Brytfanna

1. Data: 2006-03-15 11:55:51

Temat: Brytfanna
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy można gdzies jeszcze kupić taką porządną żeliwną (?) brytfannę
emaliowaną? Taką, jakie za komuny były powszechne.
Doszłam do wniosku, że tylko w takim garnku z prawdziwego zdarzenia
udaje się zrobić dobre mięsa (np. zrazy zawijane, duszoną pieczeń,
gulasz). Niestety brytfanny dostępne w sklepach obecnie to dno - cienkie
jakieś takie, lekkie - nie wyobrażam sobie, żeby można było w nich
osiągnąć odpowiednią temperaturę.
A w ogóle, w czym Wy dusicie najchętniej mięsa? Może są jakies nowe
możliwości, o których nie mam pojęcia :-).

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2006-03-15 12:52:11

Temat: Re: Brytfanna
Od: j...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Dla mnie tez sa najlepsze tzw. grube, stare brytfanny, ale z braku
laku mozesz zastosowac naczynie zaroodporne, (wpierw podsmaz).
Robilem tak dla kolegi na komunie jego córki jak mi zabraklo w mojej
miejsca. Spróbuj poszukac u ruskich na targu.

Janusz

3. Data: 2006-03-15 12:57:59

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
> Czy można gdzies jeszcze kupić taką porządną żeliwną (?) brytfannę
> emaliowaną? Taką, jakie za komuny były powszechne.

Na Białorusi i Ukrainie. Ewentualnie na targu (staroci).
--
pa, BBjk

4. Data: 2006-03-15 13:10:07

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@Q...pl> napisał w wiadomości

> Na Białorusi i Ukrainie. Ewentualnie na targu (staroci).

Żeliwna, ale teflonowana (całkiem niezła) niedawno była w realu, Ze szklaną
żaroodporna pokrywą. Ja jestem zadowolony.

DJD

5. Data: 2006-03-15 13:30:02

Od: "Carl Hagen" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A w ogóle, w czym Wy dusicie najchętniej mięsa? Może są jakies nowe
> możliwości, o których nie mam pojęcia :-).

Ja szukałem żeliwnej patelni i dopadłem takową w taki śmiesznym
sklepiku-składziku z różnymi garnkami. Sklep wygląda jak stare dobre "1001
drobiazgów" gdzie można było kupić różne miseczki, garnuszki, podkładki,
rękawiczki, drewniane sztućce itd. Sklepik jest kompletnie zawalony różnego
rodzaju towarami, więc z reguły kupującym tylko nogi widać kiedy nurkują w
swych poszukiwaniach. Poza tym kierunek bazarowy wydaje mi się słuszny.
Pozdro

Carl Hagen

PS Ten sklepik jest w Poznaniu na Dąbrowskiego.

6. Data: 2006-03-15 13:47:19

Od: "HaNo" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carl Hagen" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

Jakieś pół roku temu dostalam taką czarną, emaliowaną z przykrywką w
Markecie Bomi w gdyńskim Klifie , pamiętam nawet, że kosztowała ok 80 zl.
Poza tym żeliwne były też w IKEI ale za cenę mniej pociągającą.
Zachecam do pieczenia mięs w tunelu foliowym, mięsko jest wtedy soczyste, a
nie wyschnięte na wiórek, no i odzyskujesz cały sosik, nie zostaje na
ściankach garnka. Oczywiście takie miesko w tunelu kładziesz na blaszkę lub
naczyniu żaroodpornym i tak pieczesz. Wydaje mi się, że nawet indyk czy
kurczak jest wtedy lepszy.

7. Data: 2006-03-15 14:06:39

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

HaNo napisał(a):

> Zachecam do pieczenia mięs w tunelu foliowym, mięsko jest wtedy soczyste,

Ja tam lubię mięso poobracać podczas duszenia. Używam czasami foliowego
rękawa, jak piekę mięso na wędlinę. A tu raczej mi chodzi o taki garnek,
żeby w trakcie można było zajrzeć, dodać coś, obrócić, zrobić sos itd.

Do Poznania i 3miasta mam daleko ;-).

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2006-03-15 15:45:18

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy można gdzies jeszcze kupić taką porządną żeliwną (?) brytfannę
> emaliowaną? Taką, jakie za komuny były powszechne.

Ja kupiłam na allegro. Mam też gęsiarkę ( i wiem, gdzie je kupić w Krakowie!
jeśli nie będzie, to ściągają na zamówienie)

Margola

9. Data: 2006-03-15 15:53:19

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"HaNo" <z...@n...pl> wrote in message
> Jakieś pół roku temu dostalam taką czarną, emaliowaną z przykrywką w

Co to znaczy emaliowana? Taka brytfanne to znam tylko jedna, ma ja moja
mama, zeliwna ciezka jak diabli, z biala emalia na dnie. Takich brytfanek to
juz chyba nie ma.
Pozdr
maf

10. Data: 2006-03-15 16:08:46

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message
> A w ogóle, w czym Wy dusicie najchętniej mięsa? Może są jakies nowe
> możliwości, o których nie mam pojęcia :-).

Wieksza ilosc, np z 3kg szynki to dusze/pieke w piekarniku w 'piekarniku
foliowym'.
Zrazy zawijane, inaczej rolady z wolowiny, na duzej patelni? /taka patelnia
z ogromna kopulasta pokrywa, jak u Maklowicza/ zeptera. Ale zepter ma jedna
wade /trudno cos przypalic/, czasem zatesknie do troche przypalonego miesa i
wyciagam czarna brytfanne, trzeba stac przy kuchni i pilnowac, ale sos
zdecydowanie smaczniejszy niz z zeptera.
Pozdr
maf

nalesniki ze szpinakiem
Polska kolacja!Doradzcie