Cedry ktore bardziej a ktore najmniej mrozoodporne

następny post »
From: "sebdar" <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Cedry ktore bardziej a ktore najmniej mrozoodporne
Date: 24 Nov 2006 04:52:32 -0800

Witam wszystkich!
Chcialbym poruszyc na forum temat na ktory juz wiele razy byly rozmowy.
Czytam rozne informacje w necie raz slysze ze cedr libanski jest
najbardziej mrozoodporny a czasami ze cedr atlaski. Oczywiscie wiem ze
wazne jest miejsce pochodzenia nasion. Te w handlu to loteria moze sie
trafic a moze nie. A jechac specjalnie np w gory Taurus do Turcji to
tez pewien problem. Moze ktos by podpowiedzial jakas literature lub
jakies wlasne opinie i doswiadczenia. Ja narazie bede eksperymentowal
od przyszlego roku z cedremi atlaskimi z nasion zebranych w Sofii. Co
prawda Bułgaria jest cieplejszym krajem ale Sofia lezy w srod gor (na
wys. 500-850 m n. p. m.) a klimat sam wiem z doswiadczenia jest surowy
zima.
Pozdrowienia
sebdar