CYTOMEGALIA

1. Data: 2002-02-02 23:22:59

Temat: CYTOMEGALIA
Od: "ula p." <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie odnośnie cytomegalii.
Moje dziecko (wcześniak - 34 tydz) miało przedłużającą się żółtaczkę.
Lekarze badali przyczyny owej zółtaczki i znależli: Sródmiąższowe zapalenie
płuc. Robiono także badanie na CMV by wykluczyć wrodzoną cytomegalię.

Wyniki dziecka to: CMV IgG 13 UA/ml, IgM ujemny
Wyniki matki: IgG dodatni 36 UA/ml, IgM i IgA ujemny.

Potem zlecono jeszcze jedno badanie metodą PCR, na którego wyniki czekam
już 2 miesiące (podobno były problemy z odczynnikami).
Dziecko teraz jest zdrowe i nie dostaje żadnych leków (wcześniej też nie
otrzymywało leków na CMV).

Czy dziecko powinno otrzymywać profilaktycznie jakieś leki na cytomegalię
(wiem, że z obecnych badań wynika, że nie jest zakażone)?
Czy to badanie metodą PCR zawsze tak długo trwa (strasznie się boję o
dziecko) i co jeśli okaże się pozytywne?

Bardzo proszę o odpowiedź.

ula p. i Basia (10.10.01)

2. Data: 2002-02-03 06:59:16

Temat: Re: CYTOMEGALIA
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy dziecko powinno otrzymywać profilaktycznie jakieś leki na cytomegalię
>(wiem, że z obecnych badań wynika, że nie jest zakażone)?
Nie, bo zarówno gancyklowir, jak i foskarnet są dość toksyczne i nie ma
sensu podawać ich bez jednoznacznych wskazań.

>Czy to badanie metodą PCR zawsze tak długo trwa (strasznie się boję o
>dziecko)
Po prostu trzeba było zakupić zestaw primerów i zaczekać, aż zbierze się
więcej badań.
Jeśli stwierdzi się obecność DNA wirusa CMV, to wtedy powinno się
jeszcze spróbować hodowli wirusa na kulturach tkankowych - metoda
referencyjna (a w ogóle skoro podejrzewano CMV, to czemu nie
spróbowano).

> i co jeśli okaże się pozytywne?
Ponieważ dziecko nie wykazuje żadnych objawów klinicznych, to nie trzeba
będzie go leczyć (najwyżej trzeba będzie regularnie się kontrolować).
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

Mleko w proszku
Ile trzeba odczekac?
Śluzówka
owlosnienie