Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne

261. Data: 2006-07-27 14:04:15

Temat: Re: Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 27 Jul 2006 15:56:58 +0200, osoba określana zwykle jako
locke pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>wiejskich
>Jak wyobrażasz sobie mechanizm takiej implikacji? Bo w drugą stronę łatwiej
>sobie wyobrazić.

A normalnie. Bieda prowadzi do tego, że jedyną rozrywką pozostaje seks.
A o antykoncepcję też trudno wtedy.

--
\------------------------/ This posting was not tested on animals
| K...@e...eu.org |

262. Data: 2006-07-27 14:26:02

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
> locke pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>
> A normalnie. Bieda prowadzi do tego, że jedyną rozrywką pozostaje seks.

A skąd wzięła się bieda? Wielodzietność da się wytłumaczyć prosto - jako
nieskrępowane niczym zaspokajanie popędu seksualnego małżonków. Czy równie
naturalną przyczynę da się znaleźć dla biedy?

263. Data: 2006-07-27 14:27:51

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 27 Jul 2006 16:26:02 +0200, osoba określana zwykle jako
locke pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>A skąd wzięła się bieda?

Przyczyn może być wiele.

>Wielodzietność da się wytłumaczyć prosto - jako
>nieskrępowane niczym zaspokajanie popędu seksualnego małżonków. Czy równie
>naturalną przyczynę da się znaleźć dla biedy?

Usiłujesz znaleźć jedyną słuszną receptę na biedę? To nie te drzwi.

--
[------------------------] 1/2: one half the value, i.e.: 1/2, X/2,
[ K...@e...eu.org ] PS/2, OS/2 ...

264. Data: 2006-07-27 16:29:26

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

> Przyczyn może być wiele.

Podaj jakieś. Ja wiem, że może ich być wiele. A jako jedną z nich - i to nie
najmniej ważną - uważam właśnie wielodzietność rodzin wiejskich. Jeżeli uważasz,
że nie mam racji - wykaż to.

> Usiłujesz znaleźć jedyną słuszną receptę na biedę? To nie te drzwi.

Receptą na biedę jest eliminacja jej źródeł. Czy jest możliwa jedyna recepta na
biedę? Ma ona - jak sam zauważyłeś - wiele przyczyn. Wszystkich źródeł biedy
wyeliminować się nie da. Ale jeżeli wyeliminowano by z rodzin wiejskich modę na
wielodzietność, to znikłaby jedna z najważniejszych IMO jej przyczyn.

265. Data: 2006-07-28 07:35:09

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 27 Jul 2006 18:29:26 +0200, osoba określana zwykle jako
locke pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Podaj jakieś. Ja wiem, że może ich być wiele.

Ale mimo to usiłujesz wszystko zwalić na wielodzietność.

>A jako jedną z nich - i to nie
>najmniej ważną - uważam właśnie wielodzietność rodzin wiejskich. Jeżeli uważasz,
>że nie mam racji - wykaż to.

O nie. To Ty przezentujesz hipotezę, że wielodzietność powoduje biedę.
Na Tobie spoczywa ciężar dowodu.

> [...]
>wielodzietność, to znikłaby jedna z najważniejszych IMO jej przyczyn.

Jeszcze gorzej. Implikacja wielodzietność => bieda nie oznacza, że
zachodzi implikacja brak wielodzietności => brak biedy.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb I am Bugs Bunny of Borg. What's up, Collec-
`b K...@e...eu.org d' tive?

266. Data: 2006-07-28 13:04:26

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

> W dniu Thu, 27 Jul 2006 18:29:26 +0200, osoba określana zwykle jako
> locke pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>
> Ale mimo to usiłujesz wszystko zwalić na wielodzietność.

Uważam ją za główną przyczynę ubóstwa wsi - ale nie za jedyną.

> Jeszcze gorzej. Implikacja wielodzietność => bieda nie oznacza, że
> zachodzi implikacja brak wielodzietności => brak biedy.

Oczywiście. Problem jest podobny do kwestii - powiedzmy - palenia papierosów.
Palenie jest przyczyną chorób, ale osoba niepaląca też może chorować - i to na
podobne choroby, jak palacz. Czy więc zatem nie należy rzucać palenia
papierosów? Jeżeli wyeliminowano by ze wsi wielodzietność - którą uważam za
główną przyczynę ubóstwa wsi - to do ewentualnego wyeliminowania (lub choćby
tylko zneutralizowania) pozostałyby przyczyny znacznie mniejszej wagi - czyli
mniej kłopotliwe.

267. Data: 2006-07-29 22:03:25

Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re to: locke [Mon, 24 Jul 2006 17:01:25 +0200]:

> Gdyby ubył milion osób w wieku produkcyjnym, to
> ubyłoby zatrudnionych czy bezrobotnych? Proszę
> o odpowiedź z uzasadnieniem

Ubyłoby i tych, i tych. A dodatkowo ubyłoby też pracodawców,
którzy te miejsca pracy tworzą. Ubyłoby też klientów, którzy
są warunkiem utrzymania się firm na rynku, co z kolei ładnie
generuje nam następnych bezrobotnych.

Krótko mówiąc, nagłe wyrwanie z populacji 1mln osób w wieku
produkcyjnym czasowo najpierw podniosłoby poziom bezrobocia,
a po jakimś czasie wyrównało do stanu poprzedniego.

Kira

268. Data: 2006-08-12 23:10:56

Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> napisali:

> Nie wiem czy Yam chce zawrzec związek sakramentalny czy tylko cywilny,
> ale w tym pierwszym przypadku ma to zasadnicze znaczenie: ślub zawarty
> bez zamiaru posiadania dzieci (albo z zamiarem ich nieposiadania) jest

Ale w tym przypadku nie bedzie zamiaru nieposiadania.

. KRZYZAK .
. Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
.......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

Co najmocniej cementuje związek
3Miasto - spotkaniowo
krew z zęba, dziąsła?