorów ale tylko raz mnie troszkę
pokopało
- po serwisie była praca w ochronie, która trwała ponad półtora miesiąca
- obecnie mam wątpliwą przyjemność pracy w tesco i zwykle te problemy mają
miejsce kiedy wracam do domu choć czasem jeszcze i w pracy

Coś innego co zauważyłem?
- nie wiem czy to coś ważnego ale potrafię spać nawet 13 albo i 14 godzin
jeśli mam sprzyjające warunki (chłodne pomieszczenie <- zawsze lubiłem spać
w zimnie)
- niekiedy duże zmęczenie mimo tego, że minęły zaledwie trzy albo 4 godziny
od momentu kiedy wstałem
- zawroty głowy a niekiedy dosyć duże kiedy np. wstaję z czymś co chciałem
podnieść

Podobne problemy u kogoś z rodziny?
Wiem, że na pewno mój dziadek od strony matki ma jakieś problemy z sercem
ale nie wiem jakie. Bierze jakieś tabletki na uspokojenie i nosi coś w
rodzaju inhalatora tzn.. czegoś co kształtem przypomina to co noszą ludzie
chorzy na astmę. Przeszedł też operację jelita grubego.
Mój dziadek od strony ojca jest zdrowy ale nie wiem jak umarli jego bracia.
Jest najstarszy i tyle wiem.

Proszę pytajcie jak czegoś nie wiecie.

REASUMUJĄC
Nie wiem za bardzo co to jest i dlatego się pytam. Jeśli ktoś coś wie niech
napisze.

2. Data: 2007-08-17 22:34:22

Temat: Re: Serce czy co?
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17.08.2007 GTW <g...@A...pl> napisał/a:
> Proszę pytajcie jak czegoś nie wiecie.

Cokolwiek wiedział będzie tylko lekarz, po EKG, wywiadzie i Holterze. Holtera powinni
Ci zrobić po tym, co opowiedziałeś.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

3. Data: 2007-08-18 06:40:27

Od: "GTW" <g...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co to jest to hotler?

.

4. Data: 2007-08-18 07:06:51

Od: "Dora" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Badanie metodą Holtera zleca się w przypadku:
a.. zaburzeń rytmu serca (kołatania, szybkiego lub nierównego bicia)
b.. bloku serca (nieprawidłowo wolnej pracy)
c.. choroby niedokrwiennej serca
d.. omdleń i zasłabnięć
e.. konieczności sprawdzenia pracy wszczepionego rozrusznika serca
Holter śledzi serce
Istnieją zaburzenia, których nie wykryje ani elektrokardiogram, ani echo
serca. W takich przypadkach potrzebne jest badanie, które przez całą dobę
precyzyjnie rejestruje pracę naszej życiodajnej pompy.

Aparat do badania metodą Holtera wygląda jak walkman. Przytwierdza się go do
paska w talii. Odchodzi od niego 5 elektrod, które lekarz przykleja na lewej
piersi, wokół serca. Wcześniej odtłuszcza ją spirytusem lub eterem.
Mężczyźni muszą to miejsce wygolić.
Noszenie aparatu zwanego holterem w niczym nie może nas ograniczać.
Przeciwnie, by badanie było wiarygodne, powinniśmy robić to, co zwykle.
Musimy tylko prowadzić dziennik i zapisywać w nim czas posiłków, spacerów,
kierowania autem i opisywać objawy (np. kołatanie serca, zawroty głowy,
duszności). Jedynym odstępstwem od zajęć jest to, że z holterem nie możemy
się kąpać. Zamoczenie elektrod uniemożliwiłoby wykonanie badania.
Co jakiś czas trzeba sprawdzać, czy elektrody są przyklejone do skóry i
połączone z aparatem. Gdyby się odkleiły, należy je przykleić w tych samych
miejscach plastrem bez opatrunku. Jeśli odłączy się przewód od holtera,
musimy ponownie go wcisnąć (końcówka działa jak zatrzask).
Niedobry sen
Wielką zaletą badania holterowskiego w porównaniu z innymi metodami
diagnozowania jest to, że pokazuje pracę serca również podczas snu. U
niektórych osób właśnie wtedy i tylko wtedy dochodzi do poważnych zaburzeń
jego funkcji. Kiedy śpimy, większość czynności, jakie wykonuje nasz
organizm, zostaje spowolniona. Zdarza się jednak, że oddech jest wyjątkowo
płytki, powolny i nie dostarcza organizmowi odpowiedniej porcji tlenu.
Wpływa to negatywnie na pracę serca. Te wszystkie zakłócenia lekarz może
odczytać z zapisu holtera.
Wyniki na wykresie
Impulsy elektryczne, wytwarzane stale przez nasze serce, są w czasie badania
zapisywane na taśmie magnetofonowej albo elektronicznie. Po upływie 24
godzin lekarz odczytuje i analizuje zapis, porównując go z prowadzonymi
przez nas notatkami. Wyniki interpretuje za pomocą specjalnego programu
komputerowego. Na podstawie sporządzonych wykresów może postawić precyzyjną
diagnozę i rozpocząć leczenie.
Niektórzy niesłusznie obawiają się, że holter pogorszy stan ich zdrowia,
zakłócając pracę serca. Nie ma nawet najmniejszego ryzyka. Badanie nie boli,
jest całkowicie bezpieczne i nieinwazyjne, czyli nie narusza tkanek ciała.

-------------------
tekst: Dominika Kowalska
konsultacja: doc. dr hab. Robert Gil, kardiolog
źródło: miesięcznik "Zdrowie"
http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/serce_-nadcisn
ienie/holter-sledzi-serce,940_1475.htm

Ubezpieczenie medyczne
Polip w nosie
Prosba o porade (urologia)
"Tłuszcz jest niezbędny w dziecięcej diecie"
EKG a Neospasmina