Chwale wafle

1. Data: 2003-04-11 09:02:20

Temat: Chwale wafle
Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam z tego przepisu zamieszczonego przez Lille (cytuję fragment):

"Wafle Eli

Składniki:
- 1 opakowanie wafli,
- 1/2 kostki margaryny,
- 3/4 szklanki cukru,
- 1 szkl. śmietany,
- 1 galaretka cytrynowa.

Rozpuścić w garczku: margarynę, cukier i śmietane, a potem zagotować.
Zestawić garczek i rozpuścić w tej masie galaretke.
Zostawić do wystygnięcia (przestygnięcia). A potem już smarujemy wafle.
Masa nie może być zbyt ciepła, bo wafle tracą swoją kruchość.
Galaretka cytrynowa jest najlepsza." [ciach reszta]

Wychodza bardzo smaczne. Nieco trzeba poczekac na jakie-takie zastygniecie
tej masy, bo jest ona dosyc rzadka (ale moze taka ma byc, ja pierwszy raz w
zyciu robilam wafle, wiec sie nie znam :) ) Wzielam galaretke malinowa (nie
znosze wszelkiego cytrynowego nadzienia!). Jak mowie - bardzo smaczne
wyszlo, no i malinowy kolorek taki ciekawy. Jednak nie ma to jak wafle z
masa kakaowa (czekoladowa) jednak. Ach, nastepnym razem jednak wykombinuje
cos czekoladowego. Chociaz takie wafle to ciekawa innowacja. Oczami
wyobrazni widze np. podane tak: jedne wafle z malinowa, jedne z agrestowa
(zielony kolor) - ciekawie by to wygladalo :)
Na miejscu pozarto polowe dziela zanim dobrze zastyglo ;))

Kruszynka
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-04-11 09:53:13

Temat: Re: Chwale wafle
Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszynka" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Zrobiłam z tego przepisu zamieszczonego przez Lille (cytuję fragment):
>
> "Wafle Eli

krotkie pytanie (nigdy nie robilam wafli) - jak grubo naklada sie te mase i
czy to jest jedna warstwa czy więcej

przypomina mi to pewne wafelki ktore jadlam u kolezanki na weselu i bardzo
mi smakowały :)
Asia

1. Data: 2003-04-11 10:07:57

Od: "Nea" <n...@p...com.beztego> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszynka" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jednak nie ma to jak wafle z
> masa kakaowa (czekoladowa) jednak. Ach, nastepnym razem jednak wykombinuje
> cos czekoladowego.

IMO gdyby zamiast galaretki owocowej dodac kakao/czekolade i zelatyne toby
wyszla calkiem fajna masa czekoladowa

pozdrawiam
Nea

1. Data: 2003-04-11 10:23:55

Temat: Re: [Chwale wafle] a ja się żalę...
Od: "Monika \"mitek\"" <m...@w...to.qbanet.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> "Wafle Eli

I ja się na te wafle porwałam, ale wyszło mi coś....hmmm... homogenna masa;
bez zarysowanych wewnątrz granic pomiędzy strefami waflowymi a masowymi.
Przypominało to nieco takie gumo-pianki Jojo. No i całość taka miękka,
kluchowata... E, tam... Zniechęciłam się. Dziś zrobię zupkę z mrożonki albo
sos grzybowo-torebkowy.
:-(
Monika

1. Data: 2003-04-11 10:45:03

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika "mitek"" <m...@w...to.qbanet.com.invalid> napisała:
> [...]
> Przypominało to nieco takie gumo-pianki Jojo. No i całość taka miękka,
> kluchowata... E, tam... Zniechęciłam się.

Za wczesnie zaczelas przekladac wafle masa i dlatego rozmiekly.
Masa musi ostygnac.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-04-11 11:06:32

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> Za wczesnie zaczelas przekladac wafle masa i dlatego rozmiekly.
> Masa musi ostygnac.

I porzadnie zgestniec :)

Kruszyna

--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-04-11 11:08:03

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> krotkie pytanie (nigdy nie robilam wafli) - jak grubo naklada sie te mase
> czy to jest jedna warstwa czy więcej

Masy starczylo na srednio-obfite przelozenie szesciu krazkow wafli. Jeden na
drugi oczywiscie :) Moim zdaniem wystarczajaco bylo.

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-04-11 11:09:05

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nea" <n...@p...com.beztego> napisał w wiadomości
> IMO gdyby zamiast galaretki owocowej dodac kakao/czekolade i zelatyne
toby
> wyszla calkiem fajna masa czekoladowa

Tak wlasnie zamierzam nastepnym razem zrobic :) Zostalo mi jeszcze pol
margaryny :)
Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-04-11 12:15:43

Od: "Monika \"mitek\"" <m...@w...to.qbanet.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> I porzadnie zgestniec :)

Dzięki. Może spróbuję raz jeszcze. Za jakiś czas. Moja siostra robi świetną
czekoladową masę do wafla; jak ją namówię, żeby spisała dokładny recepis,
to się podzielę.
Monika

1. Data: 2003-04-11 13:28:10

Temat: Re: [Chwale wafle] a ja się chwal
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika "mitek"" <m...@w...to.qbanet.com.invalid> napisał w
wiadomości news:20030411102355.AE2.2.NOFFLE@kreml.dom.pl...

> sos grzybowo-torebkowy.
> :-(
> Monika

ja już nie chcę sosów grzybowo-torebkowych, odkąd zrobiłam sobie sama sos z
suszonych grzybów i pieczarek. Lepsze toto i więcej.

wkn znad zupy z soczewicą

[OT] Do tych za Odra
Termosy
rosół z pulpetami?
Jak się robi owsiankę?
czym prostym zablysnac na snadaniu wielkanocnym?