Chmiel

1. Data: 2004-07-02 09:18:42

Temat: Chmiel
Od: "Profil1" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio spodobal mi sie chmiel i chcialbym go zasadzic jako pnacze przy
pergoli wejsciowej. Tylko nie wiem czy:
1. jest 1-roczny czy bylinka???
2. Jakie ma wymagania, czy nadaje sie do Lubuskiego???
3. Skad go wziac ;]??

` Adrian

2. Data: 2004-07-02 09:22:55

Temat: Re: Chmiel
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Profil1" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pergoli wejsciowej. Tylko nie wiem czy:
> 1. jest 1-roczny czy bylinka???
> 2. Jakie ma wymagania, czy nadaje sie do Lubuskiego???

Boże broń ;) !!!
Właśnie w tym roku dopiero udało mi się pozbyć tego świństwa z ogródka przy
pomocy zmasowanego wielokrotnego ataku herbicydowego! A i tak próbuje
odrastać od sąsiada... Zagłuszy wszystko, będzie mieć kilometrowe roczne
przyrosty, podziemne rozłogi (czy inne świństwo), nie do wyrwania i jeszcze
do tego uczula, zostawia czerwone pręgi na rękach, jak sie go dotkniesz!!!
Boszzzz...
Pozdrawiam, Agata

3. Data: 2004-07-02 10:36:26

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Profil1" <r...@n...pl> wrote in news:cc39ak$cla$1
@nemesis.news.tpi.pl:

> Ostatnio spodobal mi sie chmiel i chcialbym go zasadzic jako pnacze
> przy pergoli wejsciowej.

Roslina jest piekna, ale nie nadaje sie do sadzenia przy pergoli
wejsciowej, chociazby dlatego, ze pedy maja b. silne zadziorki
(normalnie mu to umozliwia wspinanie sie po drzewach) i jak ktos kolo
tego przejdzie, a toto mu po skorze pojedzie, to moze zedrzec skore go
krwi. Poza tym jest ekspansywny, moze rosnac do 5-6 m, a jak mu bedzie
dobrze to nawet dluzej. Lepiej puscic go na kraty przy murze albo na
plot. Aha - pedy zamieraja na zime, suche trzeba usuwac, bo wygladaja
tak sobie.

Tylko nie wiem czy:
> 1. jest 1-roczny czy bylinka???

Japonski jest jednoroczny, nasz bylinowy

> 2. Jakie ma wymagania, czy nadaje sie do Lubuskiego???

Byle nie bylo totalnie sucho...

> 3. Skad go wziac ;]??

Dziki mozna wykopac, niektorzy pewnie chetnie sie pozbeda.. warto
wykopac samice (chmiel jest rozdzielnoplciowy), bo ma ladniejsze kwiato-
i owocostany. Ja bym polecala odmiane 'Aurea' o zlotych lisciach -
slabiej rosnie, efekt kolorystyczny ciekawy.
W tej chwili mam w uprawie 4 chmiele od naszego rodzimego, puszczone po
bambusach na I pietro na balustrade tarasu,:
- dzikiego samca, œwietnie sie sprawdzal, dopoki go mszyce nie dopadly..
- odmiane zlotolistna, rosnie wolniej,
- dwie odmiany browarnicze dla potrzeb domowego browaru Kol. Malzonka,
ale to nowki i jeszcze trudno cos o nich powiedziec poza tym, ze sa
samicami i kolorem sie nie roznia od dzikiego :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz. & Humulus lupulus

4. Data: 2004-07-02 11:13:55

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczę?niak wrote:

(...)
> - dwie odmiany browarnicze dla potrzeb domowego browaru Kol. Malzonka,
> ale to nowki i jeszcze trudno cos o nich powiedziec poza tym, ze sa
> samicami i kolorem sie nie roznia od dzikiego :-)

A gdzie znalazłaś te browarnicze? I jak je rozpoznać, bo na wiedzę
sprzedawców to ja juz nie liczę?

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

5. Data: 2004-07-02 11:32:59

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> W tej chwili mam w uprawie 4 chmiele od naszego rodzimego, puszczone po
> bambusach na I pietro na balustrade tarasu,:
> Pozdrowienia - Ewa Sz. & Humulus lupulus

A jakie bambusy (czy tez chodzi o kijki bambusowe?) masz?

Pozdrawiam
Michal

6. Data: 2004-07-02 12:00:23

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote in news:40e54375$1
@news.home.net.pl:

> A gdzie znalazłaś te browarnicze? I jak je rozpoznać, bo na wiedzę
> sprzedawców to ja juz nie liczę?

Odmiany 'Lubelski' i 'Marynka'. Nabyte w 'Browamatorze' za bardzo
wygorowana cene 8 zl za 5 cm sztobry (kiedy porzadna, dobrze ukorzeniona
kilkupedowa sadzonka zlotego kosztuje 12 zl...), ale sie przyjely i
rosna. Zagadalam do Kol. Malzonka, ale nie wie, czy jeszcze maja, bo to
bylo zdaje sie na zamowienie.. jakby co, to w przyszlym roku bedzie
mozna juz od naszych wziac kawalek do rozsadzenia :-)
Mysle, ze najlepiej przychaczyc na plantacji chmielu. Co prawda
dolnoslaskie juz prawie nie istnieja, ale na opolszczyznie i
lubelszczyznie jeszcze tak. Nie wiem, jak w centralniej Polsce.
Btw. w przyszlym tyg. jeszcze jestes w miescie? :-)
Pozdrownienia - Ewa Sz.

7. Data: 2004-07-02 12:03:13

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in
8:

> Mysle, ze najlepiej przychaczyc na plantacji chmielu.

Przyhaczyć.. wakacje to jednak czlowieka rozleniwiaja :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz. leniwa i nie tlumaczšca sie dysortografia :-)

8. Data: 2004-07-02 12:05:44

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@i...pl wrote in news:675b.000001c8.40e547ea@newsgate.onet.pl:

> A jakie bambusy (czy tez chodzi o kijki bambusowe?) masz?

Suche :-)
Ale czy drag (drong) 3 m dlugi i jakies 8 cm gruby to jeszcze kijek? :-)
Na eksperymenta na zywym bambusie jakos nie moge sie zdecydowac.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

9. Data: 2004-07-02 12:11:20

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczę?niak wrote:
(...)
> Mysle, ze najlepiej przychaczyc na plantacji chmielu.

Wstyd sie przyznać, ale ja nigdy nie widziałam plantacji chmielu,
co może znaczyć, ze w okolicy ich nie ma, ale także że jestem
ślepa gapa.

> Co prawda
> dolnoslaskie juz prawie nie istnieja, ale na opolszczyznie i
> lubelszczyznie jeszcze tak. Nie wiem, jak w centralniej Polsce.

No też nie wiem. Zaraz googlnę. jest - okolice Raciborza,
Suwalszczyzna, okolice Lublina. Janusz, widziałeś w okolicy chmiel?

> Btw. w przyszlym tyg. jeszcze jestes w miescie? :-)

Jestem cale lato. Urlopy miewam w maju i we wrześniu. Przyjedziesz do
Jagody?

10. Data: 2004-07-02 12:43:29

Temat: Odp: Chmiel
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:40e550ea$...@n...home.net.pl...

> Janusz, widziałeś w okolicy chmiel?
Widuję najlepszą odmianę. Płynną! :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

wichura
drzewa do miasta