Chlebek MM

1. Data: 2003-07-15 06:59:49

Temat: Chlebek MM
Od: "Bogusława K." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ma ktoś sprawdzony przepis na chlebek z mąki żytniej w diecie MM?
Próbowałam piec, ale nie wyszło. Może drożdże były nieświeże?? Nie wiem...
po prostu nie udało się - i to po raz drugi. Bardzo proszę - podajcie coś
sprawdzonego!
Bogna - pozdrawiam wszystkich z MM!

2. Data: 2003-07-15 08:28:42

Temat: Re: Chlebek MM
Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Czy ma ktoś sprawdzony przepis na chlebek z mąki żytniej w diecie MM?
>Próbowałam piec, ale nie wyszło.

A dodalas zakwas (tak sie to chyba nazywa) ?

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

3. Data: 2003-07-15 10:33:13

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> po prostu nie udało się - i to po raz drugi. Bardzo proszę - podajcie coś

Czesc,
nie ja pieklam ten chleb, ale ponoc wychodzi - nie pamietam tez czyj to
przepis, moze Musta go podawal?
To bylo jakos w pazdzierniku zeszlego roku:

"100g przenicy (w ziarnach, jesli ktoś może zmielić samodzielnie, kto nie
może bierze mąkę)
100g owsa (w ziarnach, jesli ktoś może zmielić samodzielnie, kto nie może
bierze mąkę)
150g mąki żytniej z pełnego przemiału
80g mąki pszennej z pełnego przemiału
80g (w sumie) płatków: owsianych, żytnich, jęczmiennych
2 łyżki oliwy
40g drożdży
1 jajko
1 czubata szklanka letniej wody (dla tych bez poczucia humoru szklanka i
trochę)
1 łyżeczka soli
1 (niecała) łyżeczka fruktozy

Przygotowanie:
- zmielić ziarna
- dodać wszystko co sypkie
- dobrze zmieszać
- drożdze rozpuścić w wyżej wspomnianej wodzie
- dodać resztę
- dobrze zmiksować
- ciasto włożyć do formy nasmarowanej oliwą
- posypać z wierzchu odrobiną płatków
- odstawić w ciepłe miejsce aż urośnie dwukrotnie
- wstawić do pieca nagrzanego do 200C na ok 40 minut

- wyjąć
- ostudzić najlepiej powoli w piekarniku
- zajadać
- chwalić

Troszkę się kruszy przy skórce.

W planach są eksperymenty z mąką sojową i bez jaj :-)"

Pozdrawiam i smacznego
Kafka

4. Data: 2003-07-15 10:41:53

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>W planach są eksperymenty z mąką sojową i bez jaj :-)"

Mnie wychodzi bardzo dobry bez jajek, po prostu ok.80% maki zytniej (2000), 20%
takich pokruszonych ziaren (nie wiem, jak to sie nazywa, ale jest grubsze niz
maka 2000), do tego woda, zakwas, drozdze, sol, mozna dodac troche octu winnego
dla smaku.

Reszta mniej wiecej jak napisales.
Jesli kogos interesuja dokladne proporcje to moge przepisac.

5. Data: 2003-07-15 10:58:43

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie ja pieklam ten chleb, ale ponoc wychodzi - nie pamietam tez czyj to
> przepis, moze Musta go podawal?

to nie ja
musta

6. Data: 2003-07-15 12:08:56

Od: "Mariusz Brzozowski" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusława K." <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> po prostu nie udało się - i to po raz drugi. Bardzo proszę - podajcie coś

A może ten: http://trouper.republika.pl/przepisy/przepis_na_chle
b.htm ?
Zaznaczam, że jeszcze go nie robiłem, ale na pewno zrobię ;) Zastanawia mnie
tylko co powoduje, że ten chleb rośnie? Może ktoś wypróbuje ten przepis
przede mną? Proszę o uwagi z degustacji ...

--
Mariusz Brzozowski
--------------------------

7. Data: 2003-07-15 12:17:07

Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
> dla smaku.
>
> Reszta mniej wiecej jak napisales.
> Jesli kogos interesuja dokladne proporcje to moge przepisac.

to ja bardzo poproszę :)

J.

8. Data: 2003-07-15 13:14:09

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to nie ja
> musta

ups, to przepraszam, ale podawal go ktos znajacy sie na MM - inaczej nie
zachowalabym przepisu ;-))

Pozdr
Kafka

9. Data: 2003-07-15 13:26:08

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ups, to przepraszam, ale podawal go ktos znajacy sie na MM - inaczej nie
> zachowalabym przepisu ;-))

dzieki za uznanie ;-)

musta

10. Data: 2003-07-15 13:26:29

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>to ja bardzo poproszę :)

Teraz jestem w pracy, ale postaram sie wyslac wieczorem z domu. :)

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

getry odchudzające