Brawo, Beata!

71. Data: 2007-10-18 15:36:41

Temat: Re: Lekarzu ulecz się sam...
Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ff7taa$2j7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No to bazuj na średniej, aby się zalapać do tych z górnej granicy.

zaplątałaś się we własny wywód.

> Ale to ja Ciebie pytałam.

a skąd ja niby mam wiedzieć i po co w ogóle mieszasz, skoro nie wiesz?

72. Data: 2007-10-18 15:37:43

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> zaplątałaś się we własny wywód.

Nie. Ja obserwuję w skali mikro, Ty w skali makro.

> a skąd ja niby mam wiedzieć i po co w ogóle mieszasz, skoro nie wiesz?

Jak to, znasz przecież pojęcie średniej, to możesz wykazać, że kondycja
zdrowotna społeczeństwa jest lepsza.

--
XL wiosenna

73. Data: 2007-10-18 15:43:52

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. Ja obserwuję w skali mikro, Ty w skali makro.

nie. zaobserwowałaś odosobniony i wyrwany z kontekstu przypadek z
kompletnie innej dziedziny i na siłę próbujesz przykleić go do służby
zdrowia. innymi słowy bredzisz.

> Jak to, znasz przecież pojęcie średniej, to możesz wykazać, że
> kondycja zdrowotna społeczeństwa jest lepsza.

"Ciekawe tylko, dlaczego cały czas rosną obiektywne
wskaźniki poprawy poziomu opieki zdrowotnej w Polsce czyli"

widzisz tu jakąś średnią? czytaj ze zrozumieniem.

74. Data: 2007-10-18 15:50:55

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:
> [...]
>
> nie. zaobserwowałaś odosobniony i wyrwany z kontekstu przypadek z
> kompletnie innej dziedziny i na siłę próbujesz przykleić go do służby

Nie. W służbie zdrowia matematyka jest ta sama, co wszędzie. Średnia w
szczególności, bo świadczy o niczym . A przykład dotyczył średniej i jej
interpretacji, a nie "innej dziedziny".

> "Ciekawe tylko, dlaczego cały czas rosną obiektywne
> wskaźniki poprawy poziomu opieki zdrowotnej w Polsce czyli"

Poziom opieki zdrowotnej spada, a nie rośnie. O wzroście wyczytaleś z gazet?
Ja wiem od chorych oraz od personelu medycznego, jak opieka zdrowotna
wygląda naprawdę.
I też sama się napatrzyłam.

--
XL wiosenna

75. Data: 2007-10-18 16:03:06

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. W służbie zdrowia matematyka jest ta sama, co wszędzie. Średnia w
> szczególności, bo świadczy o niczym . A przykład dotyczył średniej i
> jej interpretacji, a nie "innej dziedziny".

to może rzucisz wreszcie jakimiś danymi, skoro powołujesz się na tak
ostateczną instancję jak matematyka. no chyba że jesteś wrogiem
matematyki. sam już nie wiem.

> [...]
> gazet?
> Ja wiem od chorych oraz od personelu medycznego, jak opieka zdrowotna

mówimy o jakichś badaniach obiektywnych wskaźników ochrony zdrowia, czy
o plotach przy herbatce? na jakiej próbie przeprowadziłaś te 'badania' i
względem czego je porównujesz?

i nie wkładaj mi. nigdzie nie napisałem że jest dobrze/lepiej czy coś
takiego, tylko próbuję doszukać się jakichś źródeł twojego przekonania,
że jest tak, a nie inaczej.

76. Data: 2007-10-18 16:12:35

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:
> [...]
>
> to może rzucisz wreszcie jakimiś danymi, skoro powołujesz się na tak
> ostateczną instancję jak matematyka. no chyba że jesteś wrogiem

Powala mnie twoja logika: ja po prostu matematykę znam i wiem, kiedy i
do jakich celów można ją wykorzystać.
Tak więc pojęcie średniej krajowej na pewno nie jest przydatne do
zaobserwowania miejscowych stanów faktycznych.

> i nie wkładaj mi. nigdzie nie napisałem że jest dobrze/lepiej czy coś
> takiego, tylko próbuję doszukać się jakichś źródeł twojego przekonania,
> że jest tak, a nie inaczej.

OK. Jak uważasz, czy np. w zakresie chorób nowotworowych nasze
społeczeństwo jest w lepszej kondycji czy w gorszej w stosunku do lat
poprzednich?
A przecież generalnie niby jest lepiej... i służba zdrowia zgodnie ze
średnia działa świetnie.

--
XL wiosenna

77. Data: 2007-10-18 16:21:45

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> poprzednich?
> A przecież generalnie niby jest lepiej... i służba zdrowia zgodnie ze

Więc Ci powiem, skąd mam dane: przed Kieleckim Centrum Onkologii dziś
już nie ma gdzie zaparkować: po horyzont stoją samochody przywożące
pacjentów... Parę lat temu jeszcze można było znaleźć sporo miejsca.

--
XL wiosenna

78. Data: 2007-10-18 16:26:42

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> Powala mnie twoja logika: ja po prostu matematykę znam i wiem, kiedy i
> do jakich celów można ją wykorzystać.

czyli jakości opieki zdrowotnej nie da się zmierzyć metodami
statystycznymi? pytam bez ironii, próbuję załapać, którędy doszłaś do
swoich wniosków.

> Tak więc pojęcie średniej krajowej na pewno nie jest przydatne do
> zaobserwowania miejscowych stanów faktycznych.

a co jest? i co daje mi wiedza że pan kazio z pcimia dolnego umarł na
stole operacyjnym?

> OK. Jak uważasz, czy np. w zakresie chorób nowotworowych nasze
> społeczeństwo jest w lepszej kondycji czy w gorszej w stosunku do lat
> poprzednich?

ja NIE WIEM czy jest w lepszej czy gorszej kondycji i widzę że ty też
nie wiesz, choć wydaje ci się co innego. dowiaduję się różnych rzeczy z
plot przy kawie, ale nie uważam, abym wiedział, jaki jest stan
faktyczny. i nie będę wiedział, dopóki nie poznam danych. choćby
najskrmniejszych. bo przecież te kilka lecznic, przychodni i szpitali,
które w swoim życiu odwiedziłem + kilkadziesiąt, o których słyszałem to
przecież kropla w morzu.

> A przecież generalnie niby jest lepiej... i służba zdrowia zgodnie ze
> średnia działa świetnie.

a zgodnie z czym działa gorzej? źródła, źródła!

79. Data: 2007-10-18 16:30:35

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> Więc Ci powiem, skąd mam dane: przed Kieleckim Centrum Onkologii dziś
> już nie ma gdzie zaparkować: po horyzont stoją samochody przywożące
> pacjentów... Parę lat temu jeszcze można było znaleźć sporo miejsca.

no już coś. a teraz powiedz mi, o czym to twoim zdaniem świadczy.

80. Data: 2007-10-18 16:34:56

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerry" <n...@s...xxx> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

btw. gorąco polecam pizzerię rimini przy warszawskim centrum onkologii.
często tam parkuję idąc na pizzę.

POTRENUJMY RAZEM...
Re: odkryłem!
A idę, bo mnie Sky wkurza...