Brzoskwinia

1. Data: 2003-04-10 08:44:09

Temat: Re: Brzoskwinia
Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Prosze o informacje na temat brzoskwini
> Czym pryskac na wiosne?
> W lecie liscie opadaly wiec na jesieni pryskalem
> czyms poleconym w sklepie (na grzyby)
> Zastanawiam sie co teraz mam zrobic.
> Prosze o porade.
> Pozdrawiam Robert

Nie wiem czy już nie jest za późno, ale powinieneś każdej wiosny spryskiwać
przeciw kędzierzawości liści. Najlepszy jest Syllit, może być zwykły miedzian.
Musisz zdążyć przed pękaniem pąków, ale nie zmrozić rośliny. Pospiesz się
Leszek

2. Data: 2003-04-10 08:50:52

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomosci news:BABAF656.5045%rbodzak@op.pl Robert
<r...@o...pl>napisal(a):

> Prosze o informacje na temat brzoskwini
> Czym pryskac na wiosne?

Hejka. Przed rozpoczeciem wegetacji w fazie nabrzmiewania paków a przed
pekaniem paków wykonac jedno lub dwa opryskiwania przeciw kedzierzawosci
lisci brzoskwini. Zabieg nalezy wykonac w temperaturze powyzej +6 C. Do
opryskiwania nie uzywac b. zimnej wody. Opryskac: Carpene, Efuzin, Kocide,
*Miedzian 50 WP*, Miedzian Extra, Pomarsol Forte, *Syllit 65 WP*, Thiram
Granuflo

> Zastanawiam sie co teraz mam zrobic.

Kupic numer specjalny "dzialkowca" 1/2003 "Ochrona roslin" lub inny
Program ochrony roslin sadowniczych
Pozdrawiam szaro i zimno Ja...cki vel...

3. Data: 2003-04-10 08:57:29

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o informacje na temat brzoskwini
> Czym pryskac na wiosne?

Przed pekaniem paków [zwykle koniec marca] / kedzierzawosc lisci
brzoskwini
- Syllit - 0.5% , Miedzian 50 -1%.

Bezposrednio po cieciu [na poczatku kwietnia] / choroby grzybowe kory i
drewna
- smarowanie ran: Santar SM, Funabn 3.

Po kwitnieniu / leukostomoza drzew pestkowych, parch brzoskwini,
brunatna zgnilizna dzrew pestkowych, dziurkowatosc lisci.
- Topsin M -0,1% + Kaptan50 -0,2% [mozna mieszac oba preparaty]

Po kwitnieniu / mszyce.
-Pirimor -0,05%, Decis2,5 EC -0,04%.

Po ewentualnym gradobiciu / leukostomoza drzew pestk.
- Topsin M -0,1%.

Gdy opadnie 30% lisci / leukostomoza drzew pestkowych.
- Topsin M -0,1%.

Koniec opadania lisci / rak bakteryjny
- Miedzian 50 -0,2%.

Pozdrawiam PP.

4. Data: 2003-04-10 09:05:07

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>    Po ewentualnym gradobiciu / leukostomoza drzew pestk.
> - Topsin M -0,1%.
>
>    Gdy opadnie 30% lisci / leukostomoza drzew pestkowych.

Moja brzoskwinia - małe drzewko - podmarzła zeszłej zimy i straciła część
gałęzi. Potem wytworzyła nowe ale pod koniec lata powstała na pniu rana - dość
głębokie pęknięcie kory. Pokryłem to miejsce środkiem do smarowania ran i teraz
zastanawiam się, czy nie zlekceważyłem problemu. Co robić w przypadku tego typu
ran na pniu drzewa?
Leszek

5. Data: 2003-04-10 09:18:34

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pryskac letnim roztworem , a jak przyjdzie wiosna za ten dajmy tydzien to
jeszcze raz. PP

Uzytkownik "Robert" <r...@o...pl> napisal w wiadomosci

7. Data: 2003-04-10 09:22:44

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
teraz
> zastanawiam się, czy nie zlekceważyłem problemu. Co robić w przypadku tego

Wyczyścić, spryskać Miedzianem i po obeschnięciu zasmarować Funabenem.
Co miesiąc powiedzmy patrzeć czy nie ma mikroszczelin w miejscu smarowania -
zasmarować. I modlić się żeby rak bakteryjny się nie pojawił. PP.

8. Data: 2003-04-10 09:50:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "1stgreen" <1...@w...pl>
Co robić w przypadku tego
> [...]
smarowania -
> zasmarować. I modlić się żeby rak bakteryjny się nie pojawił. PP.

Można też domieszać Miedzianu do Funabenu i smarować taka pastą.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-04-10 09:51:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy okazji
> czy borowke amerykansko
> czyms sie pryska?

A sa jakies niepokojace objawy? Bez tego nie ma co pryskac:-)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2003-04-10 10:05:32

Od: Robert <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiec pryskac czy nie?