Brunnera macrophylla

11. Data: 2006-10-27 18:27:43

Temat: Re: Brunnera macrophylla - do Ani
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania"

> ups! pospieszylam sie

No trudno, czegoś nowego dowiemy się o siewkach bruner ;-)

Serdecznie Miłka

12. Data: 2006-10-27 18:54:49

Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Miłka napisał(a):
> Użytkownik "Ania"

> No trudno, czegoś nowego dowiemy się o siewkach bruner ;-)
>
> Serdecznie Miłka

Brunery, które dostałam od Marty (Langtrees, Hadspen Cream i Jack Frost)
były już prawie bez listków, a te co były zaraz zwiędły, ale natychmiast
pięknie odbiły (no, może poza Jack'iem). Ale to chyba nie były siewki...

A.

13. Data: 2006-10-27 20:13:16

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Marta Góra"

Przyciąć liście jak mają korzeniska , wtedy jest szansa .

> Nie ... nie, za małe siewki żeby im jeszcze obciąć liście.
> Czekać, przenieść do chłodnego miejsca, zacienionego miejsca i czekać.

Owszem , czekać na przyszły rok i na nowe .
Jeżeli biedaczki były omdlałe , mogła wsadzić od razu do wody i dać im się
dobrze napić i dopiero wsadzić do ziemi , miałyby większe szanse na
przetrwanie.
Siewki mają za mały system korzeniowy , żeby dac sobie radę teraz w ziemi ,
po takim stresie (-:.

Pozdrawiam TeresaR

14. Data: 2006-10-27 20:48:49

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Oct 2006 20:54:49 +0200, Ania napisał(a):

> [...]

IMHO, skoro bryłka korzeniowa była w porządku powinny się ukorzenić, wciąż
prognozy przewidują długą i ciepłą jesień.

> Brunery, które dostałam od Marty (Langtrees, Hadspen Cream i Jack Frost)
> były już prawie bez listków, a te co były zaraz zwiędły, ale natychmiast
> pięknie odbiły (no, może poza Jack'iem). Ale to chyba nie były siewki...

Nie, wszystkie pochodziły z roślin matecznych. Większe liście przycięłam do
paczki coby roślinki nie traciły niepotrzebnie zapasu wody.Insza inszość,
ze to zdaje się było jakoś we wrześniu i miały czas by się zaaklimatyzować.
Brunery są wilgociolubne, bez wody ich duźe liscie szybko więdną.
Jeśli Jack Frost nie odbije Ci wiosną to się Aniu przypomnij, dostaniesz
nową sadzonkę. I gdyby siewki od Miłki się nie przyjęły to słuze również
sadzonką. Brunnery kochają moją glebę, wspaniale się rozrastają więc z
sadzonkami nie ma problemu:)

Pozdrawiam,
Marta
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

15. Data: 2006-10-27 21:56:43

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" >

> Owszem , czekać na przyszły rok i na nowe .

Widzę że spieramy się o dwie sprawy i mylimy wątki.

Ja bronię mojej sprawy (paczki) ... moich brunner i tylko ja wiem w jakim
stanie wzrostu były wysyłane. Widzę że nie potrebnie wysyłałąm je komuś kto
nie jest przygotowany na ratowanie ich i pielęgnowanie do wieku dorosłego.

Mam nauczkę ...

Serdecznie Miłka

16. Data: 2006-10-28 05:48:19

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Oct 2006 23:56:43 +0200, Miłka napisał(a):

> [...]
> nie jest przygotowany na ratowanie ich i pielęgnowanie do wieku dorosłego.

Miłko nie potrzebnie się dąsasz.To tylko brunnera:)
Paczka (poczta) zawsze niesie ze sobą ryzyko, zwłaszcza jak roślinki są
młode.
A i pora na wysadzanie bylin jest już deko późna.

I wracając do bruner, chyba w przyszłym sezonie będę mieć dla Ciebie
niespodziankę:)

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

17. Data: 2006-10-28 05:50:31

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Oct 2006 19:30:57 +0200, Ania napisał(a):

> ups! pospieszylam sie

Nie wiem czy dałaś je do doniczek czy do gruntu od razu (ale to teraz bez
znaczenia) - utnij dna w butelkach po wodzie mineralnej i nakryj nimi
siewki. Zostaw je tak do wiosny aż zobaczysz czy zaczną wypuszczać liście.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

18. Data: 2006-10-28 06:43:18

Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Miłka napisał(a):
> [...]
> nie jest przygotowany na ratowanie ich i pielęgnowanie do wieku dorosłego.

przykro mi, Miłko - były ładne - od razu wsadziłam je do wody,
wieczorem przesadziłam do doniczek - liscie opadly i obwisly
na krawedziach doniczki - i tak musialabym je obciac.

Uczymy sie na bledach, wiec tez bede miala nauczke

A.

19. Data: 2006-10-28 07:23:02

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@y...com> napisał w wiadomości

> przykro mi, Miłko - były ładne - od razu wsadziłam je do wody,
> wieczorem przesadziłam do doniczek - liscie opadly i obwisly
> na krawedziach doniczki - i tak musialabym je obciac.

Jak masz w doniczkach , zadołuj i zrób okrywę z liści .
Rośliny nieraz mają więcej żywotności , niż nam się zdaje .
Czasami niemożliwe , staje się możliwe :-)

> Uczymy sie na bledach, wiec tez bede miala nauczke

Błędów z roślinkami się nie uniknie , wiem to z własnego doświadczenia :-)

Pozdrawiam TeresaR

20. Data: 2006-11-03 08:20:45

Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Teresa napisał(a):
> [...]
> Czasami niemożliwe , staje się możliwe :-)

> Błędów z roślinkami się nie uniknie , wiem to z własnego doświadczenia :-)

Siewki od Miłki widać nie wiedziały, że jestem ich niegodna,
bo .... wyjrzały na światło dzienne!

Teraz naprawdę nie wiem, co mam zrobić!
Nie wysadziłam do ogrodu, bo prawdę mówiąc też nie wierzyłam,
że coś z tego będzie - ale też nie wyrzuciłam - stały sobie w doniczce
na oknie. I co teraz??? Poradźcie, proszę ! Bardzo chcę je mieć !

http://ana.pollub.pl/siewki/

Anka

bardziej mnie wkurza pan-slavista czy ci, co mu odpowiadają...
Kobea - jak pozyskać nasiona
Figa - dylematy
Podkosiarka elektryczna
Jagoda Kamczacka