Ciasta mojej mamy:-)

1. Data: 2002-11-22 18:19:31

Temat: Ciasta mojej mamy:-)
Od: "Aurore" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie przepisuję przepisy mojej mamy, i przy okazji podaję przepisy na 2
ciasta, które są bardzo smaczne i efektowne.

------->DUET Z ORZECHAMI<--------

CIASTO (1)
10 dkg mąki
? łyżeczki proszku do pieczenia
15 dkg masła
10 dkg cukru pudru
1 żółtko
2 łyżki śmietany
2 kubki jogurtu brzoskwiniowego

CIASTO (2)
3 łyżki mąki
? łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki cukru pudru
3 jajka
orzechy laskowe

PRZYGOTOWANIE CIASTA (1):
Masło utrzeć z cukrem, żółtkiem, śmietaną na gładką masę. Na końcu dodać
mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Wyłożyć na natłuszczoną i posypaną
tartą bułką blachę. Piec w temperaturze 150 stopni, przez 15 minut.

PRZYGOTOWANIE CIASTA (2):
Żółtka utrzeć z cukrem i 2 łyżkami wody, połączyć z ubitymi białkami, mąką i
proszkiem do pieczenia. Na ciasto (1) wyłożyć jogurt i piec jeszcze 5 minut.
Następnie wyłożyć ciasto (2), posypać orzechami laskowymi i piec 10 minut.

----->SERNIK Z BRZOSKWINIAMI<--------

SPÓD:
2 szklanki mąki
? szklanki cukru pudru
3 żółtka
? kostki margaryny
3 łyżki śmietany
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 świeżych brzoskwiń lub 10 połówek brzoskwiń z puszki
20 - 25 dkg rodzynek

Z podanych składników zagnieść ciasto, rozłożyć je półcentymetrową warstwą w
dużej formie. Na cieście ułożyć brzoskwinie pokrojone w ćwiartki, posypać je
sparzonymi rodzynkami.

MASA SEROWA:
50 dkg sera
5 jajek
niepełna szklanka cukru
cukier waniliowy
łyżka mąki ziemniaczanej

Żółtka utrzeć z cukrem, następnie wymieszać z dwukrotnie zmielonym serem,
cukrem waniliowym, mąką, a na końcu z pianą z białek. Masę serową rozłożyć
na owocach.

MASA KOKOSOWA:
20 dkg wiórków kokosowych
? kostki margaryny
? szklanki cukru

Margarynę utrzeć z cukrem na puch, i dalej ucierając wsypać wiórki.
Następnie równomiernie rozłożyć masę kokosową na warstwę masy serowej, i
lekko ugnieść ręką, aby się nie kruszyła po upieczeniu. Ciasto piec w
temperaturze 200 stopni.

SMACZNEGO!!!

howuser&userid=5835360

1. Data: 2002-11-22 18:23:54

Temat: Re: Ciasta mojej mamy:-)
Od: "Aurore" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę, że wkradły się błędy w "ułamkach", już je koryguje:

tam gdzie pojawił się "?" powinno być 1/ 2

howuser&userid=5835360

przepraszam, ale...
[pilne] przepis na sok z żurawiny
Królik