Brawo, Beata!

81. Data: 2007-10-18 17:03:58

Temat: Re: Lekarzu ulecz się sam...
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> czyli jakości opieki zdrowotnej nie da się zmierzyć metodami
> statystycznymi? pytam bez ironii, próbuję załapać, którędy doszłaś do
> swoich wniosków.

Da się. Do celów propagandowych jak najbardziej.

> a co jest? i co daje mi wiedza że pan kazio z pcimia dolnego umarł na
> stole operacyjnym?

A co daje Ci wiedza, że średnia umieralność na stole operacyjnym jest
mniejsza i wynosi ileś tam promili, jeśli byłbyś (odstukać!!!)
potencjalnym panem Kaziem?

> a zgodnie z czym działa gorzej? źródła, źródła!

Fakty: strajki lekarzy i pielęgniarek. Czy to polepsza działanie służby
zdrowia? - to po pierwsze.
Po drugie, abstrahując od ekonomicznych powodów tych strajków: czy
strajki takie świadczą o prawidłowym i coraz lepszym działaniu systemu
opieki zdrowotnej?

--
XL wiosenna

82. Data: 2007-10-18 17:06:12

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> no już coś. a teraz powiedz mi, o czym to twoim zdaniem świadczy.

O niewydolności systemu opieki zdrowotnej: Ty powiesz, że to skutek
zwiększonej wykrywalności nowotworów, a ja powiem, że tak, ale i
niewydolność w ich leczeniu/obsłudze.

--
XL wiosenna

83. Data: 2007-10-18 17:09:30

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:
> Użytkownik "jerry" <n...@s...xxx> napisał w wiadomości
>
> btw. gorąco polecam pizzerię rimini przy warszawskim centrum onkologii.
> często tam parkuję idąc na pizzę.

Hmmm, no niestety, przy ŚCO w Kielcach nie ma tego rodzaju przybytków na
pewno - jest położone na obrzeżu miasta, nie ma tam ruchu
ż.t.p.konsumpcyjnego. Tam się jedzie w smutnym celu ze smutnego powodu.
Poza tym są to parkingi tylko dla pacjentów, na terenie Centrum -
zaprojektowane z wielkim rozmachem, ale i tak zbyt ciasne, ponad
szacunki projektantów.

--
XL wiosenna

84. Data: 2007-10-18 17:15:21

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> O niewydolności systemu opieki zdrowotnej: Ty powiesz, że to skutek
> zwiększonej wykrywalności nowotworów, a ja powiem, że tak, ale i
> niewydolność w ich leczeniu/obsłudze.

ja nic nie powiem bo ja NIE WIEM (jak my oboje). znowu wkładasz mi w
usta słowa, których nie napisałem.

ale mogę tylko zasugerować, że statystyki lepiej odsiewają błędy typu
"nowa pizzeria w okolicy/więcej pacjentów/więcej samochodów/mniej ludzi
przyjeżdża autobusami/zmniejszenie parkingu/zamknięcie innego centrum
onkologii/więcej osób przychodzących na badania niż leczenie (sam byłem
2 razy mimo że nie mam raka)" itp.

85. Data: 2007-10-18 17:26:46

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Pranie" kosztuje.
> Mam te same spostrzeżenia. Sklep z pięcioma ciuchami na krzyż, których
> nikt od roku nie kupił, położony przy głównej ulicy, to nie jest dobry
> sklep, lecz "pralnia". Podobnie natłok sklepów jubilerskich na 1
> kilometrze tejże ulicy...
> --
Ano tak samo jest w med-biznesie -tyle że tam inny poziom kunsztu wyciągania
kasy od podatników...

86. Data: 2007-10-18 17:30:52

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> Da się. Do celów propagandowych jak najbardziej.

oczywiście. do celów propagandowych można wykorzystać wszystko.

i co z tego? jak ma się to do naszej dyskusji? bo chyba nie imputujesz
mi propagandowego zacięcia?

> A co daje Ci wiedza, że średnia umieralność na stole operacyjnym jest
> mniejsza i wynosi ileś tam promili, jeśli byłbyś (odstukać!!!)
> potencjalnym panem Kaziem?

no jeżeli dowiem się że np. śmiertelność z powodu źle przeprowadzonej
narkozy drastycznie wzrosła, to może nie zrobię sobie operacji
plastycznej (albo innej nie-ratującej życia/zdrowia).

a teraz powiedz, co czerpiesz z wiedzy o wyizolowanym z kontekstu panu
kaziu.

> Fakty: strajki lekarzy i pielęgniarek. Czy to polepsza działanie
> służby zdrowia? - to po pierwsze.

to jest pytanie otwarte, czy retoryczne? jeżeli otwarte to odpowiem: nie
mam pojęcia.

ze swoich doświadczeń mogę napisać, że w tym roku leżałem w strajkującym
szpitalu i zostałem prawidłowo wyleczony. uprzedzając: nie jestem
partyjniakiem, ubekiem, tuskofilem, lekarzem i żadnego lekarza nie dam.
łapówki też nie dałem.

> Po drugie, abstrahując od ekonomicznych powodów tych strajków: czy
> strajki takie świadczą o prawidłowym i coraz lepszym działaniu systemu
> opieki zdrowotnej?

świadczą o tym, że lekarze i pielęgniarki uważają że warunki na których
pracują są nieodpowiednie. zapewne można to podciągnąć pod ogólne
pojęcie "działanie systemu opieki zdrowotnej", ale nie wiem, jaki wpływ
na stan pacjentów ma ten strajk lekarzy.

87. Data: 2007-10-18 17:44:33

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:

> [...]
> pojęcie "działanie systemu opieki zdrowotnej", ale nie wiem, jaki wpływ
> na stan pacjentów ma ten strajk lekarzy.

Jeżeli choć jeden pacjent został zoperowany później, mniej starannie, po
stresie... to ma zły.

--
XL wiosenna

88. Data: 2007-10-18 17:48:10

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powodu. Poza tym są to parkingi tylko dla pacjentów, na terenie
> Centrum - zaprojektowane z wielkim rozmachem, ale i tak zbyt ciasne,

nie uważasz że te tłumaczenia są cokolwiek śmieszne?

89. Data: 2007-10-18 17:50:39

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:

> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> nie uważasz że te tłumaczenia są cokolwiek śmieszne?

Śmieszne???
Przecież to Ty zacząłeś o pizzerii.

--
XL wiosenna

90. Data: 2007-10-18 18:06:47

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> Śmieszne???
> Przecież to Ty zacząłeś o pizzerii.

pizzeria nie jest tak śmieszna jak ta rozmowa o parkingu.

POTRENUJMY RAZEM...
Re: odkryłem!
A idę, bo mnie Sky wkurza...
Dziś Tusk mnie miło zakoczył :-)