Boże, coś Polskę...

1. Data: 2021-11-11 12:54:05

Temat: Boże, coś Polskę...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boże coś Polskę przez tak długie wieki
Otaczał blaskiem potęgi i chwały.
Coś ją osłaniał tarczą swej opieki
Od nieszczęść, które przygnębić ją miały.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

Ty, któryś potem tknięty jej upadkiem,
Walczących wspierał za najświętszą sprawę,
I chcąc świat cały mieć jej męstwa świadkiem,
W nieszczęściach samych pomnażał ich sławę.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

Wróć naszej Polsce świetność starożytną,
Użyźniaj pola, spustoszone łany,
Niech szczęście, spokój na nowo zakwitną!
Poprzestań kary, Boże zagniewany!
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

Boże, którego ramię sprawiedliwe
Żelazne berła władców świata kruszy;
Zniwecz tych wrogów zamiary szkodliwe,
Obudź nadzieję w biednej naszej duszy.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

Boże najświętszy, przez Twe wielkie cudy
Oddalaj od nas klęski, mordy boju;
Połącz wolności węzłem Twoje ludy
Pod jedno berło Anioła Pokoju.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

Boże najświętszy, od którego woli
Istnienie świata całego zależy,
Wyrwij lud Polski z tyranów niewoli,
Wspieraj zamiary wytrwałej młodzieży.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

Boże najświętszy przez Chrystusa rany,
Świeć wiekuiście, nad braćmi zmarłymi;
Spojrzyj na lud Twój niewolą znękany,
Przyjmij ofiary synów Polskiej ziemi.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

Gdy naród polski dzisiaj we łzach tonie,
Za naszych braci poległych błagamy,
By ich męczeństwem uwieńczone skronie
Nam do wolności otworzyły bramy.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

Niedawno wolność zabrał z polskiej ziemi,
A łez krwi naszej popłynęły rzeki.
Jakże to musi być okropnie z tymi,
Którym ojczyznę zabierasz na wieki.
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

Jedno Twe słowo o wielki nasz Panie
Z prochów nas podnieść znowu będzie zdolne;
A gdy zasłużym na Twe ukaranie,
Obróć nas w prochy, ale prochy wolne!
Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

11.11.2021

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

2. Data: 2021-11-11 13:52:06

Temat: Re: Boże, coś Polskę...
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.11.2021 o 12:54, XL pisze:
> [...]
> Obróć nas w prochy, ale prochy wolne!
> Przed Twe ołtarze zanosim błaganie,
> Ojczyźnie wolność, racz nam wrócić, Panie!

Czemu gdy słyszę wielkie słowa o patriotyzmie to zaraz mi się niedobrze
robi? Może że pod takim sztandarem można zobaczyć przede wszystkim
najzjadliwszych dla dobra człowieka wrogów..

3. Data: 2021-11-11 14:13:43

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.11.2021 o 12:54, XL pisze:
> Boże coś Polskę przez tak długie wieki
> Otaczał blaskiem potęgi i chwały.

To się wyjaśniło dlaczego Polska była pod zaborami.
Jakiś bożek postanowił otoczyć ją blaskiem potęgi....

> Ty, któryś potem tknięty jej upadkiem,

Wasz bożek jest równocześnie potężny i wyjątkowo słaby...
Jak on mógł pozwolić na taki upadek?

Jak wy to godzicie w swojej głowie?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

4. Data: 2021-11-11 15:03:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> Czemu gdy słyszę wielkie słowa o patriotyzmie to zaraz mi się niedobrze
> robi?

Pewnie dlatego, że ,,nie pamietasz czerwonej komuny". Jak masz ją pamiętać,
gdy w najgorszym REŻIMIE hasałeś sobie po świecie kiedy chciałeś, a towary
niedostępne dla LUDZI kupowaleś za żołtą firanką, podając ,,numer klienta",
czyli identyfikator przyjaciela REŻIMU?
Czyż nie dlatego TEN OBECNY ,,REŻIM" tak Cię mierzi, że aż popierasz
zapijaczone lewaczki nawołujące do otwarcia granic dla Łukaszenki, sługusa
Putina? ???

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

5. Data: 2021-11-12 15:22:46

Od: trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.11.2021 o 15:03, XL pisze:

> [...]
> Czyż nie dlatego TEN OBECNY ,,REŻIM" tak Cię mierzi, że aż popierasz
> zapijaczone lewaczki nawołujące do otwarcia granic dla Łukaszenki, sługusa

Znam namiastki komuny i wiem że sporo ludzi (choćby ja) nie miałoby nic
przeciw temu aby tam żyć.

I choć więcej byłem za granicą niż w PRLu, to muszę jedna rzecz
sprostować, jako że miałem okazję być parę razy w "sklepach za żółtymi
firankami" to nie były to przybytki w których półki uginały się od
towaru, na modłę peweksu. Osobiście z żywności to zdołałem zobaczyć
tylko parę słoików z "flaczkami z kalmarów". Znajomy mnie nawet
poczęstował tym specjałem,. Smak nieokreślony, konsystencja psich wymiocin.

Obecnego reżymu nie poważam bo okradł mnie z tej namiastki wolności
słowa i moją wolność osobistą ograniczają na każdym kroku które miałem
wcześniej. Choćby na przykładzie obowiązku rejestracji SIMkart i
spowiedzi dla amerykańskiego urzędu skarbowego.

Potencjalny reżym na Białorusi, o ile w ogóle jest, obchodzi mnie
znacznie mniej niż ten który codziennie ma wpływ na mnie.

Pytanie zasadnicze, co ja Polak mam z "patriotyzmu" tych co to go tak
zaciekle deklarują???? No dobrze, co Ty masz?

Wyszczepieni ?
gdy krytyczny umysł staje się przestępcą
Oliwa na wierzch wypływa.
Nasza Basia kochana ?
Skowidiociałym i zakeczupowanym...