[pilne] przepis na sok z żurawiny

1. Data: 2002-11-22 16:47:32

Temat: [pilne] przepis na sok z żurawiny
Od: "Addicted to MP3" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam i szukam - w necie chyba nie ma.
Potrzebuję przepisu na sok z żurawiny - wszelkie wskazówki mile widziane.

Dzięi, Jarek

1. Data: 2002-11-22 17:16:35

Temat: Re: [pilne] przepis na sok z żurawiny
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Addicted to MP3 wrote:

> Szukam i szukam - w necie chyba nie ma.
> Potrzebuję przepisu na sok z żurawiny - wszelkie wskazówki mile widziane.

- wskazówka pierwsza - zadbaj o to, żeby mieć żurawiny

- wskazówka 2-ga - z tego co pamiętam - to żurawiny przerabia się
po pierwszych przymrozkach - bez tego żurawina będzie kwaśna
- reszta - jak wszystkie soki z owoców, a tego jest nostwo na necie
ewa
ps: wszystko z żurawiny jest pyszne!!!!

Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')
~~~~

1. Data: 2002-11-22 20:14:41

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "dawnakuchnia" <d...@p...onet.pl>

Addicted to MP3 wrote:
> [...]
po pierwszych przymrozkach - bez tego żurawina będzie kwaśna
- reszta - jak wszystkie soki z owoców, a tego jest nostwo na necie

Hehe :-)
Chyba nie ma soku z zurawin. Moze byc co najwyzej - galaretka z zurawin :-), bo sok
zamienia sie w galaretke.
Tyz dobre, po podgrzaniu mamy znowu sok.
Smacznego :-)
Barbara

Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')
~~~~

---

1. Data: 2002-11-23 06:13:43

Temat: Odp: [pilne] przepis na sok z żurawiny
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wskazówka nastepna - o ile pamietam, to Krysia Thompson ostatnio
żurawinki przetwarzała. Uderzaj na priva.

pozdr

cherokee

1. Data: 2002-11-25 11:30:17

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:

> Hehe :-)
> Chyba nie ma soku z zurawin. Moze byc co najwyzej - galaretka z zurawin :-), bo sok
zamienia sie w galaretke.
> Tyz dobre, po podgrzaniu mamy znowu sok.

Jest, co prawda nigdy go nie robiłam tylko kupowałam, ale jest :-)
W dodatku pyszny, nie słodki.

Krycha

1. Data: 2002-11-25 16:10:25

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Addicted to MP3" <p...@p...onet.pl> napisał:
> Potrzebuję przepisu na sok z żurawiny - wszelkie wskazówki mile widziane.

Sok zurawinowy

Dojrzale zurawiny rozgniata sie w garnku drewnianym tluczkiem, otrzymana
mase podgrzewa sie do temperatury 60 C (taka temp. utrzymuje sie przez
5-10 min.), po czym wyciska sie sok. Jesli zurawiny sa zamarzniete, to najpierw
powinno sie je rozmrozic i w takim przypadku wyciska sie sok bez wstepnego
podgrzewania miazgi. Sok zurawinowy mozna utrwalac za pomoca pasteryzacji,
sterylizacji lub rozlewac goracy do butelek.

Pozdrawiam
Lilla

Królik
nowy