Chleb razowy z maszynki

1. Data: 2003-11-25 08:03:19

Temat: Chleb razowy z maszynki
Od: "KasiaA " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do osób, które piekły chleb razowy w maszynce do chleba. Otóż
kupiłam wczoraj, w sklepie z żywnościa naturalną, mąkę razową. I
postanowiłam od razu spróbowac upiec z niej chleb. Ciasto zagniotło sie jak
należy, zrobiła się zgrabna kulka, niestety w trakcie drugiego zagniatania
ciasto zrzedło dość mocno, powstała maź. Czy komuś się tak zdarzyło? Mi się
zdarzało, gdy piekłam chleb z dodatkiem ziemniaków. Zaczęłam już podejrzewać
że być moze ta mąka razowa była ochrzczona np. mąką ziemniaczaną (nie wiem
czy z mąką ziemniaczaną też ciasto rzednie ale tak mi się nasuwa analogia z
ziemniakami). Czy ciasto z mąki razowej powinno być zwarte do samego końca
wyrabiania czy może ono nieco zrzednąć? Aha, moje proporcje były pół na pół
mąki razowej i pszennej zwykłej, piekłam na programie Volkorn.

Kasia

1. Data: 2003-11-25 11:10:31

Temat: Re: Chleb razowy z maszynki
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA " <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie do osób, które piekły chleb razowy w maszynce do chleba.

Ciachnelam co bylo bo na pytanie niestety nie odpowiem, za to sama mam
pytanie - nosze sie z mysla zakupu tego urzadzenia w ramach swiatecznego
prezentu dla domu i chcialam zapytac jaki ksztalt jest praktyczniejszy -
prostokatny czy okragly? Poprosilam znajomego jezdzacego do Niemiec zeby
rozejrzal sie co i w jakich cenach tam jest no i wlasnie o to jaki ksztalt
mnie interesuje zapytal a ja poki co nie mam wyrobionego zdania.

A co do Twojego chleba - upiekl sie dobrze czy powstal zakalec?

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2003-11-26 07:48:28

Od: "KasiaA " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> mnie interesuje zapytal a ja poki co nie mam wyrobionego zdania.
>
> A co do Twojego chleba - upiekl sie dobrze czy powstal zakalec?

Szczerze mówiąc okrągłego nie widziałam. Są wypiekacze z foremkami
prostokątnymi, z dwoma mieszadłami, są z foremkami tradycyjnymi z jednym
mieszadłem. Te z dwoma sa ponoć lepsze bo lepiej wyrabiają ciasto. Takie są
opinie, które wyczytałam w necie. Z moich doświadczeń wynika, że ważna jest
możliwość skorzystania z gwarancji na sprzęt (mój automat zaraz na poczatku
się zepsuł i musiałam wymieniać), weż to pod uwagę decydując się na zakup w
Niemczech. Maszynki możesz poprzeglądać w necie wpisując w wyszukiwarkę
hasło "brotbackautomat", ewentualnie popatrzeć na Allegro, ewentualnie na
ebayu.

Kasia

PS. A mój chleb ostecznie się upiekł, bez zakalca, choć opadł na początku
pieczenia. Bardzo się za to kruszył. Ale już go nie ma :-)

1. Data: 2003-11-26 09:32:45

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Niemczech. Maszynki możesz poprzeglądać w necie wpisując w wyszukiwarkę
> hasło "brotbackautomat", ewentualnie popatrzeć na Allegro, ewentualnie na

dzieki za wskazowki;-) Co do gwarancji, to na szczescie osoba kupujaca w
Niemczech bierze gwarancje i w razie problemu ze sprzetem wymienia go, wiec
problemow z wadliwym urzadzeniem nie musze sie bac.

jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-11-26 09:48:53

Od: "Mariusz" <m...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciachnelam co bylo bo na pytanie niestety nie odpowiem, za to sama mam
> pytanie - nosze sie z mysla zakupu tego urzadzenia w ramach swiatecznego
> prezentu dla domu i chcialam zapytac jaki ksztalt jest praktyczniejszy -

Kupiłem na Allegro maszynkę Clatronica, prostokątną z dwoma mieszadłami i -
rewelacja. Nie wiem jak działają te z jednym mieszadłem, które mają bardziej
pionowy kształt, ale moja jest po postu super. Polecam. O okrągłych to nie
słyszałem.
Chlebek właściwie za każdym razem się udaje taki, jaki ma być. Z samej mąki
razowej to bym nie robił, bo mi się wydaje, że to trochę taki gniot
wychodzi, ale pomieszać z pszenną, to owszem.

Mariusz

1. Data: 2003-11-26 10:18:00

Od: "KasiaA " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz <m...@v...com.pl> napisał(a):

> [...]
> razowej to bym nie robił, bo mi się wydaje, że to trochę taki gniot
> wychodzi, ale pomieszać z pszenną, to owszem.

Ja robiłam pół na pół - 25 dag mąki pszennej 670 i 25 dag mąki żytniej
razowej. Po pewnym czasie wyrabiania ciasto mi dość mocno zrzedło. Nie
robiłam jeszcze nic z mąki razowej więc nie wiem czy to prawidłowy efekt.

Ja mam maszynkę z jednym mieszadłem, ale foremka tez jest prostokątna, no
moze nie tak bardzo jak ta z dwoma mieszadłami. Piekę chleby z pół kilograma
mąki i bochenki wychodzą mi dość zgrabne, nie takie jak babka Panettone, czy
jak się to pisze. I też mam ciasto zagniecione jak nalezy, z wyjątkiem
sytuacji gdy do składników dodaję gotowanych ziemniaków i tej ostatniej z
mąką razową. Chyba kupię mąkę w innym miejscu i się sama przekonam co z tą
mąką.

pozdrawiam
Kasia

Jak dobrze posolic karpia?
ida swieta - MAKOWIEC dla tych co nie maja maszynki do miesa
zawsze kiedys ten pierwszy raz:)
Rosół Chinski`
próżniowe opakowki-gdzie w Gdańsku