Bukszpan

1. Data: 2004-11-01 21:45:03

Temat: Bukszpan
Od: vaqa <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy może ktoś z przemiłych FORUMOWICZÓW orientuje się w jaki sposób
rozmnożyć bukszpan. Znajoma ma takowy, a ja bardzo chciałabym mieć, czy
więc wystarczy odciąć kilka gałązek i wsadzić do ziemi?, albo wcześniej
ukorzenić?, odrazu do gruntu? i czy pora roku jest odpowiednia?

Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

2. Data: 2004-11-02 07:37:32

Temat: Re: Bukszpan
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vaqa" <u...@d...idealny.pl> napisał w wiadomości
> [...]
| więc wystarczy odciąć kilka gałązek i wsadzić do ziemi?, albo wcześniej
| ukorzenić?, odrazu do gruntu? i czy pora roku jest odpowiednia?

Możesz próbować teraz, choć osobiście preferuję wczesną wiosnę. Poszukaj w
archiwum, wszystkie posty dot. ukorzeniania iglaków dotyczą też bukszpanu.
Tylko nie podsypuj przy ukorzenianiu nawozem, bo jest to zupełnie bez sensu!

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-11-02 07:56:05

Od: "SlaWasII" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vaqa" <u...@d...idealny.pl> napisał w wiadomości
> Czy może ktoś z przemiłych FORUMOWICZÓW orientuje się w jaki sposób
> rozmnożyć bukszpan

Moja mama przykopuje gałązkę i jak wypuści korzenie odcina i przesadza.

SlaWasII

4. Data: 2004-11-02 20:02:45

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:vbni52-c16.ln1@dom.idealny.pl vaqa
<u...@d...idealny.pl> napisał(a):

> Czy może ktoś z przemiłych FORUMOWICZÓW orientuje się w jaki sposób
> rozmnożyć bukszpan.

Hejka. Można teraz uciąć kilku- lub kilkunastocentymetrowej
długości gałązki, zanurzyć w ukorzeniaczu, wsadzić w uprzednio zrobione
otworki w ziemi w doniczkach i postawić na parapecie. Na wiosnę
wszystkie gałązki powinny się ukorzenić. :-) Podobno dobrze ukorzenia
się też w wodzie (w ciemnym naczyniu).
Pozdrawiam ewidentnie Ja...cki

5. Data: 2004-11-03 10:02:33

Od: Antoni Konitz <a...@a...chem.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bukszpan sie latwo ukorzenia nawet bez ukorzeniacza, chociaz dlugo. Galazki
sciete wiosna beda mialy korzenie do jesieni. Jesli nie na szklarni lub
tunelu posadzic trzeba pod sloikiem lub butelka, raczej unikajac pelnego
slonca. Rownie dobrze ukorzeniaja sie odmiany zlocista i pstrolisna.

Antoni Konitz

6. Data: 2004-11-07 19:06:26

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czy może ktoś z przemiłych FORUMOWICZÓW orientuje się w jaki sposób
> rozmnożyć bukszpan. Znajoma ma takowy, a ja bardzo chciałabym mieć, czy

Mam dwa bukszpany w ogrodzie, ktore regularnie formuje w kule. Pozostale po
wiosennym cieciu galazki przycinam na ok. 15 cm, obrywam listki w dolnej
czesci pedu i sadze w polcieniu (a czasami, jak nie mam tam miejsca to po
prostu na grzadce) do wilgotnej, spulchnionej ziemi na glebokosc do 10 cm
(wystaja ulistnione galazki na 5cm). Pozniej regularnie podlewam i na wiosne
przyszlego roku, jak zauwaze wzrost sadzonek, przesadzam na miejsce stale.
Metoda jest moze niezbyt wydajna (60-70%) - ale prosta i bezproblemowa.
Nigdy nie okrywalam sadzonek folia, by zwiekszyc wilgotnosc - obrywalam
tylko znaczna czesc lisci by zmniejszyc parowanie.

Elfir

7. Data: 2004-11-09 00:20:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

| Mam dwa bukszpany w ogrodzie, ktore regularnie formuje w kule. Pozostale
po
| wiosennym cieciu galazki przycinam na ok. 15 cm, obrywam listki w dolnej
| czesci pedu i sadze w polcieniu

Nie bardzo rozumiem...jaki Ty masz gatunek bukszpanu, że co roku, obcinając
kilkanaście cm, jeszcze coś z krzewów zostaje? Bo ja widzę na mojej kuli, że
przycinanie obecnie ogranicza się dosłownie do cięcia kosmetycznego,
centymetr góra, nie mam w ogóle materiału na sadzonki! Podobnie inne
egzemplarze - formowanie to parę cm co najwyżej cięcia!

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-11-09 10:44:52

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> centymetr góra, nie mam w ogóle materiału na sadzonki! Podobnie inne
> egzemplarze - formowanie to parę cm co najwyżej cięcia!

Też mam taki i to nawet kilka. Już myślałam, żeby metodą Michała dać im
spokoj i niech sobie rosną, ale zasłonią mi zupełnie okna. Może
bukszpan po osiągnięciu pewnej wielkości krytycznej rośnie szybciej?
Moje są duuuuże.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

9. Data: 2004-11-09 13:18:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> spokoj i niech sobie rosną, ale zasłonią mi zupełnie okna. Może
> bukszpan po osiągnięciu pewnej wielkości krytycznej rośnie szybciej?

No oczywiście, skleroza! (moja). To ten, który miałaś przecież rozmnożyć!
:-)))))))

Pozdrawiam, Ewa.

10. Data: 2004-11-09 13:53:02

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> spokoj i niech sobie rosną, ale zasłonią mi zupełnie okna. Może
> bukszpan po osiągnięciu pewnej wielkości krytycznej rośnie szybciej?

To ja się zapisuję na sadzonki. Nawet nie widziałam tak dużego :-)

Z pozdrowieniami, Maria

smokowisko
udalo sie....
Ranking za pazdziernik